جستجو کردن
Close this search box.

مراحل و روش انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد دارای سه مرحله است. مرحله قبل از درمان که  ناحیه مورد نظر تمیز و موهای آن کوتاه می شود. تکنسین برای برخی از افراد از ژل بی حس کننده استفاده می کند که 20 تا 30 دقیقه قبل از درمان آن را دریافت می کنند. زمانی که ناحیه کوچکی تحت درمان قرار می گیرد و پوست بسیار حساس است، بی حس کردن ناحیه مورد نظر به روند کار کمک می کند. تکنسین  تجهیزات لیزر را با توجه به رنگ، ضخامت و محل موهای تحت درمان و همچنین رنگ پوست شما تنظیم می کند.

لیزر درمانی در اتاق مخصوص انجام می شود. همه افراد حاضر در اتاق باید در طول درمان از عینک محافظ استفاده کنند. آن‌ها همچنین از یک ژل سرد استفاده می کنند یا از یک دستگاه خنک کننده مخصوص برای تحریک لایه های بیرونی پوست شما و کمک به نور لیزر به داخل آن بهره می‌برند.

در طول درمان، تکنسین به ناحیه درمان یک پالس نور می دهد. آن‌ها چند دقیقه شما را تحت نظر میگیرند تا مطمئن شوند از بهترین تنظیمات استفاده کرده‌اند و بدن شما واکنش بدی نشان نمی‌دهید.لیزر با تبخیر موها را از بین می برد. این باعث ایجاد دودهای کوچکی می شود که بویی شبیه گوگرد دارند.

مدت زمان درمان شما به اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. اگر ناحیه بزرگی مانند کمر یا پاها تحت درمان هستید، ممکن است درمان شما بیش از یک ساعت طول بکشد. تکنسین ممکن است به شما کیسه های یخ، کرم ها یا لوسیون های ضدالتهاب بدهد تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید. برای قرار بعدی باید 4 تا 6 هفته صبر کنید. تا زمانی که رشد مو متوقف شود، درمان شما ادامه خواهد یافت.

آیا ماندگاری لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد را به طور دائمی از بین می برد زیرا  در این فرایند فولیکول مو  کاملاً تخریب شده و برداشته می شود. با این حال رشد مجدد موها پس از لیزر چندان دور از انتظار نیست.زمانی که جلسات ادامه داشته باشند، با گذشت زمان فولیکول های مو ضعیف تر شده و به طور کامل از بین خواهد رفت. پاسخ به این سؤال که  آیا موها دوباره رشد می کنند یا نه کمی دشوار است؛ زیرا این موضوع  به عوامل متعددی بستگی دارد، نوع موهای شما و مهارت فردی تکنسین در از بین بردن موهای زائد بسیار مؤثر است.

نکته مهم این است که وقتی موها دوباره رشد می کنند، روشن تر و کم حجم تر از قبل خواهند بود.این به این دلیل است که لیزر به فولیکول مو آسیب می رساند و  حتی زمانی که نتواند موها را به طور کامل از بین ببرد،آنها را ضعیف تر از قبل خواهد کرد و با تکمیل جلسات درمانی می توانید امیدوار باشید که به طور کامل از شر موهای زائد بدن خلاص شوید.

لیزر موهای زائد پای یک خانم

انواع دستگاه های لیزر موهای زائد 

انواع روش لیزر موهای زائد به چند گروه تقسیم می شود و تفاوت هایی را با هم دارد. مهم ترین گزینه هایی که برای این کار وجود دارد، شامل پنج روش است که بر اساس رایج ترین سیستم لیزر موهای زائد دسته بندی می شود. برای درک بهتر این موضوع باید یادآور شویم که چهار پارامتر در درمان لیزری مطرح است که نقش مهمی در اثر بخشی آن دارد . طول موج، عرض پالس، اندازه نقطه و فلوئنس که در هر کدام از این روشها با هم متفاوت است.

۱. دستگاه روبی (Ruby)

دستگاه روبی اولین سیستمی بود که برای کاهش و از بین بردن موهای زائد ایجاد شد. در این دستگاه از یک کریستال یاقوت مصنوعی برای محیط لیزری استفاده می شود و به حالت جامد است. در این سیستم از طول موج کوتاه‌تر 694 نانومتری استفاده می شود  که ملانین را هدف قرار می دهد. با روی کار آمدن دستگاه های پیشرفته تر استفاده از آن تقریباً کنار گذاشته شد. دستگاه روبی  برای پوست های روشن تر با موهای تیره مؤثر است و برای افرادی که رنگ پوست تیره تر دارند توصیه نمی شود.

۲.دستگاه الکساندرایت (Alexandrite )

دستگاه  الکساندرایت یک گزینه محبوب در بین کلینیک های زیبایی است و نتایج عالی را برای افراد ارائه می دهد. الکساندرایت در درمان برخی از مشکلات پوستی مانند جوش و لک نیز کاربرد دارد. این دستگاه جدیدترین تجهیزات خنک کننده داخلی را دارد تا درد و ناراحتی را در بیمار به حداقل برساند. لیزر الکساندرایت در طول موج کوتاه‌تر 755 نانومتر عمل می‌کند و برای هدف قرار دادن ملانین در فولیکول‌های موی عمل می کند.از مزایای این دستگاه عملکرد دقیق و قابل کنترل آن است . دستگاه الکساندرایت برای انواع پوست ها و حتی پوست های حساس و تیره نیز مناسب است.

لیزر موهای زائد زیر بغل خانمی که از نتایج لیزر راضی است.

۳. دستگاه دایود (Diode)

دستگاه دایود طول موج طولانی تری دارد و برای نفوذ به عمق فولیکول مو بهتر است و به همین دلیل برای افرادی که دارای پوست تیره هستند نیز مناسب است. این سیستم در بین مردانی که برای از بین بردن موهای زائد در پشت یا سینه اقدام می کنند، مناسب تر است. سرعت حذف موهای زائد در این دستگاه بسیار بالاتر است. لیزر موهای زائد با این دستگاه به دلیل نفوذ در عمق پوست ایمنی بیشتری را دارد. لیزر دایود مجهز به سیستم خنک کننده است و باعث بهبود کارایی و راحتی بیشتر برای بیمار می شود.این دستگاه امکان کار مداوم تا 15 ساعت را برای تکنسین فراهم می کند که از مزیت های مهم آن است.

۴. دستگاه یاگ (Nd:YAG)

دستگاه Nd:YAG جدیدترین  و پیشرفته ترین سیستم را در فناوری لیزر زیبایی دارد. این سیستم علاوه بر لیزر موهای زائد دارای کاربردهای متعددی دیگری نیز  است. حذف خالکوبی و لایه برداری پوست با لیزر برای اصلاح آسیب های ناشی از نور خورشید و درمان مشکلات پوستی از خدمات دیگر این دستگاه هستند. سیستم های Nd:YAG در طول موج 1064 نانومتر کار می کنند و برای انواع پوست ایمن هستند.

۵. دستگاه IPL

دستگاه IPL  در لیزر موهای زائد از  یک لیزر واقعی استفاده نمی کند، اما معادل آن به شکل نور پالسی شدید (IPL) مانند لیزر ایجاد می کند که می تواند موهای زائد را از بین ببرد. طول موج، سطح انرژی و مدت زمان پالس قابل تنظیم است و به عنوان یک روش محبوب برای از بین بردن موهای زائد مطرح است.این دستگاه علاوه بر لیزر موهای زائد در جوان‌سازی پوست، درمان آکنه و قرمزی و التهاب پوست و اسکار نیز کاربرد دارد. سیستم این دستگاه کاملاً سریع، ایمن و بدون درد است.

لیزر موهای زائد کمر یک آقا

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد 

برخی از شایع ترین عوارض جانبی که در لیزر مشاهده می شود  و 1 تا 3 روز طول می کشند، شامل موارد زیر است.

سایر عوارض جانبی احتمالی عبارت‌اند از:

با گذشت زمان، رنگ پوست تمایل به بازگشت به حالت عادی دارد. با این حال، برخی از تغییرات در رنگ پوست دائمی هستند. به همین دلیل است که مراجعه به پزشک متخصص در درمان های لیزری و کسب اطلاعات بیشتر بسیار مهم است .پیروی از دستورالعمل های متخصص پوست نیز ضروری است. رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از درمان، خطر عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

لیزر موهای زائد مردان

مردان هم می توانند از لیزر موهای زائد بهره ببرند.این روش می تواند در کاهش ضخامت و حجم موی آن ها در قسمت هایی مانند سینه بسیار موثر باشد.علاوه بر این لیزر موهای زائد به کاهش تعریق در مردان نیز کمک می کند.تنها تفاوتی که این شیوه برای مردان و زنان دارد در این است که ضخامت و حجم مو در مردان بیشتر است و آن ها به جلسات طولانی تری نسبت به زنان نیاز دارند. لیزر موها برای انواع پوست های مردانه مؤثر است و البته برخی از عوامل فردی می تواند در موفقیت درمان تاثیرگذار باشد. رنگ مو و پوست و ضخامت موها نقش زیادی در درمان دارد و بهتر است که برای کسب نتایج بهتر با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

لیزر موهای زائد زیر گلو یک آقا

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد عموما برای افرد عارضه ای در پی ندارد، با این حال نتایج آن در افراد متفاوت است. استفاده از لیزر برای افرادی که دارای پوست های حساس هستند، مشکلاتی مانند قرمزی و خارش را ایجاد کند.افرادی که دارای عفونت های پوستی یا زخم هستند گزینه های مناسبی برای استفاده از این روش نیستند. بیمارانی که پوست قارچی دارند، نباید از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند؛ زیرا عوارض زیادی را تجربه خواهند کرد.افرادی که به تازگی خالکوبی یا تتو انجام داده اند، بهتر است تا مدتی از لیزر استفاده نکنند. لیزر موهای زائد برای کسانی که از اسپری های برنزه یا سولار استفاده کرده اند، مضر است. گروه دیگری که  نباید از این روش استفاده کنند، خانم های باردار و شیرده هستند که در دوران ویژه ای قرار دارند و محدودیت درمانی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی تاثیر دارد؟ 

لیزر موهای زائد بیکینی مؤثر است و می تواند  علاوه بر از بین بردن موهای زائد به روشن تر شدن و زیبایی این ناحیه کمک کند. با این راه حل شما می توانید از شر روش های سخت و طاقت فرسا برای از بین بردن موهای زائد این بخش از بدن راحت شوید. لیزر با هدف قرار دادن رنگ‌دانه و رنگ موها عمل می کند و فولیکول مو را از بین می برد تا دیگر رشد نکند.جلسات درمانی هر فرد می تواند متفاوت باشد و احساس شادابی و تمیزی را به شما هدیه می دهد.

آیا لیزر موهای زائد در بارداری و دوران شیردهی خطرناک است؟

لیزر موهای زائد در بارداری و شیردهی مورد تایید نیست؛ زیرا بدن در دوران خاص و ویژه ای به سر می برد و هرگونه اقدام غیرضروری و پیش بینی نشده ای می تواند سلامت نوزاد و مادر را تهدید کند. به خاطر خطر احتمالی که برای نوزاد در اثر پرتوهای لیزری وجود دارد، استفاده از این روش در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها