جستجو کردن
Close this search box.
هزینه لیزر موهای زائد - کلینیک تندیس

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

راهنمای محتوا

اشتراک گذاری این محتوا

همچنین بخوانید

کاشت مو تضمینی در تهران - کلینیک تندیس
بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است و برای داوطلبان این عمل، کاشت مو با ضمانت، بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی کاشت مو تضمینی در تهران می‌پردازیم……

لیزر (پرتو متمرکز نور) موهای زائد به روشی پزشکی گفته می‌شود که برای از بین بردن موهای زائد بدن از آن استفاده می‌کنند. طی انجام این کار، لیزر نوری را از خود ساطع می‌کند که به‌وسیله ملانین (رنگ‌دانه) موجود در مو جذب می‌شود. با تبدیل نور به گرما و آسیب رساندن به فولیکول‌های مو (کیسه‌های لوله‌ای شکل درون‌پوست)، رشد مو متوقف یا کند می‌شود.

برای برخی افراد، این دغدغه وجود دارد که هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟ و آیا این روش به‌صورت دائمی موهای زائد را از بین می‌برد؟ برای گرفتن پاسخ سوالات خود، پیشنهاد می‌دهیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

پیش از هر چیز، چرا لیزر موهای زائد؟

درواقع لیزر موهای زائد به‌صورت موثری رشد موها را به تاخیر می‌اندازد، اما همیشه نمی‌تواند منجر به حذف دائمی آنها شود؛ هرچند در طولانی‌مدت برای برخی افراد نتیجه دائمی دارد یا حداقل میزان رشد موهای زائد و ضخامت آنها را بسیار کمتر می‌کند. برای حذف اولیه موهای زائد بدن، چندین روش وجود دارد که لیزر یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها به شمار می‌آید.

لیزر موهای زائد برای انواع پوست‌های تیره و روشن موثر است و می‌توان آن را روی انواع پوست‌ها انجام داد. اندام رایج برای رفع موهای زائد شامل دست، پا، زیر بغل، بیکینی، خط باسن و چانه می‌شود. به‌طورکلی می‌توانید تمام قسمت‌های بدن به‌جز پلک را لیزر کرده و نتیجه دلخواه را کسب کنید.

نوع و رنگ پوست نیز یکی از عوامل موثر در میزان موفقیت لیزر است، زیرا رنگ‌دانه مو نور لیزر را جذب می‌کند. لیزر باید علاوه بر واردکردن آسیب به فولیکول مو، مانع از رسیدن هرگونه آسیب به پوست شود. اگر بین رنگ مو و رنگ پوست تفاوت چندانی وجود نداشته باشد، احتمال آسیب دیدن پوست بالا می‌رود. برای لیزر موهای زائد باید ابتدا هر 4 هفته یک‌بار به‌صورت مداوم به مرکز لیزر مراجعه کنید. همچنین با توجه به تشخیص پزشک باید در مدت‌های معینی عملیات لیزر مجددا شارژ شود.

هزینه لیزر موهای زائد و عوامل موثر بر آن

لیزر موهای زائد معمولا نوعی سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود که هزینه آن نسبت به اپیلاسیون و اصلاح بالاتر است؛ اما توجه داشته باشید که با گذشت زمان، دیگر نیازی به انجام لیزر نیست و بنابراین در طولانی‌مدت در هزینه حذف موهای زائد صرفه‌جویی می‌شود.

به‌طورکلی عوامل بسیاری بر هزینه لیزر موهای زائد تاثیر دارند که از جمله آنها می‌توان به ناحیه تحت درمان، میزان تخصص اپراتور، موقعیت جغرافیایی مرکز لیزر، نوع دستگاه مورداستفاده و میزان دقت و قدرت آن در رفع موهای زائد، استفاده از بی‌حس کننده‌ها برای تسکین درد و زمان انجام آن اشاره کرد.

هزینه لیزر موهای زائد مناطق بزرگ بدن

مسلما برداشتن موهای زائد مناطقی مانند دست کامل، پای کامل و پشت از سایر نقاط بدن بیشتر است؛ زیرا لیزر این نقاط بدن به زمان بیشتری نیاز دارد.

هزینه لیزر موهای زائد مناطق کوچک بدن

نواحی کوچک‌تر بدن مانند چانه، خط باسن، بیکینی، صورت و… با توجه به اینکه زمان کمتری برای لیزر نیاز دارند، هزینه آنها نیز پایین‌تر است. البته توجه داشته باشید که نواحی مانند زیر بغل و بیکینی به علت تعریق و رطوبت به تعداد جلسات بیشتری برای رفع موهای زائد نیاز خواهند داشت.

چرا لیزر موهای زائد به‌صرفه است؟

همان‌گونه که ذکر شد هزینه لیزر موهای زائد بالا است، اما انجام این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از شر موهای زائد بدن خلاص می‌شوید: می‌توان لیزر را یکی از بهترین روش‌های دائمی برای رفع و کاهش میزان موهای زائد بدن دانست.
  • به صاف و یکدست شدن پوست شما کمک می‌کند: لیزر موهای زائد می‌تواند مشکلات پوستی مرتبط با رشد مو مانند تغییر رنگ و فولیکولیت مو را برطرف کند.
  • زمان صرف‌شده برای از بین بردن موهای زائد را کاهش می‌دهد: بعد از اتمام دوره لیزر دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای اصلاح یا اپیلاسیون نیست؛ زیرا ریشه موها از بین رفته است. این کار به‌طورکلی در طولانی‌مدت در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.
  • خطر انجام لیزر پایین است: لیزر کردن موها نسبت به روش‌هایی مانند اپیلاسیون، اصلاح و… خطرات کمتری دارد.
  • به رفع عیوب پوست و روشن شدن آن نیز کمک می‌کند: به‌طورکلی اگر جلسات لیزر را به‌صورت منظم و مداوم انجام دهید، علاوه بر رفع موهای زائد، عیوب موجود در پوست رفع شده و به روشن شدن رنگ آن نیز کمک می‌کند. توجه داشته باشید که تعداد جلسات لیزر با توجه به میزان حجم مو و ضخامت آن تعیین می‌شود.

هزینه لیزر موهای زائد و بیمه درمانی

ازآنجایی‌که لیزر برای رفع موهای زائد، افزایش میزان زیبایی و شفافیت پوست انجام می‌شود تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. لازم به ذکر است که موارد نادری مانند لیزر کیست پیلونیدال که نوعی بیماری پوستی دردناک است، احتمال دارد با لیزر موهای زائد درمان شود که در این صورت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

مقایسه دستگاه‌های لیزر با یکدیگر

در ابتدا باید به این مسئله توجه داشته باشید که نمی‌توان دستگاه‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد یا یکی از آنها را به‌عنوان بهترین دستگاه دانست. ممکن است اکثر افراد تصور کنند که دستگاه لیزر الکساندرایت بهترین دستگاه لیزر محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که برای هر نوع پوست و مو دستگاه‌ خاصی مناسب است. به‌عنوان مثال دستگاه الکساندرایت دکا برای موهای ضخیم‌تر و پوست‌های روشن بیشتر کاربرد دارد.

درصورتی‌که دستگاه لیزر مچ برای موهای نازک و پوست‌های تیره‌تر مناسب است. پس قبل از انجام لیزر اطلاعات کافی را در مورد دستگاه و کاربردهای آن کسب کنید، بعد با توجه به رنگ پوست و نوع مو برای لیزر اقدام کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی هزینه لیزر موهای زائد و نکات مهم آن بپردازیم. لیزر موهای زائد روشی تضمینی و مناسب برای کاهش و حذف موهای زائد است. هزینه لیزر موهای زائد به عوامل بسیاری مانند موقعیت جغرافیایی مرکز لیزر، ناحیه انجام لیزر، زمان انجام آن، داروهای بی‌حس‌کننده، نوع دستگاه و میزان قدرت آن بستگی دارد. به‌طورکلی هزینه لیزر نسبت به اپیلاسیون و اصلاح بالاتر است، اما با توجه به اینکه با گذشت زمان دیگر نیازی به ادامه درمان نیست، درواقع پس از مدتی، هزینه رفع موهای زائد از مخارج شما حذف می‌شود و این یعنی صرفه‌جویی در هزینه‌ها.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها