تزریق بوتاکس روی پوست - کلینیک تندیس

11 معجزه تزریق بوتاکس روی پوست

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که نام بوتاکس را نشنیده باشد، زیرا تزریق بوتاکس بین خانم‌ها و آقایان شناخته شده‌ و رایج است. تزریق بوتاکس، یکی از رایج‌ترین، معروف‌ترین و آسان‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست به‌شمار می‌آید. البته فواید بوتاکس تنها به زیبایی خلاصه نمی‌شوند و خواص درمانی نیز دارند.

مزایای تزریق بوتاکس روی پوست به اندازه‌ای است که روز به روز بر داوطلبان انجام این روش زیبایی درمانی افزوده می‌شود؛ اما چه چیزی باعث محبوبیت و اعتماد روزافزون مردم به تزریق بوتاکس شده است؟ چرا حتی کسانی که ترس از جراحی دارند یا به متخصصان زیبایی و روش‌های زیباسازی اعتقادی ندارند مجذوبش شده‌اند؟ هدف ما شرح همین مطلب است. پس همراه ما باشید تا نگاهی به تاثیرات معجزه‌آسا اما واقعی بوتاکس بیندازیم.

آشنایی با بوتاکس، نوعی سم پرخاصیت

بوتاکس که با نام علمی (botulinum toxin) در پزشکی شناخته‌ شده است در آزمایشگاه تولید می‌شود. این ماده سمی فلج کننده است! نترسید! این سم کاملا آزمایش شده، بدون ضرر، شفادهنده و زیبایی بخش است. تزریق بوتاکس روی پوست باعث فلج کردن اعصاب ماهیچه‌های بخش‌ خاصی از پوست می‌شود.

با فلج کردن یا محدود کردن اعصاب این ماهیچه‌ها، چین و چروک، خطوط عمیق، خط اخم و پیشانی خط خطی و لایه لایه شده پوست نرم می‌شوند و از بین می‌روند.

 اجازه دهید در ادامه به شرح کامل فواید و مزایای تزریق بوتاکس بپردازیم. این مزایا عبارتند از:

رضایت و محبوبیت بسیار

برای بوتاکس نیازی به تبلیغ نیست! کافی است نتیجه را بین کسانی که تجربه تزریق بوتاکس داشته‌اند، ببینید. تغییری که این ماده ایجاد می‌کند بر همگان روشن است. نه فقط به این دلیل که تحقیقات بسیاری روی آن انجام شده بلکه تغییر بعد از مصرف به راحتی حس می‌شود.

تزریق بوتاکس روی پوست، جراحی نیست

عمل‌های جراحی‌ بی‌شماری برای کاهش و از بین بردن چین و چروک وجود دارد که معمولا هزینه بر و سخت هستند. عمل‌های زیبایی و به طور کلی هر نوع جراحی، دوره بهبودی طولانی دارد. روزها، هفته‌ها و شاید ماه‌ها زمان نیاز باشد تا کاملا بهبود یابید و نتیجه را ببینید.

از سویی دیگر، بوتاکس، عمل زیبایی به شمار می‌آید اما ریکاوری کوتاهی دارد. بدین ترتیب نیازی به مرخصی یا استراحت طولانی ندارید. تزریق بوتاکس به بیهوشی، اتاق عمل، بخیه یا دارو نیازی ندارد. حتی نیازی نیست مجددا توسط متخصص ویزیت شوید. پس از تزریق در مطب به زندگی عادی برمی‌گردید.

تزریق بوتاکس خطری ندارد

سابقه آسیب بوتاکس بسیار بسیار اندک است. میلیون‌ها نفر بدون هیچ آسیبی این ماده را تزریق کرده‌اند. حدود 500 مقاله پزشکی و 16 سال مطالعه به مزایای بوتاکس اختصاص یافته است. این روش درمانی زیبایی، با ملایمت و امنیت کامل شما را به نتیجه دلخواه می‌رساند.

کمترین عوارض نسبت به دیگر روش‌ها

از دیگر مزایای تزریق بوتاکس روی پوست این است که عوارض بسیار خفیفی دارد که طی حداکثر چند روز برطرف می‌شود. همچنین اثری روی هیچ یک از دیگر اعضای بدن نمی‌گذارد.

از بین بردن خطوط اخم

چهره عبوس و اخمو ناخواسته حس بدی منتقل می‌کند. تزریق دوز بسیار پایینی بین ابروها باعث درمان خطوط این بخش می‌شود. این درمان با ریلکس کردن و از کار انداختن ماهیچه‌های این بخش صورت می‌گیرد.

تاثیرگذاری سریع

روش‌های دیگر جراحی و معالجات زیبایی نیازمند زمان و حتی مصرف داروهای خاص است تا شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. این زمان ممکن است استرس‌آور و ترسناک باشد یا حتی ادامه درمان پرخرج باشد.

اما بوتاکس اینطور نیست؛ نتیجه تزریق بوتاکس به واکنش بدن شما بستگی دارد. نتیجه برای برخی بسیار سریع و برخی دیگر آرام‌تر نمایان می‌شود. نتیجه تزریق بوتاکس روی پوست حداکثر تا چند روز بعد از تزریق قابل دیدن است.

مراقب های بعد از تزریق بوتاکس

هر فرد، بعد از تزریق بوتاکس، نیاز به رعایت نکاتی دارد تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند. در این مقاله قصد داریم شما را با بایدها و نبایدهای بوتاکس و مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس، آشنا کنیم.

مزایای تزریق بوتاکس روی پوست خانم‌ها و آقایان

در سال‌های بوتاکس بین هم بین خانم‌ها و هم بین آقایان رایج شده است. شاید برایتان جالب باشد که استفاده از بوتاکس موجب افزایش کاربرد محصولات دیگری که بر پایه بوتاکس هستند هم شده است.

پیشانی و دور چشم بدون چروک پوستی

خطوط افقی، بلند و گاه عمیق پیشانی بیشتر از سایر بخش‌ها در معرض دید است. این خطوط مثل خطوط اخم شما را خسته، عصبانی یا ناراحت نشان می‌دهند. تزریق بوتاکس به پوست این قسمت، عمق این خط‌ها را کاهش می‌دهد و با تکرار درمان، این خطوط ناپدید می‌شوند. خطوط اطراف هاله چشم با بوتاکس کمرنگ و ناپدید می‌شوند.

اصلاح لب و لبخند

بیرون زدن لثه هنگام خندیدن یا gummy smile با بوتاکس به‌راحتی اصلاح می‌شود. چین و چروک یا خطوط اطراف لب نیز با افزایش سن یا به طور ژنتیکی وجود دارند که درمانشان با تزریق بوتاکس امکان‌پذیر است.

همچنین خطوطی که نزدیک لب و تا امتداد اطراف بینی وجود دارند هم با بوتاکس ناپدید می‌شوند.

جوانسازی پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی

بوتاکس خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. به این ترتیب اگر مجددا روی پوست چین و چروک بیفتد پوست می‌تواند تا حد زیادی به حالت قبلی خود برگردد. به بیان ساده‌تر، تزریق بوتاکس باعث می‌شود چین و چروک پوست خود به خود درمان شود.

تاثیر موقت

اگر تصمیم قطعی درباره تزریق بوتاکس گرفته‌اید شاید دانستن این‌که تاثیر بوتاکس موقتی است، برایتان جذاب نباشد. این دارو با گذر زمان از ماهیچه‌ها جدا می‌شود و اثرش کم‌کم از بین می‌رود. اما نکته مثبت این است که اگر پس از تزریق بوتاکس، به هر دلیلی آن را دوست نداشتید، اثر آن پس از مدتی از بین می‌رود.

فواید درمانی تزریق بوتاکس

پیش‌تر اشاره کردیم که مزایای بوتاکس به زیبایی خلاصه نمی‌شود. بوتاکس برای درمان تعریق زیاد، دردهای میگرنی، درمان بلز پالسی صورت (Bells Palsy)، انحراف چشم و اسپاسم‌های گردنی هم کاربرد دارد.

بهره‌مندی کامل از مزایای بوتاکس

در تاثیرگذاری بوتاکس شکی نیست، اما رعایت نکاتی برای نتیجه رضایت‌بخش ضروری است. اگر می‌خواهید از مزایای تزریق بوتاکس روی پوست به طور 100 درصد بهره‌مند شوید، نکات زیر را به خاطر بسپارید و بعد از تزریق رعایت کنید:

  • تنها به مراکز معتبر و متخصصان زیبایی مراجعه کنید.
  • با پزشکتان صحبت و مشورت کنید.
  • دستورالعمل‌های توصیه شده را جدی بگیرید.
  • از تماس با بخش تزریقی خودداری کنید.
  • آب و مایعات کافی بنوشید.
  • از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید.
  • غذای سالم و مفید بخورید.
  • بدنتان را صاف نگه دارید.
  • تزریق بوتاکس روی پوست را تکرار کنید.
  • استرس را کاهش دهید.

سردرد، درد در ناحیه صورت، درد در بخش تزرق بوتاکس، افتادگی موقت پلک‌ها و در موارد نادر ضعف عضلانی از عوارض جانبی تزریق بوتاکس به حساب می‌آیند که البته همگی موقت هستند.

کلام آخر

تزریق بوتاکس روی پوست فواید بسیاری دارد. این فواید فقط به خاصیت جوان‌سازی و زیبایی خلاصه نمی‌شود و کاربردهای درمانی نیز دارد. بوتاکس انتخاب میلیون‌ها انسان در دنیا است؛ به‌خصوص کسانی که ترجیح می‌دهند خودشان را به چاقوی جراحی نسپارند. تاثیر بوتاکس نه‌تنها طبق تجربیات شخصی افراد قابل مشاهده است، بلکه صدها مقاله علمی در این باره به چاپ رسیده است.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *