جستجو کردن
Close this search box.
سن کاشت مو - کلینیک تندیس

سن کاشت مو !! چندسالگی ؟؟

راهنمای محتوا

اشتراک گذاری این محتوا

همچنین بخوانید

سن کاشت مو چند سال است؟

ریزش مو مشکلی است که اغلب افراد ممکن است به دلایل مختلف، مخصوصا با افزایش سن دچار آن شوند. ریزش مو به‌دلیل افزایش سن، باعث کم‌پشت‌شدن و طاسی می‌شود که بر ظاهر افراد تاثیر می‌گذارد و ممکن است اعتماد‌به‌نفس آنها را کاهش ‌دهد. خوشبختانه روش‌های سنتی و مدرن زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد؛ اما مانند هر درمان دیگری، افراد به دنبال روشی قطعی با درصد موفقیت بالا هستند. در حال حاضر عمل کاشت مو در کلینیک‌های معتبر زیبایی کشور با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها انجام می‌شود. اما سوالی که وجود دارد این است که سن کاشت مو چه سنی است؟

مناسب‌ترین سن کاشت مو

اولین قدم بعد از این‌که کاشت مو را به‌عنوان راه‌حلی برای مشکل خود در نظر گرفتید، یافتن کلینیک کاشت مو با پزشکان ماهر و مجرب، زیرساخت‌های عالی و سابقه عالی در درمان ریزش مو است. قدم بعدی این است که بفهمید آیا جراحی کاشت مو در سن شما توسط پزشکان توصیه می‌شود یا خیر. اقدام به جراحی کاشت مو درحالی‌که هنوز موهای شما در حال ریزش است، ممکن است نتایج رضایت‌بخشی را به همراه نداشته باشد.

به‌طور کلی، بیش از 50 درصد از مردان بین 24 تا 34 سال ریزش مو را تجربه می‌کنند و بیش از 40 درصد از افرادی که ریزش مو را تجربه کرده‌اند، کاشت را یک گزینه درمانی عالی می‌دانند. در مردان، ریزش مو معمولاً به دلیل حساسیت به دی هیدروتستوسترون یا DHT ایجاد می‌شود. این ماده محصول جانبی تستسترون است و از رشد فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند. البته این فرآیند در زنان هم رخ می‌دهد اما چون به طاسی نمی‌انجامد، کاشت در زنان کمتر انجام می‌شود.

به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم بهترین زمان، تایمی است که روند ریزش مو تقریباً تمام شده و الگوی طاسی در افراد شکل گرفته است. با این حال، سن دقیق را پزشک مشخص می‌کند؛ زیرا سن کاشت مو در هر فردی با توجه به سیستم ایمنی بدن او فرق خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تصمیم‌گیری صحیح می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک زیبایی تندیس تماس بگیرید و از راهنمایی آنها بهره ببرید.

بهترین سن کاشت مو در مردان

تحقیقات نشان می‌دهد که به‌طور متوسط بین 35 تا 40 سالگی بهترین سن کاشت مو برای مردان است؛ زیرا در این سن، ریزش مو در اکثر مردان نهایی می‌شود و الگوی ریزش مو و طاسی آنها مشخص است. بنابراین پزشک می‌تواند به‌خوبی تصمیم بگیرد که باید در کدام قسمت‌ها انجام شود.

حداقل سن کاشت مو

حداقل ثابتی برای سن کاشت مو وجود ندارد. با این حال، پزشکان می‌گویند 25 سال حداقل سن در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا ریزش مو در این سن شروع به تثبیت می‌کند. با این حال برخی‌ها هم 18 سال را حداقل سن می‌دانند.

در افراد زیر 18 سال، هنوز رشد و بلوغ فیزیکی کامل نشده است؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از این سن هرگز کاشت انجام نشود. افرادی که این کار را در سنین پایین انجام می‌دهند به‌مرور زمان دوباره ریزش مو را تجربه می‌کنند؛ اما از آنجایی که منبع موی آنها قبلاً استفاده شده است، نمی‌توانند دوباره از آن استفاده کنند و در نتیجه پزشک نمی‌تواند عمل کاشت را برای آنها تکرار کند.

با پیشرفت تکنولوژی پزشکی، تکنیک‌های جدیدتر ترمیم مو نتایج بهتری را برای بیماران در به‌دست‌آوردن موهای طبیعی و درنتیجه، رضایت بیشتر بیماران به همراه داشته است.

چرا نمی‌توان در سن بلوغ کاشت مو انجام داد؟

بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو می‌شوند، دارای ریزش موی ارثی هستند. ریزش مو در این افراد معمولا از اوایل جوانی شروع می‌شود و تا 35 تا 40 سالگی به الگوی نهایی خود می‌رسد. با این حال همیشه علت ریز مو ارثی نیست. به همین دلیل ممکن است برخی از نوجوانان در سن بلوغ، قبل و یا بعد از آن دچار ریزش مو شوند. در کنار درمان‌های رایج برای برطرف‌کردن علت، ممکن است کاشت یک درمان کمک‌کننده محسوب گردد. با این حال، چیزی که مهم است این است که به دلیل تغییرات هورمونی دوره بلوغ نمی‌توان پیوند مو را انجام داد. به عبارت دیگر ان جراحی در دوران بلوغ موفقیت‌آمیز نخواهد بود. تغییرات هورمونی سبب می‌شوند به فولیکول‌های تازه کاشته شده، آسیب وارد شود و آنها در نهایت از بین بروند. با آسیب دیدن فولیکول‌ها، موهای کاشته شده می‌ریزند.

چرا نمی توان در سن بالا مو کاشت؟

ممکن است بسیاری از افراد در سنین بالا نسبت به کاشت موهایی که به دلایل ارثی از دست داده‌اند تمایل پیدا کنند. از آن گذشته ممکن است ریزش مو در سن بالاتر نیز به دلایل مختلفی رخ دهد. با این حال معمولا در کهنسالی، این کار با نتایج چندان خوبی همراه نیست. دلیل آن هم این است که فولیکول‌های مو با افزایش سن ضعیف می‌شوند و نمی‌توانند دوام بیاورند.

درمجوع، از مهم‌ترین دلایل انتخاب بازه سن کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرآیند ریزش مو کامل شود و الگوی کاشت مشخص گردد.
  • آمادگی جسمانی و روانی کافی فراهم گردد.
  • عدم امکان استفاده چندباره از اهداکننده مو.

با همه این توضیحات، تنها فردی که می‌تواند شما را در تعیین بهترین سن کاشت مو راهنمایی کند، پزشک متخصص در این زمینه است. پس اول از همه پزشک مناسب را پیدا کرده و با او مشورت کنید. سپس می‌توانید با توجه به معاینات لازم و صلاحدید پزشک، در مورد سن کاشت مو تصمیم نهایی را بگیرید.

سایر مقالات

مردی با موهای جو گندمی در حال نگاه کردن به موهای خود در آینه | مراحل کاشت مو
آقایی در حال کاشت مو در اتاق عمل | بهترین سن کاشت مو آقایان
آقایی در حال کاشت مو در اتاق عمل | بهترین فصل کاشت مو
کاشت مو بدون تراشیدن سر توسط پزشک
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها