تزریق ژل به چانه - کلینیک تندیس

تزریق ژل به چانه چگونه انجام میشود؟

شکل چانه، خطوط صورت ما را تا حد زیادی تعیین می‌کند. با افزایش سن، شکل چانه ممکن است تغییر کند و شاید شکل جدید آن مورد پسند ما واقع نشود! علاوه بر این، ممکن است برخی از فرورفتگی‌ها و چین و چروک‌ها روی چانه ایجاد شود. در این موارد، مقصر اصلی، عضله‌ای است که پوست را به‌سمت داخل می‌کشد. این مشکل را می‌توان با کمک سم بوتولینوم حل کرد.

بنابراین، اگر زیبایی چانه و متعاقب آن اصلاح فرم صورت برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که «تزریق ژل به چانه چگونه انجام میشود؟».

تزریق ژل به چانه

خطوط صورت را می‌توان با کمک یک درمان ساده با سم بوتولینوم (در مورد چانه‌ی فرورفته)، یا ترکیبی از درمان سم بوتولینوم و ژل پرکننده (فیلر)، بدون نگرانی بهبود بخشید. اگر چانه‌ی کوچکی دارید یا چانه‌ی شما با مابقی اعضای صورت‌تان در تناسب نیست، ممکن است پزشک برای شما تزریق ژل پرکننده را تجویز نماید. این امر نه‌تنها منجر به کانتور صورت می‌شود، بلکه یک خط فک قوی‌تر را نیز ایجاد می‌کند.

هر دو درمان عملاً بدون درد هستند و نتایج زیبا و طبیعی را به‌همراه دارند. اثرات بوتاکس بین سه تا چهار ماه و اثرات ژل پرکننده چانه تقریباً 12 ماه طول می‌کشد.

دلایل پرطرفدار شدن تزریق ژل به چانه

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که تزریق ژل به چانه چگونه انجام میشود؟ لازم است بگوییم که از جمله روش‌های بدون جراحی به‌منظور بزرگ کردن چانه، تزریق پرکننده‌ها است. پرکننده‌های پوستی برای کانتور کردن و تغییر شکل چانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر فیلرهای پوستی مورد استفاده از مواد ژل مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک می‌تواند 1000 برابر وزن خود را در آب نگه دارد. از آنجایی که اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در بدن ما تولید می‌شود، بنابراین به‌موقع جذب مجدد خواهد شد و عوارض جانبی کمی دارد.

پرکننده‌های چانه عموماً ضخیم‌تر و سفت‌تر از پرکننده‌های مورد استفاده برای لب‌ها هستند. با این حال، محصول پرکننده پوستی مورد استفاده در زیر پوست باید بافت ملایمی داشته باشد تا به‌خوبی با بافت‌های زیر پوستی ترکیب شود.

علاوه بر آن هنگامی که فیلرهای پوستی در زیر پوست تزریق می‌شوند، کاری بیشتر از حجم دادن، می‌کنند. آنها می‌توانند تولید کلاژن را تحریک کنند و به پوست ظاهری حجیم و سفت دهند که همین امر موجب صاف شدن خطوط و چین و چروک می‌شود.

انواع ژل‌های تزریقی به چانه

در واقع ترکیب پایه‌ی ژل‌های تزریق شده به چانه، اسید هیالورونیک است. که به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد و با افزایش سن، میزان آن در بدن کاهش می‌یابد.

از جمله ژل‌های مورد استفاده برای تزریق به چانه، می‌توان به ژل رستیلن ساب کیو یا ژوویدرم ولوما اشاره کرد.

تزریق ژل به چانه چه ضرورتی دارد؟

با افزایش سن، از دست دادن تعدادی از استخوان‌ها به ما تحمیل خواهد شد. از این‌رو، چانه و فک منقبض می‌شوند که نتیجه‌ی آن افتادگی در بخش گردن است. با گذشت زمان، چانه کوتاه‌تر می‌شود، برآمدگی کمتری خواهد داشت و وسط صورت سنگین‌تر می‌شود. همچنین، چین چانه عمیق‌تر می‌شود و چینی در محلی که گونه‌ها به چانه می‌رسند در کنار چانه ایجاد می‌شود که نتیجه‌ی همه‌ی این موارد، یک چانه کوچک‌تر است که احتمالا ظاهر مطلوبی برایمان ندارد. اگرچه روند پیری قابل جلوگیری نیست اما متأسفانه، این اتفاق خیلی زودتر، یعنی در دهه 40 و 50 زندگی افراد رخ می‌دهد.

از طرف دیگر، ممکن است جوان و زیبا باشید، اما چانه کوچکی داشته باشید. در هر موردی که باشد، یک چانه‌ی کوچک می‌تواند خط فک را ضعیف و بینی را به‌طرز نامطلوبی برجسته کند.

اما وقتی صحبت از تزریق ژل به چانه به‌میان می‌آید، مهم‌ترین کار این است که حتماً با یک دکتر متخصص در این زمینه مشورت کنید تا پس از معاینه بتواند تناسبات صورت را به‌درستی پیاده‌سازی نماید. در ادامه درباره اینکه تزریق ژل به چانه چگونه انجام میشود صحبت خواهیم کرد؛ اما قبل از آن به بررسی مزایای تزریق ژل به چانه می‌پردازیم.

تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود و چقدر دوام دارد؟

بهتر است پیش از اینکه برای انجام این کار به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، اطلاعات دقیقی در مورد این روش به‌دست آورده و به درستی بدانید تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود و چقدر دوام دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی این موارد بپردازیم.

مزایای تزریق ژل به چانه

فیلر‌ها در نقاط استراتژیک مختلف به چانه تزریق می‌شوند. ازجمله مهم‌ترین مواردی که می‌توان با استفاده از تزریق ژل به چانه آن‌ها را بهبود بخشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تزریق ژل به چانه می‌توان یک چانه‌ی کوتاه را کمی بلند کرد تا ظاهری طبیعی و زیبا داشته باشد. کشیده شدن چانه حتی به اندازه چند میلی‌متر، موجب کاهش گردی صورت می‌شود.
  • برای تغییر شکل چانه ضعیف (Micrognathia) که در آن چانه در مقایسه با لب‌ها خیلی کوتاه می‌ایستد، می‌توان با تزریق ژل به چانه، برآمدگی چانه را بهبود بخشید (این تغییر از نیمرخ قابل مشاهده است).
  • در پاسخ به این‌که تزریق ژل به چانه چگونه انجام می‌شود؟ یکی از موارد، توجه به زاویه‌ی ابرو با بینی و چانه است است. زاویه‌ی بین ابروها، بینی و چانه باید حدود 165 تا 175 درجه باشد. اگر این زاویه کمتر است، می‌توان برآمدگی چانه را بیشتر کرد.
  • با تزریق ژل می‌توان چین چانه را کاهش داد (که این تغییر از نمای روبرو و نیمرخ قابل مشاهده است).
  • با تزریق ژل به چانه می‌توان عرض پایین چانه را کم یا زیاد کرد. معمولاً خانم‌ها به‌دنبال چانه‌ای گرد و طبیعی هستند، در حالی‌که آقایان چانه‌ای قوی و مربعی را ترجیح می‌دهند.
  • با تزریق ژل می‌توان فرورفتگی‌های چانه را از بین برد و قسمت های فرورفته مانند شیار پیش از فک (چینی که گونه‌ها به چانه می‌رسند) را پر کرد.
  • برای بهبود هماهنگی صورت، می‌توان با تزریق ژل، چانه‌ی بیش از حد برجسته را به‌سمت عقب کشید.
  • به‌طور خلاصه، پرکننده‌های چانه به‌وضوح با حجم‌دهی، ظاهری متعادل‌تر از صورت ایجاد می‌کنند.

مراحل تزریق ژل به چانه

تزریق ژل به چانه چگونه انجام میشود و مراحل آن چیست؟

  1. ابتدا باید از پزشک متخصص وقت مشاوره بگیرید. پزشک پس از معاینه، نواحی مد نظر برای تزریق را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  2. پس از طرح‌ریزی، نواحی تزریق، ضدعفونی شده و با استفاده از یک بی‌حس‌کننده‌ی موضعی، بی‌حس می‌شوند.
  3. میزان تزریق ژل توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود، ولی به‌طور میانگین معمولاً یک سی‌سی ژل هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. تزریق با استفاده از سوزن، تنها چند دقیقه به‌طول می‌انجامد و در نهایت ناحیه‌ای که تزریق در آن انجام گرفته، ضدعفونی شده و کمپرس یخ برای کاهش ورم تجویز می‌شود.

ازجمله نکاتی که باید پس از تزریق ژل به چانه در نظر داشته باشید این است که تا مدتی نباید به محل تزریق فشاری وارد کنید، زیرا ممکن است ژل زیر پوست حرکت ‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب درباره اینکه تزریق ژل به چانه چگونه انجام می‌شود صحبت کردیم. اگر قصد انجام این روش زیبایی را دارید، حتماً باید تحت نظر یک پزشک متخصص این کار را انجام دهید. شما می‌توانید برای رزرو نوبت مشاوره و آگاهی از هزینه‌ی تزریق ژل به چانه با کلینیک تندیس تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *