جستجو کردن
Close this search box.
روش های کاشت مو - کلینیک تندیس

روش های جدید کاشت مو در یک جلسه

راهنمای محتوا

اشتراک گذاری این محتوا

همچنین بخوانید

کاشت مو تضمینی در تهران - کلینیک تندیس
بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است و برای داوطلبان این عمل، کاشت مو با ضمانت، بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی کاشت مو تضمینی در تهران می‌پردازیم……

اگر برای بازگرداندن موهای ریخته خود به کاشت مو فکر می‌کنید، شما تنها نیستید. بر اساس تحقیقات، حدود 85 درصد از مردان و 40 درصد از زنان تحت تاثیر ریزش مو قرار می‌گیرند و کاشت مو این شانس را برای آنها فراهم می‌کند تا موهای بیشتری داشته باشند.

روش های کاشت مو شامل دو گزینه محبوب است؛ برداشتن واحد فولیکولی (FUE) و پیوند واحد فولیکولی (FUT). هر دو نوع روش کاشت مو می‌توانند موهای شما را احیا کنند و ظاهر طبیعی‌تر و پُرتری را به سر شما بدهند؛ اما تفاوت‌های اساسی بین روش های کاشت مو وجود دارد. علاوه بر این، هر کدام معایب و مزایای خود را دارند. برای این‌که با روش های کاشت مو، معایب و مزایای هر کدام بیشتر آشنا شوید، تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

روش های کاشت مو: روش FUE 

در کاشت مو به روش FUE، واحدهای فولیکولی از پوست سر شما در ناحیه اهداکننده خارج می‌شوند. دکتر موهای برداشته‌شده را از قسمت‌های مختلف ناحیه اهداکننده انتخاب می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران این باشید که ناحیه اهداکننده از مو خالی شود.

این فولیکول‌های برداشته شده، برای کاشت آماده می‌شوند و سپس به مناطقی از پوست سر شما که موهای نازک دارد یا طاس شده است، پیوند می‌شود. بیماران باید ناحیه‌ای از پوست سر را که فولیکول‌های جداشده را دریافت می‌کند، بتراشند تا پزشک بتواند این فولیکول‌ها را در سر بکارد.

این روش از روش های کاشت مو جای زخم قابل مشاهده باقی نمی‌گذارد و برای بیمارانی که مدل‌های موی کوتاه‌تری دارند یا می‌خواهند موهای خود را کوتاه نگه‌ دارند، ایده‌آل است. اگرچه ممکن است کمی قرمزی و درد داشته باشید، اما به‌طور کلی بیماران پس از درمان، درد بسیار کمی را گزارش می‌کنند.

مزایای کاشت مو به روش FUE

اگر کاندیدای کاشت مو به روش FUE هستید، برخی از مزایایی که با کاشت مو به این روش انتظار شما را می‌کشد شامل موارد زیر هستند:

  • تایج بی‌نظیر: از آنجایی که فولیکول‌های مو استخراج و بررسی می‌شوند، فقط پیوندهای فولیکولی سالم در پوست قرار می‌گیرند که نتایج عالی و خط موی برجسته‌تر یا سر پرتر را نتیجه می‌دهد.
  • کمترین جای زخم: برخلاف پیوند FUT که نوارها را از پوست سر برمی‌دارند، اسکارهای FUE ریز هستند و در اطراف پوست سر پخش می‌شوند و تشخیص آنها بدون بررسی دقیق دشوار است. حتی اگر موهای خود را کوتاه نگه‌دارید باز هم جای اسکارها مشخص نمی‌شود.
  • بهبودی سریع: از آنجایی که فرآیند FUE شامل پیوند پوست یا بخیه نمی‌شود، می‌توانید در عرض چند روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. علاوه بر این، از آنجایی که روش پیوند FUE کم‌تهاجم است، پس از درمان درد چندانی را تجربه نخواهید کرد.

معایب کاشت مو به روش FUE

  • رشد کمتر: موهایی که به این روش کاشته می‌شوند نسبت به روش FUT رشد کمتری دارند.
  • طول عمر کمتر موها: طول عمر موها در این روش کمتر از FUT است.
  • نیاز به تراشیدن سر: برای جراحی باید پشت و کناره‌های سر خود را بتراشید، مگر این‌که هزینه اضافی برای FUE موهای بلند را بپردازید.
  • هزینه زیاد: در میان روش های کاشت مو، هزینه این روش بیشتر از بقیه است.

کاشت مو به روش FUT 

برخلاف کاشت مو در روش FUE، در روش FUT، جراح یک نوار خطی از پوست سر شما را در ناحیه اهداکننده برمی‌دارد. سپس نوار را به بخش‌هایی تقسیم می‌کند و برای کاشت در قسمت‌هایی که موهای آن ریخته یا طاس شده است آماده می‌کند.

با FUT، نیازی به تراشیدن ناحیه اهداکننده نیست، اما بیماران یک اسکار طولانی مدت در سر خود خواهد داشت. به این دلایل، FUT گاهی اوقات برای بیمارانی با موهای بلندتر (که می‌تواند جای زخم را بپوشاند) و کسانی که نمی‌خواهند تغییر شدید در ظاهرشان ایجاد شود، ترجیح داده می‌شود و یکی از روش های کاشت مو برای افرادی است که موهای بلند را ترجیح می‌دهند.

مزایای کاشت مو به روش FUT

برخی از مزایای کاشت مو به روش FUT در زیر آورده شده است:

  • نتایجی با ظاهر طبیعی: در مقایسه با کاشت مو به روش FUE، FUT نتایجی را ارائه می‌دهد که طبیعی‌تر به‌نظر می‌رسند. دلیل اصلی نتایج طبیعی این است که پیوندها به‌جای این‌که به صورت جداگانه برداشت شوند، یکباره از پوست سر استخراج می‌شوند. به همین دلیل، نتیجه از الگوی طبیعی رشد مو پیروی می‌کند.
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه: در میان روش های کاشت مو، FUT گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری است. دلیل آن هم این است که به‌اندازه FUE به دقت، زمان، تلاش و مراقبت نیاز ندارد. بنابراین، از آنجایی که جراحان کاشت مو می‌توانند آن را به‌سرعت انجام دهند، هزینه کمتری می‌گیرند.
  • انجام سریع: یک جلسه کاشت مو به روش FUT حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد که در طول آن، جراح می‌تواند به‌طور متوسط 4000 گرافت موی سالم را استخراج کند. از طرف دیگر، یک جلسه کاشت مو FUE در حدود یک تا چهار ساعت کامل می‌شود و در طول یک جلسه، جراح فقط می‌تواند 3000 گرافت مو را بیرون بکشد. بنابراین در این روش، حداقل دو جلسه برای برداشتن تعداد کافی گرافت لازم است.

معایب کاشت موی به روش FUT

برخی از معایب روش کاشت مو FUT در زیر آورده شده است:

  • جای زخم قابل مشاهده: یکی از مهم‌ترین معایب کاشت مو به روش FUT، جای زخم قابل مشاهده است. از آنجایی که این روش شامل برداشتن نوار از ناحیه اهداکننده و بخیه‌زدن آن است، جای زخم قابل توجهی را باقی می‌گذارد. در افرادی که موی کوتاهی دارند، این زخم قابل مشاهده است.
  • ناراحتی پس از عمل: از آنجایی که این روش، یک جراحی است، ناراحتی پس از عمل یک عارضه جانبی معمول است. این ناراحتی می‌تواند برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، زیرا بخیه‌ها برای بهبودی به زمان نیاز دارند.
  • نقاهت طولانی: یکی دیگر از اشکالات کاشت مو به روش FUT این است که دوره نقاهت نسبتاً طولانی دارد. دلیل اصلی آن این است که بخیه‌ها به زمان نیاز دارند تا بهبود یابند. بنابراین، بیماران در این دوره مجاز به انجام فعالیت‌های بدنی شدید نیستند، وگرنه ممکن است بخیه‌ها یا جای زخم‌ها باز شوند.
  • کشش پوست سر: خطر کشیدگی پوست سر پس از یک جلسه معمول نیست، اما ممکن است پس از چندین جلسه رخ دهد. فردی که از طاسی پیش‌رونده رنج می‌برد نباید تحت عمل کاشت مو به روش FUT قرار گیرد، چون در نهایت دچار کشیدگی پوست سر می‌شود.

سخن آخر

به‌طورکلی روش های کاشت مو شامل دو روش محبوب هستند: FUE و FUT. در روش اول فولیکول‌ها به شکل تکی استخراج شده و پیوند می‌شوند، درحالی‌که در روش دوم یک نوار کامل از پوست دارای فولیکول استخراج می‌شود. هر روش معایب و مزایای خاص خود را دارد و باید با توجه به شرایط فرد و توصیه پزشک، انتخاب شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها