کارایی تزریق ژل لب - کلینیک تندیس

مزایای تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یک روش غیرجراحی و بی‌خطر است که می‌تواند فرم جذابی برای لب‌ها ایجاد کند. طبق تجربه، برخی از افراد می‌خواهند که با تزریق ژل یا همان فیلر لب شکل اصلی لب خود را حفظ کرده و بیشتر به آن حجم دهند، درحالی‌که برخی دیگر می‌خواهند صرفا فرم جدیدی به آن بدهند. بنابراین توانمندی و تجربه زیاد پزشک اهمیت زیادی در این زمینه دارد.

اگر به‌صورت ژنتیکی لب‌های نازکی دارید، به‌دلیل آسیب، فرم لب‌های شما نامتقارن شده است یا در اثر افزایش سن خطوط و چین‌های ظریفی در اطراف لب‌ها و بالای لب فوقانی شما ظاهر شده است، کاندیدای مناسبی برای انجام این روش زیبایی هستید. البته اگر از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار هستید و انتظارات شما کاملا واقع‌بینانه هستند.

در حال حاضر انواع ژل لب وجود دارند که ماده اصلی اغلب آن‌ها هیالورونیک اسید (HA) است. این ماده به طور طبیعی در بافت پوست وجود دارد و در اثر افزایش سن میزان تولید آن کاهش می‌یابد. در ادامه به جزئیات بیشتری از تکنیک زیبایی تزریق ژل لب اشاره خواهیم کرد.

کارایی و مزایای تزریق ژل لب

اصولا فرم‌دهی لب با استفاده از تزریق ژل یک تصمیم شخصی است. زیرا با گذشت زمان، ممکن است در اثر ژنتیک، سیگار کشیدن و آسیب نور خورشید، حجم لب‌های خود را از دست بدهید و باز هم تمایلی به انجام این روش نداشته باشید.

اما تجربه نشان داده است که استفاده از این روش می‌تواند نیاز به انجام روش‌های تهاجمی‌تر مانند عمل جراحی کاشت پروتز لب یا لیفت لب را به تاخیر بیاندازد. هم‌چنین می‌تواند به شما در دستیابی به ظاهری دلخواه کمک کند که باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. به‌طورکلی از انواع کارایی تزریق ژل لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش حجم لب به‌منظور بازگرداندن اندازه قبلی لب در افراد مسن با جذاب‌تر کردن فرم لب خانم‌های جوان
  • اصلاح فرم لب‌های نامتقارن یا کج
  • صاف کردن چین‌وچروک‌های اطراف و بالای لب

ازجمله مزایای تزریق ژل لب عبارتند از:

  • روشی بی‌خطر است و عوارض جانبی کمی دارد.
  • می‌تواند ظاهر صورت شما را بهبود بخشد و به زیبایی آن بیفزاید.
  • روشی برگشت‌پذیر است و پزشک می‌تواند آنزیم هیالورونیداز را برای حل کردن آن تزریق کند.

تزریق ژل لب تا چه اندازه شایع است؟

طبق آمار ارائه‌شده، امسال بیش از 2.1 میلیون تزریق در سراسر جهان انجام شده است. با توجه به اینکه با کوچک‌تر یا نازک‌تر شدن لب‌ها در اثر افزایش سن، شیار بین لب بالایی و بینی بلندتر و صاف‌تر می‌شود و فاصله بین گوشه‌های دهان ممکن است افزایش یابد، چنین مشکلاتی اغلب افراد را به‌سوی انجام این روش زیبایی سوق می‌دهد.

کسب آمادگی برای تزریق ژل لب

از نکات قابل توجه قبل از فرم‌دهی لب با استفاده از تزریق ژل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای تزریق ژل لب باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید و عفونت فعال دهانی، از جمله آفت یا تبخال نداشته باشید.
  • سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) استفاده از پرکننده‌های لب را در افراد زیر 21 سال تایید نکرده است. در نتیجه باید حداقل 21 سال سن داشته باشید.
  • با پزشک خود در مورد هرگونه حساسیتی که دارید و داروهایی که مصرف می‌کنید، صحبت کنید.
  • هنگام در نظر گرفتن اندازه لب‌های خود برای تزریق، مهم است که تصور کنید چگونه به نظر می‌رسید. از تجارب پزشک خود نیز استفاده کنید.

تا الان هیچ مطالعه‌ای در مورد بی‌خطر بودن تزریق فیلر یا ژل لب در دوران بارداری انجام نشده است. به‌همین‌دلیل، FDA استفاده از پرکننده‌های لب در دوران بارداری را تایید نکرده است.

انواع ژل ها و مقدار ماندگار هرکدام

در سراسر جهان از روش‌های مختلفی برای درمان خشکی و چروک پوست استفاده می‌کنند که یکی از این روش‌ها تزریق ژل است. حالا باید دید که تزریق ژل‌ها تا چه اندازه ما را از شر چین‌وچروک خلاص می‌کند و آیا این درمان دائمی است یا موقت؟

ماندگاری پرکننده‌های لب چقدر است؟

اگرچه پرکننده‌های لب معمولا بین 12 تا 18 ماه دوام می‌آورند اما این مساله بستگی به سن شما دارد و اینکه بدن شما با چه سرعتی سوخت‌وساز انجام می‌دهد. ازآنجایی‌که متابولیسم بدن افراد جوان سریع‌تر است، تزریق پرکننده‌های لب برای آن‌ها دوام کمتری نسبت به افراد مسن دارد.

بیشتر بخوانید : پیوند مو

در طی تزریق ژل یا پرکننده لب چه اتفاقی می‌افتد؟

ابتدا پزشک یک بی‌حس‌کننده موضعی روی لب‌های شما اعمال می‌کند تا دردی احساس نکنید و این روند تا حد امکان راحت باشد. کرم‌های بی‌حس‌کننده اغلب از بنزوکائین، لیدوکائین و تتراکائین تشکیل شده‌اند. حدود 15 تا 30 دقیقه بعد، لب‌های شما باید بی‌حس شوند.

سپس پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق ژل به قسمت‌های مختلف لب‌ها از جمله لبه‌ها و انحنای مرکز لب بالایی و پایینی استفاده می‌کند.

اغلب به طور متوسط، 1 میلی‌لیتر پرکننده به لب‌های شما تزریق می‌شود. معمولا سوزن بیشتر از 2.5 میلی‌متر در پوست شما فرو نمی‌رود.

ممکن است پزشک پس از پایان تزریق ژل لب، کمی لب‌ها را ماساژ دهد تا پرکننده به‌خوبی جذب شود و یک کیسه یخ روی لب‌های شما قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند. کل این روش ممکن است 30 دقیقه تا دو ساعت طول بکشد.

نکات قابل توجه بعد از تزریق ژل لب

پس از پایان تزریق، پزشک شما را تا 15 دقیقه تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که هیچ عارضه جانبی از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی شدید را تجربه نمی‌کنید. پس از آن می‌توانید به منزل بازگردید.

لب‌های شما ممکن است کمی متورم، حساس و کبود شوند. پس از 12 تا 24 ساعت، درد شما باید برطرف شود. اگرچه تورم معمولا بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می‎رود، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد. توجه به نکات زیر به بهبودی سریع‌تر لب‌های شما کمک می‌کند:

  • برای کاهش التهاب و درد، کیسه یخ را به مدت 10 دقیقه روی لب قرار دهید.
  • حداقل به مدت 24 ساعت از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب استفاده نکنید.
  • از دست زدن به لب‌های خود یا سایش آن‌ها روی یکدیگر خودداری کنید.
  • هنگام مسواک زدن دندان‌های خود مراقب لب‌ها باشید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب را فراموش نکنید.
  • حداقل به مدت 24 ساعت از ورزش کردن و انجام فعالیت سنگین خودداری کنید.

اگر می‌خواهید قبل از یک برنامه مهم مثل جشن عروسی، تزریق ژل لب انجام دهید، باید حداقل دو هفته زودتر این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که عوارض موقت آن به طور کامل بهبود می‌یابند.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو

خطرات احتمالی فرم‌دهی لب با استفاده از تزریق ژل

تزریق ژل لب در مواردی، ممکن است با خطرات زیر همراه باشد:

  • خونریزی و درد در محل‌های تزریق
  • فعال شدن مجدد تبخال
  • تغییر رنگ یا حساسیت پوست لب
  • عفونت
  • مرگ بافتی در اثر پارگی عروق لب
  • ایجاد عدم تقارن در شکل لب‌ها

سخن آخر

تزریق ژل لب اگرچه می‌تواند زیبایی چهره و اعتماد‌به‌نفس شما را افزایش دهد اما باید توجه داشته باشید که روشی موقتی است. مراجعه شما به یک کلینیک زیبایی حرفه‌ای می‌تواند خطر بروز خطرات و عوارض آن را به حداقل برساند.

کلینیک زیبایی تندیس در تهران، به‌واسطه برخورداری از کادر حرفه‌ای و تجهیزات به‌روز نشان داده است که یکی از بهترین‌ها در زمینه خدمات زیبایی است و شما می‌توانید با خیال راحت، از خدمات عالی و باکیفیت آن در دو شعبه شهرک غرب و فرمانیه بهره‌مند شوید.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *