Search
Close this search box.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب نیست؟


Warning: getimagesize(): https:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0 in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

Warning: getimagesize(https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/48434743-6645-b__5261.jpg): failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

عموما دغدغه اول افرادی که به فکر لیزر موهای زائد خود هستند وفق‌پذیری آن با بدنشان است. به راستی آیا همه می‌توانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟ لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب نیست؟ در این مقاله به بررسی جواب این سوالات خواهیم پرداخت و ممنوعیت‌ها افرادی که لیزر موهای زائد برای آن‌ها مناسب نیست را خواهیم شناخت.

چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟

لیزر موهای زائد روشی برای کاهش و زدودن موهای زائد است، اما برخی افراد ممکن است شرایط مناسب برای لیزر موهای زائد را نداشته باشند. از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شوند لیزر موهای زائد مناسب فردی نباشد عبارتند از:

  • رنگ پوست
  • رنگ و جنس مو
  • داروها و محصولات خاص مورد استفاده فرد
  • وضعیت سلامتی پوست و بدن فرد
چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند؟

لیزر برای افراد دچار بیماری های پوستی

لیزر موهای زائد برای افراد دچار بیماری‌های پوستی به دلایل زیر مناسب نیست و ممکن است باعث مشکلات جدی‌تر و غیرقابل حلی شود:

  • حساسیت پوستی: بیماری‌های پوستی مانند درماتیت، اگزما، پسوریازیس و رزاسیا می‌توانند باعث حساسیت، آسیب و تشدید آسیب پوست شود.
  • عفونت پوستی: استفاده از لیزر موهای زائد برای پوست‌هایی که عفونت دارند می‌تواند باعث انتقال عفونت به مناطق دیگر پوست یا تشدید عفونت شود. عفونت‌های قارچی، باکتریایی یا ویروسی در پوست می‌توانند خطراتی را در اثر لیزر ایجاد کنند.
  • آسیب پوستی قبلی: در پوست‌های آسیب دیده در اثر سوختگی، زخم یا جراحات پوستی، استفاده از لیزر موهای زائد احتمال تشدید آسیب و ابتلا به عوارض جانبی را افزایش می‌دهد.
  • داروهای خاص: داروهایی با خواص حساسیت‌زایی، داروهای درمان آکنه، داروهایی حساس به نور و داروهایی که باعث حساسیت پوست می‌شوند، در فرآیند لیزرموهای زائد اختلالاتی ایجاد می‌کنند.

لیزر در افراد دچار بیماری دیابت

استفاده از لیزر موهای زائد برای افراد دچار دیابت می‌تواند مشکلات و خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد که عبارت‌اند از:

  • آسیب به پوست
  • کند شدن فرآیند التیام آسیب‌های پوستی
  • مشکلات عملکردی سیستم عصبی
  • افزایش قند خون
00:36
truncate dir-rtl

لیزر موهای زائد بدن در کلینیک تندیس

لیزر در افراد دچار بیماری های پوستی مادرزادی

استفاده از لیزر موهای زائد برای افراد دچار بیماری‌های پوستی مادرزادی باعث تشدید حساسیت پوستی، تخریب ساختار پوست، درد شدید و عوارض جانبی دیگر می‌شود و مناسب نیست. اما به هر حال پیشنهاد می‌شود قبل گرفتن از هر تصمیمی حتما با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید

لیزر در افراد دچار بیماری های دستگاه قلب و عروق

استفاده از لیزر موهای زائد برای افراد دچار بیماری‌های دستگاه قلب و عروق ممکن است مناسب نباشد چرا که:

1- بر خون‌رسانی عروق و عملکرد قلب تاثیر می‌گذارد

2- ضربان قلب را افزایش می‌دهد

3- بر دقت و عملکرد دستگاه‌های پزشکی مانند:مانیتورینگ قلبی یا ریتم کاردیوورتر تاثیر منفی دارد

لیزر در افراد دچار بیماری های عفونی

معمولا استفاده از لیزر موهای زائد برای افراد دچار بیماری‌های عفونی به دلیل ۱) انتشار عفونت ۲) تشدید عوارض پوستی ۳) افزایش خطر عفونت و ۴) تاثیر منفی بر سیستم عصبی بدن، مناسب نیست و پیشنهاد نمی‌شود.

لیزر در افراد باردار و زنان در دوران شیردهی

استفاده از لیزر موهای زائد برای افراد باردار و بانوانی که در دوران شیردهی فرزندانشان هستند، به دلایل زیر اکیدا توصیه نمی‌شود:

  • اثرات جانبی مضر بر سلامت جنین
  • تأثیر منفی بر هورمون‌ها و افزایش خطر حساسیت پوستی مادر
  • خطر ایجاد عوارض جانبی مانند سوزش، التهاب و تغییر زنگ پوست

فراموش نکنید…

تشخیص و تصمیم گیری نهایی درباره استفاده از لیزر موهای زائد در هر شرایطی مخصوصا برای افرادی که دچار محدودیت‌های سلامتی خاصی هستند باید حتما توسط پزشک متخصص یا تکنسین لیزر و در یک کلینیک معتبر بررسی شود. آنها با بررسی وضعیت پوستی و جسمی مختلف و در نظر گرفتن عوامل مختلف دیگر، می‌توانند بهترین توصیه را به فرد ارائه دهند.

سوالات متداول :

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *