تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب

تزریق فیلر لب این روزها بسیار پرطرفدار است. انجام فیلر به منظور برطرف کردن نواقص کلی لب ها و فرم دهی به مدل دلخواه شما انجام می شود. اگر شما هم به تزریق فیلر لب علاقه دارید و می خواهید لب هایتان به بهترین فرم ممکن تبدیل شود جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.

تزریق فیلر لب چه کاربردی دارد؟

تزریق فیلر یا تزریق ژل لب ،  ظاهری برجسته به لب ها می دهد همچنین فرم آها را نیز اصلاح می کند. محبوب ترین نوع  فیلر لب ، اسید هیالورونیک است به دلیلی که این ماده ، یک ماده طبیعی است و در حالت عادی در بدن یافت می شود در نتیجه واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد.

در این نوع تزریق ، لب ها نباید از حالت اصلی و خطوط لب خارج شوند و در عین حال باید حالت طبیعی خود را حفظ کنند و غیر طبیعی و مصنوعی نشود.

به عبارتی دیگر تزریق لب ، یک درمان زیبایی محبوب است که می‌تواند لب‌های شما را حجیم کند و چین و چروک‌های اطراف دهان را از بین ببرد.

نحوه تزریق فیلر چگونه است؟

  • در تزریق فیلر لب ابتدا به خواست بیمار، بی حسی موضعی انجام می شود که معمولا بین 15 الی 30 دقیقه کاملا بی حس می شوید، اگر مشکل آلرژیک داشته باشید پزشک شما  از تزریق بی حسی استفاده می کند. بهتر است پیش از انجام تزریق، در این باره با پزشک مشورت داشته باشید.
  • پس  از اینکه محل تزریق کاملا بی حس شد، پزشک با استفاده از یک سوزن نازک درست در ناحیه هایی که خودتان درخواست داشتید برای فرم گرفتن شروع به تزریق می کند. اگر از بی حسی استفاده کرده باشید دردی احساس نمی کنید .
  • کل مدت زمان تزریق نهایتا 30 دقیقه طول می کشد و پس از آن فرم دهی لب های شما انجام می شود.

توصیه های قبل از تزریق فیلر لب

اگر قصد انجام تزریق فیلر لب را دارید ، نکاتی وجود دارند که در ادامه ذکر می کنیم و آنها را حتما رعایت کنید:

  • قبل از انجام تزریق حتما با پزشک خود مشاوره کنید و هر درخواستی که دارید به او اعلام کنید.
  • حتما به خاطر داشته باشید که اندازه و فرم لب هایتان را طوری تزریق کنید که از حالت طبیعی خارج نشود.
  • قبل از انجام تزریق اگر بیماری و یا آلرژی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
تزریق فیلر لب

مراقبت های بعد از فرم دهی لب ها

در ابتدا بعد از اتمام تزریق ، بهتر است در مطب از کمپرس یخ استفاده کنید تا احتمال کبودی و تورم را کاهش دهد. البته کبودی و متورم شدن بعد از تزریق کاملا طبیعی است و شما با انتخاب پزشک ماهر می توانید از کبودی های زیاد جلوگیری کنید. اکثر عوارض جانبی تزریق ژل لب موقتی هستند و خیال‌تان راحت باشد که هر یک از موارد زیر در مدت زمان کم طبیعی بوده و اصلا نگران‌کننده نیست:

  • بهتر است تا 48 ساعت بعد از تزریق  هر نوع فیلری از انجام کارها و ورزش های سنگین خودداری کنید و همچنین از رفتن به سونا و انجام ورزش های گرم پرهیز کنید .
  • تا 24 ساعت بعد از تزریق فیلر لب، از مصرف لوازم آرایشی برای لب خودداری کنید.
  • بعد از تزریق از استعمال دخانیات و مصرف الکل جدا خودداری کنید زیرا که موجب عفونت می شوند.
  • از یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید که به حفظ سلامت و حجیم شدن لب‌های شما کمک کند.
  • هر چه زمان بیشتری را زیر نور خورشید بگذرانید، فیلر لب‌های شما سریع‌تر حل می‌شود؛ بنابراین باید سعی کنید تا حد امکان در سایه بمانید. 

تفاوت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب با مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب چیست؟ در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

تزریق فیلر لب

تاثیر انتخاب پزشک ماهر بر زیبایی لب ها

همانطور که در جریان هستید انتخاب پزشک مناسب  برای انجام هر تزریق زیبایی و حتی عمل های مختلف دارای اهمیت  بسیاری است .

در تزریق فیلر لب مهمترین موضوع این است که لب های شما از حالت طبیعی خارج نشود و نسبت به اجزای صورت شما تغییر کند. در نتیجه با انتخاب پزشک مناسب ، نه تنها  از بابت فرم لب هایتان آسوده خاطر می شوید بلکه ایجاد عوارض جانبی و میزان شدت آن ها بسیار کاهش پیدا می کند.

تزریق فیلر لب چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری فیلر لب و همینطور ماندگاری ژل لب در ابتدا به سوخت و ساز بدن شما بستگی دارد و اینکه در چه سنی اقدام به تزریق فیلر لب کرده اید. واضح است که هرچه در سن پایین تری باشید بدن شما قادر به سوزاندن کالری بیشتری می باشد و در نتیجه فیلر زیاد دوام نمی آورد.

البته به دلیل دائمی نبودن تزریق فیلر لب، امکان تغییر و اصلاح وجود دارد که معمولا بعد 2 هفته از تزریق پزشک از شما می خواهد برای ترمیم به مطب بروید.

در حالت کلی فیلر لب معمولا بین 12 تا 18 ماه ماندگاری دارد و با توجه به برندی که تزریق شده و مراقبت های شما بعد از تزریق، این زمان تغییر می یابد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *