بررسی مزایا و معایب کاشت مو

کاشت مو در دنیای امروز راه حل مناسبی برای افرادی است که از کم مویی یا طاسی خود رنج می‌برند. این روش شما را برای همیشه صاحب مو می‌کند. البته کاشت مو دو نوع است. روش اول کاشت موی طبیعی و زنده است که برای جابه‌جایی موهای بدن فرد از یک نقطه بدن به نقطه دیگر بدن او است. روش دوم نیز کاشت موی مصنوعی است. در این روش الیاف مصنوعی را با وسایل ویژه در پوست سر جای می‌دهند که قابل رشد و اصلاح نیستند.

یکی از عوامل بازدارنده پیش از هر عمل جراحی دردناک بودن آن است. در ادامه توضیح می‌دهیم که کاشت مو درد دارد یا نه؟

آیا کاشت مو درد دارد؟

باید به این نکته اشاره کرد که تنها قسمت کاشت مو که اندکی درد دارد تزریق داروهای بی حسی در زمان انجام عمل جراحی است. این داروهای بی حسی در ناحیه دهنده و گیرنده کاشت گرافت‌های جدید تزریق می‌شوند.

البته آستانه درد افراد با هم فرق دارد که به قوی بودن فرد بیمار یا مرد و زن بودن او بستگی ندارد. تحمل درد به تحریک‌ پذیری سیستم اعصاب وابسته است. بسیاری از افراد اصلاً در زمان تزریق داروی بی حسی دردی احساس نمی‌کنند، ولی بر عکس تزریق دارو برای برخی دیگر بسیار دردناک است. برخی پزشکان برای کاهش استرس و اضطراب پیش از عمل در بیمار از داروهای آرام بخش و خواب آور استفاده می‌کنند.

از عوارض کاشت مو در افراد این است که دو تا سه روز پس از عمل پیشانی او متورم می‌شود و به سمت چشم‌ها و صورت پایین می‌آید که این عارضه هیچ دردی ندارد و به زودی از بین می‌رود.

درد در ناحیه دهنده یا گیرنده مو پس از عمل جراحی خفیف و زودگذر است و با مصرف داروهای مسکن خوراکی برطرف خواهد شد. بهترین کاری که می‌توانید پس از عمل جراحی کاشت مو انجام دهید این است که قرص مسکنی که پزشک معالج برای شما تجویز کرده است، حتی با وجود نداشتن درد مصرف کنید. زیرا تحمل درد احتمالی موجب بیرون زدن گرافت‌ها می‌شود.

آیا تحمل درد و هزینه در کاشت مو ارزشش را دارد؟

هزینه‌های کاشت مو چقدر تمام می‌شود؟

هیچ کدام از عمل‌های جراحی زیبایی ارزان نیستند و هیچ بیمه‌ای مخارج آن را پرداخت نمی‌کند. قیمت کاشت مو و هزینه تقریبی آن به تجربه پزشک معالج بستگی دارد. هزینه‌های جراحی کاشت مو شامل دستمزد پزشک متخصص، اتاق عمل و داروها و دیگر لوازم مصرفی می‌شود. همچنین، هزینه جراحی کاشت مو به روش عمل، تعداد جلسه‌ها و گرافت‌هایی که استفاده می‌کنند نیز وابسته است.

بالا یا پایین بودن هزینه‌ای که در ابتدای کار و پیش از عمل به شما اعلام می‌کنند، نشان دهنده کیفیت عمل نخواهد بود. پیش از اینکه قیمت و هزینه برایتان مهم باشد، بهتر است از متخصص بودن پزشکان مطمئن شوید. ابتدا به دلیل اینکه بانک موی هر فرد محدود است و در صورت تخریب قابل جایگزینی و استفاده نخواهد بود. دوم اینکه در صورت اجرای ناقص و غیر نرمال قابل اصلاح نخواهد بود و تا پایان عمر باید آن را تحمل کنید. پیش از ورود به هر مرکز پزشکی باید با دقت تابلوی پزشک را ببینید و از متخصص بودن وی اطمینان حاصل کنید.

با توجه به تمام این حرف‌ها اگر تاسی و بی مویی شما را آزار می‌دهد، بهتر است پیش از انجام هر کاری تحقیقات لازم را انجام دهید و پزشک متخصص این کار را پیدا کنید تا با توجه به دردسرهایی که متحمل می‌شوید و هزینه‌هایی که قرار است پرداخت کنید، نتیجه مطلوب را به دست آورید.

کاشت مو برای شما زیبایی، جوانی، بالا رفتن اعتماد به نفس و در پی آنها پیشرفت در کار و زندگی و برقراری روابط بهتر با دیگران به ارمغان خواهد آورد.

برای کاشت مو می‌توانید به کلینیک پوست و مو تندیس مراجعه کنید، زیرا به طور قطع در این کلینیک پزشکان متخصص شما را در معالجه‌تان همراهی خواهند کرد.