کاربردهای آراف فرکشنال - کلینیک تندیس

تعداد جلسات آر اف فرکشنال

تعداد جلسات آراف فرکشنال چقدر است و کاربرد آن چیست؟

پوست اولین سد دفاعی بدن است که در اثر افزایش سن و آسیب‌های محیطی کلاژن‌های آن تخریب می‌شود. دستگاه RF با ایجاد امواج رادیوفرکانسی انرژی گرمایی کلاژن‌های پوست را بازسازی و احیا می‌کند. این روش بازسازی پوست طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب شما را با آراف فرکشنال و کارایی آن آشنا کنیم.

اگر می‌خواهید بدانید برای داشتن پوستی شفاف و جوان باید چند جلسه RF انجام دهید یا چقدر هزینه صرف کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آراف فرکشنال را بیشتر بشناسید

RF یک دستگاه لیزر است که با ایجاد حرارت و اعمال آن به صورت هدفمند در اعماق پوست، کلاژن‌سازی را تحریک می‌کند و می‌تواند ظاهر پوست را زیباتر کند. ویژگی روش آر اف فرکشنال این است که ایمن است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکلات پوستی را از بین می‌برد.

عملکرد آراف فرکشنال چگونه است؟

عملکرد دستگاه آر اف مبتنی بر اعمال حرارت به پوست از طریق فناوری پیشرفته امواج رادیویی است. شیوه‌کار دستگاه به این صورت است که نوک سوزن دستگاه تا عمق 4 میلی‌متری پوست فرو می‌رود و امواج یکنواختی را به پوست ارسال می‌کند. این امواج پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کنند. در نتیجه پوست کسانی که از این روش استفاده می‌کنند بعد از مدتی سفت و جوان می‌شود.

همچنین این دستگاه در قسمت‌های آسیب‌دیده پوست موجب ساخت بافت فیبروزی می‌شود که می‌تواند به ایجاد لایه‌ای ضخیم روی زخم‌های پوست منجر شود و اسکار آن را از بین ببرد.

لازم است بدانید دستگاه RF فرکشنال همزمان با اعمال حرارت، با یک اسپری خنک کننده سطح پوست را هم خنک نگه می‌دارد تا آسیبی به آن وارد نشود و دردی احساس نکنید.

کاربردهای آراف فرکشنال چیست؟

کاربردهای درمانی و زیبایی دستگاه آر اف فرکشنال شامل موارد زیر است.

  • از بین بردن شلی پوست: اصلی‌ترین کاربرد دستگاه RF رفع افتادگی و شلی پوست و لیفتینگ طبیعی پوست است. به همین دلیل کسانی که می‌خواهند پوستی سفت داشته باشند از این روش استفاده می‌کنند.
  • رفع چین و چروک پوست: دستگاه آر اف با عملکرد مطلوب می‌تواند چین و چروک‌های پوست را از بین ببرد و با رفع خط خنده و اخم و چروک‌های دور چشم چهره را شاداب و جوان کند.
  • درمان اسکار و جای زخم: یکی از مواردی که بر زیبایی چهره تاثیرگذار است، از بین بردن جای زخم‌های قدیمی است. با استفاده از دستگاه آراف فرکشنال می‌توان اسکار و جای زخم را از بین برد.
  • رفع شلی غبغب: اگر پوست غبغب و فک شما شل است می‌توانید با استفاده از دستگاه RF پوست این قسمت‌ها را سفت و ظاهر خود را زیباتر کنید.
  • درمان ترک‌های پوستی: یکی دیگر از کاربردهای آراف فرکشنال این است که می‌تواند ترک‌های پوستی را رفع کند.
  • از بین بردن منافذ باز پوست: یکی از اقدامات موثر برای از بین بردن جوش و آکنه، کنترل چربی پوست و از بین بردن منافذ باز پوست است. آراف به میزان زیادی در تنگ گردن منافذ تاثیر دارد و ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند.
  • درمان تعریق بیش از حد: یکی از کاربردهای قابل اهمیت آر اف درمان تعریق بیش از حد و از بین بردن بوی بد عرق است.
  • روشن کردن رنگ پوست: کسانی که روی پوست لکه‌های تیره دارند می‌توانند با استفاده از تکنولوژی آراف فرکشنال لکه‌های رنگی را از بین ببرند و پوست صاف و یک‌دستی داشته باشند.

 

تعداد جلسات آر اف فرکشنال

خیلی از متقاضیان آر اف هنگام مراجعه به پزشک از تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن مشکل پوستی سوال می‌کنند. واقعیت این است که تعداد جلسات کاملاً متناسب با نوع پوست و مشکلی است که متقاضیان قصد رفع آن را دارند. حتی سن و سال فرد هم در تعیین تعداد جلسات درمانی تاثیرگذار است. اما معمولاً جلسات درمان در افراد مختلف بین 3 تا 15 جلسه است.

به طور مثال برخی از افراد برای از بین بردن منافذ باز پوست طی 3 تا 6 جلسه به اهداف درمانی مورد نظر می‌رسند، اما ممکن است این تعداد جلسه برای فرد دیگر بیشتر یا کمتر از این باشد.

هزینه استفاده از آر اف فرکشنال چقدر است؟

هزینه‌ی مورد نیاز برای ترمیم پوست با آراف فرکشنال ثابت نیست و بستگی به عوامل مختلفی دارد. مشکل پوست، نوع دستگاه آر اف و تعداد جلسات موردنیاز برای درمان، از عواملی است که باعث تغییر هزینه آراف فرکشنال می‌شود. همچنین کیفیت خدمات ارائه شده در کلینیک و میزان مهارت و تخصص پزشک از عوامل مهم دیگری هستند که قیمت جلسات آر اف را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مزایای استفاده از روش آر اف فرکشنال چیست؟

متقاضیان انجام آراف باید توجه داشته باشند این روش بدون نیاز به تزریق، برش یا آسیب‌های دیگر به صورت غیرتهاجمی، مشکلات پوستی را از بین می‌برد. همچنین مزیت دیگر استفاده از این روش این است که دوره‌ی بهبودی بعد از جلسات کوتاه است و هیچ عارضه‌ی دائمی روی پوست باقی نمی‌گذارد.

مراقبت‌های بعد از آراف فرکشنال شامل چه مواردی است؟

مراقبت‌های بعد از آر اف در بالابردن اثربخشی و جلوگیری از ایجاد عوارض نقش چشم‌گیری دارد. به همین دلیل پزشک به افرادی که RF انجام داده‌اند توصیه می‌کند موارد زیر را رعایت کنند:

  • استفاده از ضد آفتاب با SPF30 یا بالاتر، حداقل به مدت یک هفته
  • ممنوعیت استفاده از کرم یا مواد شیمیایی تحریک‌کننده پوست به مدت یک یا دو روز
  • عدم مصرف داروهای غیر استروئیدی، آسپرین و تیلنول
  • رانندگی نکردن حداقل 4 ساعت بعد از لیزر

برخی از افراد برای از بین بردن عوارضی نظیر قرمزی و تورم از کیسه‌ی آب یخ روی پوست استفاده می‌کنند که روش کاملاً اشتباهی است و پزشک باید حتماً این مورد را به مراجعان تذکر دهد.

عوارض استفاده از آر اف فرکشنال چیست؟

آراف فرکشنال روشی کم‌تهاجم است که عوارض جدی و طولانی‌مدتی ایجاد نمی‌کند. یکی از شایع‌ترین عوارض آراف، درد و تورم است که برای کاهش احساس درد می‌توان از بی‌حسی موضعی استفاده کرد. تورم و قرمزی پوست بعد از لیزر هم حداکثر ظرف 24 ساعت از بین می‌رود.

اما در مواردی ممکن است عوارضی نظیر حساس شدن و پوسته‌پوسته شدن، فرورفتگی، بثورات یا لکه‌های تیره روی پوست ایجاد شود که طی مدت زمان طولانی‌تری از بین می‌رود.

کلینیک تخصص پوست و مو تندیس با بهره‌گیری از مدرن‌ترین دستگاه‌ها و کادر درمانی متخصص و باتجربه آماده ارائه خدمات حرفه‌ای آراف فرکشنال به متقاضیان است.

جمع‌بندی

این روزها از روش‌های مختلفی برای زیبایی و از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می‌شود. استفاده از آر اف فرکشنال یکی از روش‌های پر طرفدار است که با هزینه‌ی مناسب و کمترین عوارض انجام می‌شود. در این مطلب کاربردهای مختلف و اثربخشی این روش را بیان کردیم. امیدورایم این اطلاعات برای شما مفید باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *