از بین بردن چین و چروک های عمیق پوستی - کلینیک تندیس

تزریق مزو ژل و ماندگاری آن

از بین بردن چین و چروک‌های پوست که در اثر افزایش سن، عوامل ژنتیکی و… ایجاد شده اند، یکی از دغدغه‌های اصلی افراد، مخصوصا بانوان است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه پزشکی و جوانسازی پوست، روش‌های بسیاری برای رفع چین و چروک وجود دارد. تزریق مزوژل یکی از موثرترین روش‌ها برای رفع چین و چروک‌های سطحی و عمیق پوستی است. مزوژل علاوه بر رفع چین و چروک، برای روشن کردن پوست و رفع لکه‌های پوستی نیز بسیار موثر است. در ادامه این مطلب از وب سایت کلینیک تندیس، ضمن معرفی روش مزوژل و مزایای آن، به بررسی مراقبت‌های قبل و بعد از انجام مزوژل نیز می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مزوژل چیست؟

Meso-Gel یک درمان بازسازی پوست حاوی غلظت بالا و به‌ویژه فرموله‌شده از اسید هیالورونیک است که با تکنیک میکرونیدلینگ به پوست تزریق می‌شود. ترشح آهسته هیالورونیک اسید (HA) تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و به‌نوبه خود رنگ پوست، آب‌رسانی و ظاهر خطوط و چین و چروک را بهبود می‌بخشد.

هیالورونیک اسید یک ماده شفاف است که به‌طور طبیعی توسط بدن ما تولید می‌شود. بیشترین مقدار اسید هیالورونیک، یعنی نیمی از آن در پوست یافت می‌شود و عملکرد اصلی آن حفظ آب است تا بافت‌های پوست ما به‌خوبی مرطوب بمانند. روند طبیعی پیری و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ناشی از نور خورشید، سیگار کشیدن و آلودگی می‌تواند میزان آن را در پوست کاهش دهد و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک شود. هیالورونیک اسید یک ماده مزوتراپی علاقه‌مند به آب است، به این معنی که آب را می‌کشد و نگه می‌دارد، بنابراین به‌جای پرکننده، به‌عنوان یک آب‌رسان عمل می‌کند.

فواید تزریق مزوژل

فواید مزو ژل:

  • تولید کلاژن را تحریک می‌کند
  • کیفیت و بافت کلی پوست را افزایش می‌دهد
  • خطوط ریز و چین و چروک را صاف می‌کند
  • خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد
  • درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد
  • چروک‌های پوست را پر می‌کند.
  • خطوط عمیق اطراف دهان، دور چشم و خطوط اخم را ترمیم می‌کند
  • الاستیک کردن پوست گردن، دست‌ها و نواحی سینه
  • پوستی که سلولیت ایجاد می‌کند را ترمیم می‌کند
  • ایجاد قوز بینی
  • لکه‌های تیره روی قسمت‌های مختلف بدن را از بین می‌برد
  • از شر اضافه وزن خلاص شوید
  • جوش‌ها را از بین می‌برد
  • آب‌رسانی به پوست
  • رفع تیرگی دور چشم
  • جوان‌سازی و روشن‌کنندگی پوست

از آنجایی که سطح کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید در پوست از سن 30 سالگی به‌سرعت کاهش می‌یابد و در نتیجه علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک ایجاد می‌شود، مزوژل یکی از بهترین درمان‌ها برای تحریک تولید کلاژن و الاستین و معکوس کردن روند پیری است. بعد از اولین جلسه ظاهری جوان‌تر خواهید داشت و خطوط و چین و چروک‌ها کاهش می‌یابد.

معرفی بهترین مارک های مزوژل

پروفیلو

مزوژل هیالورونیک اسید پایدار است و در ساختار پیوندهای شیمیایی این مزوژل از عناصر و مواد شیمیایی مانند BDE استفاده شده است. پروفیلو محصولی غیرخطرناک و بسیار کارآمد با ماندگاری عالی است که در جلوگیری از پیری پوست و کارهای زیبایی و همچنین در جوانسازی پوست کاربرد دارد.

دقت کنید که این محصول برای حجم‌دهی استفاده نمی‌شود و افرادی که نیاز به هایلایت و حجم دادن به صورت دارند باید از ترکیبی از ژل‌هایی استفاده کنند که می‌توانند همزمان با پروفیلو حجم را افزایش دهند. Mesogel Profilo دارای فرمولاسیون جدیدی است که از اسید هیالورونیک با دو وزن مولکولی بالا و وزن مولکولی کم ساخته شده است.

اثر هیالورونیک اسید با وزن مولکولی کم بر روی لایه‌های پوست که در قسمت میانی قرار دارند، باعث آب‌رسانی می‌شود و اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا باعث کشیدگی و لیفت پوست به‌طور همزمان می‌شود.

به‌طور کلی، پروفیل باعث کاهش شلی پوست ناشی از افزایش سن می‌شود و پوست را محکم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند، همچنین چین و چروک‌های پوستی را که ممکن است شدید و ظریف باشند از بین می‌برد.

بررسی چروک خرگوشی بینی و موثرترین راه‌های از بین بردن آن

برای آشنایی با بهترین راهکارهای درمانی از بین بردن چین و چروک‌ها، به‌خصوص چین و چروک‌های خرگوشی بینی پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جالپرو

Mesogel Gallopro که یک محصول ایتالیایی است، از نظر قیمت نسبت به مزوژل های دیگر به‌صرفه‌تر و پرفروش‌تر است.

یکی از مزایای این کوکتل این است که پوست را به‌شدت آبرسانی کرده و از روند پیری پوست جلوگیری می‌کند. این محصول همچنین پوست آسیب‌دیده از نور خورشید را ترمیم می‌کند. این مزوژل برای بخش‌هایی از بدن مانند دور چشم و گردن و همچنین شکم و ران استفاده می‌شود. جالپرو دو مدل کلاسیک و HMW دارد.

مدل کلاسیک

این مدل از جالوپرو وظیفه رفع خطوط ریز و همچنین آب‌رسانی به پوست را دارد.

مدل HMW

مدل Jalpro HMW یکی از پرطرفدارترین مدل‌های موجود در بازار است که برای رفع خطوط عمیق پوست استفاده می‌شود. تفاوت این مدل با مدل کلاسیک جالپرو این است که این مدل بیشتر برای افراد مسن استفاده می‌شود چون غلظت آن نسبت به مدل کلاسیک بیشتر است. ویژگی‌های مدل HMW عبارتند از:

  • از بین بردن چین و چروک پوست
  • لیفت پوست
  • آب‌رسانی به پوست و تولید کلاژن
  • حاوی اسید هیالورونیک و اسیدهای آمینه

این محصول برای افرادی که علائم کشش پوست دارند و علائم پیری زودرس دارند قابل استفاده است.

پروسترولین

پروسترولین ژلی است که برای مزوتراپی استفاده می‌شود و محصول کشور کره جنوبی است. پروسترولین از فناوری جدید پپتید برای جلوگیری از پیری و درخشندگی پوست و همچنین کاهش وزن بدن استفاده می‌کند.

B-Prostrolin طبیعی

B-Prostrolin طبیعی را می توان مزوژلی نامید که به عمق پوست تزریق می‌شود. همچنین از آن برای رفع چین و چروک دور چشم، گردن و دهان استفاده می‌شود و می‌توان گفت برای تمام قسمت‌های صورت قابل استفاده است. این برند از فناوری Novel Peptide برای احیای پوست استفاده می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول این است که پس از تزریق، در ناحیه پخش نمی‌شود و در عرض دو هفته اثر خود را نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های Natural B می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با وجود تزریق مزو طبیعی است
  • پوست را احیا می‌کند
  • پوست چروکیده را بازسازی می‌کند
  • پپتید برای بازسازی پوست

ماندگاری مزوژل می‌تواند از 6 تا 9 ماه متغیر باشد و پس از این مدت نیاز به تمدید دارد. بنابراین باید زیر نظر پزشک متخصص تمدید شود.

این محصولات جوان‌کننده از سایر جوان‌کننده‌ها مانند بوتاکس، متفاوت هستند.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد دوست دارند از خطوط ریز، چین و چروک و از دست دادن حجم صورت خود خلاص شوند، اما علاقه‌ای به جراحی ندارند یا برای آن احساس آمادگی نمی‌کنند. در این صورت، داروهای تزریقی، درمان‌های غیرجراحی هستند که نشانه‌های پیری صورت را به‌صورت قابل توجهی بهبود می‌بخشند و حجم صورت را بازیابی می‌کنند تا به بیماران کمک کنند جوان‌تر به نظر برسند.

بسیاری از ژل های پرکننده پوست از اسید هیالورونیک ساخته می شوند. اسید هیالورونیک ترکیبی است که در بافت‌های همبند ما وجود دارد و با نگهداری آب در بافت‌ها، مسئول حفظ سطح رطوبت پوست و رساندن مواد مغذی به آن است. هنگامی که پوست هیدراته می شود، جوان‌تر به نظر می‌رسد و نرم‌تر می‌شود.

پرکننده‌های پوست مانند ژل پرفکت، نورامیس و ژل روفیل حاوی فرم مصنوعی اسید هیالورونیک هستند که با تحریک بافت‌ها، چین و چروک‌ها، خطوط صورت و چین‌های روی بینی و را به حداقل می‌رسانند و همچنین می‌تواند به لب‌ها و گونه‌ها حجم دهند.

برای استفاده از این روش زیبایی می‌توانید با متخصصان کلینیک تندیس مشورت کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *