جستجو کردن
Close this search box.
مراقبت های بعد از کاشت مو - کلینیک تندیس

مراقبت های بعد از کاشت مو

راهنمای محتوا

اشتراک گذاری این محتوا

همچنین بخوانید

کاشت مو تضمینی در تهران - کلینیک تندیس
بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است و برای داوطلبان این عمل، کاشت مو با ضمانت، بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی کاشت مو تضمینی در تهران می‌پردازیم……

مراقبت های بعد از کاشت مو عامل بسیار مهمی در بهبودی سریع است. بسیار مهم است که دستورالعمل‌های پزشک خود را دنبال کنید. از آنجایی که مراقبت های بعد از کاشت مو اهمیت زیادی در موفقیت این پروسه دارد، ما در این مقاله به شما می‌آموزیم که چه نکاتی را باید بعد از عمل پیوند رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو، باید به مدت 10 روز بسیار مراقب باشید. پس از این مدت می‌توانید به روال عادی زندگی خود بازگردید. موهای تازه کاشته شده و پوست سر شما بعد از عمل بسیار حساس هستند. همچنین، باید از داروهای ضددرد و آنتی بیوتیک مطابق تجویز پزشک استفاده کنید.

پس از جراحی کاشت مو، ممکن است بین ۲ تا ۴ هفته شاهد ریزش موهای کاشته‌شده خود باشید. نگران نباشید؛ این مرحله بسیار طبیعی است و همه موها دوباره رشد خواهند کرد. موهای جدید شما بعد از 3 ماه به آرامی بیرون می‌آیند و بعد از 8 ماه خواهید دید که موهای بیشتری دارید. بعد از 10 تا 12 ماه نیز می‌توانید نتیجه نهایی را ببینید.

مراقبت های بعد از کاشت مو

در زیر برخی از مهم‌ترین نکات مراقبت های بعد از کاشت مو را در که باید در موارد مختلف رعایت کنید، آورده‌ایم.

  • رانندگی بعد از کاشت مو

بعد از عمل کاشت مو، می‌توانید رانندگی کنید، اما نه در همان روز اول؛ زیرا جراحی کاشت مو تحت بیهوشی انجام می‌شود و بعد از به‌هوش‌آمدن، رانندگی ممکن است خطرناک باشد. بهتر است تاکسی بگیرید یا کسی شما را به خانه برساند.

  • وضعیت خواب بعد از کاشت مو

وضعیت خوابیدن شما بسیار مهم است، زیرا موهای کاشته‌شده ممکن است در هنگام خواب کنده شوند. به پشت بخوابید و از بالش اضافی یا بالش مسافرتی برای بالابردن سر خود استفاده کنید. در پنج روز اول باید در این حالت بخوابید. بالابردن ارتفاع سر هنگام خواب ممکن است از تورم هم جلوگیری کند.

  • شستشوی مو بعد از کاشت مو

شستشوی صحیح مو پس از کاشت بسیار مهم است. اولین شستشوی مو معمولا در کلینیک انجام می‌شود تا به شما یاد دهند چطور باید موهای خود را بدون آسیب‌زدن به فولیکول‌های پیوندشده بشویید.

اکثر بیماران می‌توانند موهای خود را پس از 2 تا 3 روز بشویند، البته ممکن است به شما گفته شود تا یک هفته حمام نکنید. هنگامی که به شما اجازه شستن موها داده شد، باید از یک شامپوی ملایم مخصوص کودکان استفاده کنید. فشار مستقیم روی پوست سر می‌تواند به پیوند آسیب برساند، بنابراین در روزهای اول باید بسیار مراقب باشید.

ابتدا باید شامپو را روی سر بزنید. اگر می‌خواهید دوبار سر خود را بشویید، باید بیست‌دقیقه بین دو شستشو فاصله بیندازید. در روز پنجم باید از ماساژهای دایره‌ای کوچک در حین شستن موهای خود استفاده کنید. فراموش نکنید که هر روز قدرت ماساژ را بیشتر کنید.

  • استفاده از مسکن

برخی از بیماران ممکن است تا چند روز پس از جراحی کاشت مو احساس درد کنند. می‌توانید از مسکن‌هایی که در کلینیک به شما داده می‌شود یا نسخه می‌شود استفاده کنید. وقتی احساس درد می‌کنید یک مسکن مصرف کنید. البته ممکن است پزشک درباره مصرف ساعتی مسکن توضیحاتی را به شما بدهد. استفاده از مسکن یکی از مراقبت های بعد از کاشت مو است.

  • سن کاشت مو

در حال حاضر عمل کاشت مو در کلینیک‌های معتبر زیبایی کشور با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها انجام می‌شود. اما سوالی که وجود دارد این است که سن کاشت مو چه سنی است؟ در چه سنی بهترین نتیجه را از کاشت مو می‌گیریم؟

  • کاهش تورم بعد از کاشت مو

پس از جراحی کاشت مو ممکن است به دلیل تزریق بی‌حسی موضعی، تورم ایجاد شود. اگر ناحیه پیوند‌شده وسیع باشد، ممکن است تورم بیشتری داشته باشید. تورم احتمالا در عرض 5 یا 6 روز برطرف می‌شود. با این حال بالا‌نگه‌داشتن سر هنگام خواب می‌تواند آن را کم کند.

  • احساس خارش

ممکن است بعد از عمل احساس خارش کنید. هنگامی که در دوره نقاهت هستید، تقریباً 10 روز طول می‌کشد تا احساس خارش از بین برود. احساس خارش نشانه بهبودی است. با این حال به‌عنوان مراقبت های بعد از کاشت مو باید مراقب باشید که پوست سر خود را نخارانید. اگر نمی‌توانید تحمل کنید، لازم است به پزشک خود بگویید تا دارویی را برای کاهش خارش تجویز کند.

  • اصلاح بعد از کاشت مو

اصلاح مو بعد از کاشت باید با احیاط زیادی انجام شود. تا ده روز نباید اصلاح انجام دهید. بعد از این مدت می‌توانید موهای خود را با قیچی، بدون استفاده از ماشین اصلاح، کوتاه کنید. به مدت 8 ماه نباید از ماشین اصلاح روی ناحیه پیوند‌شده استفاده کنید.

  • فعالیت بدنی بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو می‌توانید در اواخر هفته اول پیاده‌روی کوتاه و تمرینات بدنی آهسته مثل یوگا را انجام دهید؛ اما نباید شدید باشد. بعد از دو هفته می‌توانید فعالیت‌ها یا تمرینات عادی خود را شروع کنید. در این مدت هرچه فعالیت بدنی سنگین‌تری انجام دهید، احتمال ازدست‌رفتن گرافت‌ها بیشتر است.

علاوه بر این‌ها لازم است پوست خود را از آفتاب بپوشانید. برای این‌کار از یک کلاه گشاد استفاده کنید و بعد از دو هفته ضد آفتاب بزنید.

چه مدت پس از کاشت مو، گرافت‌ها تثبیت می‌شوند؟

موهای کاشته شده بعد از 5 روز سفت می‌شوند، اما همچنان باید تا 10 روز بسیار مراقب باشید. فراموش نکنید ممکن است در این 10 روز، در صورتی که به‌درستی از پوست خود مراقبت نکنید، موهای کاشته‌شده خود را از دست بدهید.

روند بهبودی پس از کاشت مو

دوره بهبودی معمولاً 10 تا 14 روز پس از عمل طول می‌کشد. بعد از روز سوم احساس بهتری می‌کنید و بعد از 10 روز متوجه می‌شوید که قرمزی از بین رفته است. به‌تدریج موهای طبیعی شما رشد می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند بفهمد که شما کاشت مو انجام داده‌اید.

بعد از دو هفته، اکثر بیماران ظاهر طبیعی خود را به‌دست می‌آورند. ممکن است هنوز مقداری قرمزی وجود داشته باشد اما از بین خواهد رفت. موهای تیره نسبت به موهای بلوند سریع‌تر بهبود می‌یابند. همچنین دوره بهبودی به سن بیمار، رژیم غذایی، آب و هوا و نحوه مراقبت از پوست سر بستگی دارد.

سخن آخر

مراقبت های بعد از کاشت مو به‌اندازه خود کاشت مو مهم هستند. در چند روز اول، موهای تازه کاشته‌شده بسیار آسیب‌پذیر هستند و ممکن است در معرض ازدست‌رفتن باشند. به همین دلیل لازم است مراقبت های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید. لازم است سر خود را بالا بگذارید و به پشت بخوابید. نباید به پوست سر فشار وارد کنید. وقتی پزشک اجازه شستشوی پوست را به شما داد، این کار را با یک شامپوی ملایم انجام دهید. چند روز بعد، به‌تدریج باید ماساژهایی را طبق نظر پزشک روی پوست سر خود هنگام شستشو انجام دهید. فعالیت بدنی شدید در دو هفته اول ممنوع است. نباید به پوست سر خود بیش از حد دست زده یا آن را بخارانید. در مورد اصلاح، تا هشت ماه نباید از ماشین اصلاح استفاده کنید، اما پس از ده روز می‌توانید از قیچی برای کوتاه‌کردن موها بهره ببرید.

در نظر داشته باشید که نکات مندرج در این مقاله تنها برای افزایش اطلاعات شما هستند و لازم است برای انجام بهتر مراقبت های بعد از کاشت مو، دستورات پزشک خود را در پیش بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها