جستجو کردن
Close this search box.
بهترین زمان برای کاشت مو - کلینیک تندیس

بهترین زمان برای کاشت مو

راهنمای محتوا

اشتراک گذاری این محتوا

همچنین بخوانید

کاشت مو تضمینی در تهران - کلینیک تندیس
بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است و برای داوطلبان این عمل، کاشت مو با ضمانت، بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی کاشت مو تضمینی در تهران می‌پردازیم……

شرایط آب و هوایی نقش اساسی در مراقبت‌های بعد از کاشت مو دارد و بر نتیجه نهایی تأثیرگذار است. در این مقاله به بررسی بهترین زمان برای کاشت مو خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بسیاری از مردم سوال می‌کنند که بهترین زمان برای کاشت مو از نظر فصل و یا تاریخ چه موقع از سال است؟ اگرچه هیچ اتفاق نظر کلی یا علمی در مورد اینکه بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است، وجود ندارد، اما متخصصان فصول خاصی را به دلیل شرایط آب و هوایی بیش از سایر فصل‌ها برای کاشت ترجیح می‌دهند.

آیا تابستان فصل مناسبی برای انجام کاشت مو است؟

بدون شک تابستان فصل ایده‌آلی برای بسیاری از افرادی است که می‌خواهند کاشت انجام دهند. از آنجایی که افراد در تعطیلات به سر می‌برند، می‌توانند از این فرصت برای در خانه ماندن استفاده کنند و مراقبت‌های بعد کاشت مو را با احتیاط کامل انجام دهند و از سوالات ناراحت‌کننده که از آنها پرسیده می‌شود اجتناب کنند. همچنین از آنجایی که بیمار در 10 روز اول پس از عمل نیاز به مراقبت مداوم دارد، زمان بیشتری برای انطباق با یک روال جدید خواهد داشت.

با این حال، برخی از افراد فکر می‌کنند که تابستان ممکن است همیشه بهترین زمان برای کاشت نباشد، اما این بدان معنا نیست که قطعا نمی‌توان آن را در این فصل انجام داد؛ بلکه به این معنی است که اگر می‌خواهید کاشت مو را در این فصل انجام دهید، لازم است اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید.

پس از جراحی کاشت مو در تابستان باید از چه چیزهایی اجتناب کنم؟

به دلیل گرمای فصل تابستان، ممکن است دچار کم آبی بدن شوید یا فشار خون شما افزایش یابد؛ که هر دوی این موارد وضعیت نامطلوبی برای موقعیت پس از کاشت هستند. همینطور اگر بیمار زیاد عرق کند، ممکن است روند بهبودی را تحت تاثیر قرار دهد. یا حتی منجر به التهاب پوست سر پس از کاشت مو در تابستان شود.

برای این‌که کاشت موفقی داشته باشید، باید در دو هفته اول از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید، زیرا پوست بسیار حساس است و می‌تواند منجر به لک و سوختگی پوست شود.

استفاده از کلاه یا روسری پس از کاشت توصیه نمی‌شود. بنابراین یک گزینه جایگزین می‎تواند استفاده از چتر باشد. به یاد داشته باشید که بسیار مراقب باشید که مناطق تحت درمان در تماس مستقیم با لباس یا شی خاصی قرار نگیرد.

به همین ترتیب، اگر در حال برنامه‌ریزی تعطیلاتی هستید که شامل استخرها و سواحل است، بهتر است قبل از جراحی از این مکان‌ها دیدن کنید.
دلیل این امر آن است که شما باید از تماس پوست سر خود با آب دریا یا آب استخر خودداری کنید زیرا نمک و کلر می‌تواند بر روند بهبودی تأثیر منفی بگذارد.

با این حال، اگر از قبل برای کاشت در تابستان برنامه‌ریزی کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید، می‌توانید در این فصل از تغییر زندگی خود لذت ببرید.

به خاطر داشته باشید که پزشکان ادعا می‌کنند که ریزش موی طبیعی در اواخر تابستان و اوایل پاییز افزایش می‌یابد و ریزش مو در اواخر زمستان و اوایل بهار به دلیل تغییرات دما کاهش می‌یابد.

این موارد به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد و برای همه انسان‌ها ریزش مو در طول تابستان طبیعی است و جای نگرانی نیست، اما می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید. در هر صورت ریزش مو در این فصل غالبا بخشی از روند طبیعی بدن است.

آیا ریزش پاییزی و زمستانی روی کاشت مو تاثیر می‌گذارد؟

متقاضیان کاشت با شروع پاییز در ماه‌های سردتر نسبت به انجام جراحی اقدام می‌کنند. در واقع شهریور و مهر فصل اوج انجام عمل کاشت و از نظر عموم بهترین زمان برای کاشت مو محسوب می‌شود.

با کاهش دما، فرا رسیدن فصل زمستان و روزهای ابری‌تر، خورشید و گرما دیگر تهدیدی برای فولیکول‌های موی کاشته‌شده نیست. برعکس، سرما می‌تواند یک عامل عالی برای این عمل زیبایی باشد، زیرا هوای سرد بر روند بهبود زخم تأثیر نمی‌گذارد.

تاثیر باران

رطوبت بیش از حد می‌تواند روند بهبودی را طولانی‌تر کند، بنابراین مهم است که از مرطوب شدن سر خود با آب باران در ناحیه اهداکننده و گیرنده جلوگیری کنید، زیرا ممکن است بارانی که با سر شما برخورد می‌کند با مواد شیمیایی موجود در هوا آلوده شده باشد.

اگرچه بسیاری از پزشکان ادعا می‌کنند که پاییز همراه با ریزش موی طبیعی است، اما هیچ مطالعه‌ای تایید نمی‌کند که ریزش مو پس از کاشت در پاییز بیشتر تجربه می‌شود یا برعکس.

کلاه در زمستان

در طول زمستان استفاده از کلاه توصیه نمی‌شود، زیرا اگرچه استفاده از کلاه از پوست سر در برابر سرما محافظت می‌کند، اما می‌تواند باعث تعریق و رطوبت شود و بر بهبود صحیح ایمپلنت تأثیر بگذارد. به طور مشابه، کلاه‌های تنگ نیز می‌توانند موجب آسیب به پیوندها شوند و آنها را از بین ببرند.

آیا فصل بهار بر کاشت مو تاثیر می گذارد؟

با آمدن بهار نه تنها گل‌ها بلکه موها نیز شکوفا می‌شوند! این فصل از سال گزینه بسیار خوبی یا بهتر بگوییم بهترین زمان برای کاشت مو است زیرا آب و هوا معتدل‌تر است؛ بدون اینکه گرمای شدید موجب تعریق یا لطمه به پوست سر شود.

یکی از مزایای این فصل از سال این است که شما می‌توانید تمام محاسن ذکرشده در بالا را از آب و هوای خنک‌تر بدون خطرات دمای بالا داشته باشید.

برای نتیجه‌گیری بهتر، در هر زمان از سال که تصمیم به کاشت در کلینیک تندیس دارید، باید همان مراقبت‌ها و اقدامات احتیاطی را برای اطمینان از موفقیت تعداد فولیکول‌های کاشته شده انجام دهید.

جمع‌بندی

در کلام آخر باید گفت که فصل‌های سرد یعنی پاییز و زمستان بهترین زمان براي كاشت مو نسبت به فصل تابستان است. زیرا احتياط‌هاي مراقبتي براي جلوگيري از عرق كردن، مرطوب شدن و… در اين فصل كمتر است و به دليل هواي سرد، شما مشكل عرق كردن پوست سر يا تابش نور خورشید را ندارید، اما فقط موضوع این نیست. برخی افراد در فصل تابستان زمان آزاد‌تری دارند و می‌توانند مدت طولانی در منزل بماند. در نتیجه از نظر احتیاط‌های بعد کاشت در فصل تابستان مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.

ما در کلینیک تندیس، قبل از اینکه متقاضیان برای کاشت اقدام کنند، تمام اطلاعات و نشانه‌های لازم را در اختیار آنها می‌دهیم، تا به نتیجه‌ای که آرزوی آن را دارند برسند.

بنابراین، لازم نیست به هیچ دلیلی تردید کنید. شما با هماهنگی با کارشناسان کلینیک تندیس می‌توانید بهترین زمان مناسب خودتان را پیدا کنید تا همیشه جوان‌تر به نظر برسید و موهای رویاهای خود را به دست آورید.

کلینیک تندیس

کلینیک تخصصی پوست و مو تندیس با مجوز رسمی از وزرات بهداشت درمان در دو مرکز شهرک غرب و فرمانیه آماده ارائه خدمات به شما زیباجویان عزیز هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها