جستجو کردن
Close this search box.
هایفوتراپی - کلینیک تندیس

جوانسازی با هایفوتراپی

راهنمای محتوا

اشتراک گذاری این محتوا

همچنین بخوانید

کاشت مو تضمینی در تهران - کلینیک تندیس
بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

کاشت مو یکی از حساس‌ترین جراحی‌های زیبایی است و برای داوطلبان این عمل، کاشت مو با ضمانت، بسیار مهم است. در این مقاله به بررسی کاشت مو تضمینی در تهران می‌پردازیم……

اصطلاح هایفو (HIFU) مخفف عبارت High-intensity focused ultrasound به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. اخیرا از این امواج در قالب هایفوتراپی برای سفت کردن بافت پوست استفاده می‌شود. برخی این روش زیبایی را یک جایگزین غیرتهاجمی و بدون درد برای جراحی لیفت صورت می‌دانند.

در واقع تابش امواج فراصوت به پوست باعث تولید گرما و آسیب به سلول‌ها می‌شود. در این شرایط پوست مجبور به تولید سلول‌های جدید همراه با کلاژن و الاستین بیشتر است. کلاژن و الاستین مهم‌ترین پروتئین‌های ساختاری پوست هستند که کاهش تولید آن‌ها با افزایش سن منجر به بروز چین‌وچروک‌ها و شلی پوست می‌شود.

جالب است بدانید که هایفوتراپی به‌دلیل قدرت اثرگذاری بالای خود در درمان تومورها نیز کارایی دارد. این روش زیبایی توانست در سال 2009 از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای لیفت ابرو تاییدیه بگیرد. در نهایت نیز در سال 2014 مورد تایید اعضای FDA برای بهبود خطوط و چین‌وچروک‌های صورت، خط گردن و بالای سینه قرار گرفت.

به طور کلی، می‌توان روی اثرات مفید این روش برای جوان‌سازی کلی صورت، لیفتینگ، سفت کردن و کانتورینگ بدن حساب باز کرد. چندین آزمایش بالینی نیز این مساله را تایید کرده‌اند. در ادامه به جزئیات بیشتری درباره هایفوتراپی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند؟

پزشکان معتقدند که هایفوتراپی برای افرادی‌که دارای افتادگی شدید پوست هستند، به‌خوبی موثر نیست و در این شرایط باید به‌سراغ جراحی لیفت صورت یا بدن رفت. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم که در سنین جوانی (بالای 30 سالگی) برای هایفوتراپی اقدام کنید تا از عوارض جانبی جراحی لیفت در امان بمانید.

انجام هایفوتراپی برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه‌های شدید یا کیستیک و دارای ایمپلنت فلزی در ناحیه درمان توصیه نمی‌شود.

مکانیسم عمل و مزایای هایفوتراپی برای پوست

همانطورکه ذکر شد، هایفوتراپی از انرژی متمرکز امواج فراصوت برای هدف قرار دادن لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌کند. انرژی فراصوت باعث می‌شود بافت به سرعت گرم شود. هنگامی‌که سلول‌های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی می‌رسند، آسیب سلولی را تجربه می‌کنند. در واقع این آسیب، سلول‌ها را تحریک می‌کند تا برای درمان آن، کلاژن بیشتری تولید کنند.

افزایش کلاژن و الاستین پوست منجر به سفت‌تر و محکم‌تر شدن بافت آن و کاهش چین‌وچروک‌ها می‌شود. جالب است بدانید ازآنجایی‌که امواج مورد استفاده در هایفوتراپی ساختار متمرکزی دارند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و اندام‌های مجاور مانند چشم و گوش وارد نمی‌شود.

طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS)، طی 10 سال گذشته تقاضا برای انجام هایفوتراپی به میزان 64.8 درصد افزایش یافته است؛ چراکه واقعا مراحل انجام ساده و بی‌دردسری دارد و عوارض آن اصلا قابل مقایسه با روش پرخطری مانند جراحی لیفت صورت نیست. به طور کلی، از مزایای هایفوتراپی برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش چین‌وچروک‌های خفیف تا متوسط
  • سفت کردن پوست و رفع افتادگی پوست صورت، گردن و بالای سینه
  • لیفت پوست گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • تقویت زوایای خط فک
  • صاف کردن و بهبود یکنواختی پوست
  • بهبود شفافیت پوست

بهتر است بدانید که نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات بالینی نیز چنین مزایایی را تایید می‌کنند. یک مطالعه در سال 2017 با مشارکت 32 فرد کره‌ای نشان داد که این روش به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست گونه‌ها، پایین شکم و ران‌ها را پس از گذشت 12 هفته بهبود می‌بخشد.

در یک مطالعه بزرگ‌تر روی 93 نفر، 66 درصد از افرادی‌که تحت درمان با هایفوتراپی قرار گرفتند، بعد از 90 روز بهبود قابل توجهی در ظاهر صورت و گردن خود احساس کردند.

اخیرا یک مطالعه معتبر، اثربخشی هایفوتراپی صورت را پس از گذشت 7 روز، 4 هفته و 12 هفته ارزیابی کرده است. پس از 12 هفته، خاصیت ارتجاعی پوست شرکت‌کنندگان در تمام نواحی تحت درمان به طور قابل توجهی بهبود یافته بود. علت اصلی این مساله این است که فرآیند بازسازی سلول‌های پوست و تولید کلاژن کمی زمان‌بر است.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو

نحوه انجام تکنیک هایفوتراپی

برای جوان‌سازی صورت با هایفوتراپی ابتدا باید ناحیه انتخابی تمیز شده و یک ژل مخصوص برای انتقال بهتر امواج فراصوت روی این ناحیه مالیده شود. ازآنجایی‌که احتمال احساس درد خفیف در حین عمل وجود دارد، ممکن است پزشک از بی‌حسی موضعی نیز استفاده کند. سپس به کمک یک دستگاه دستی، امواج فراصوت را در فواصل کوتاه روی پوست منتشر می‌کند. هر جلسه معمولا 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد.

در پایان هر جلسه ممکن است پزشک برای شما مسکن یا داروی ضدالتهاب مانند استامینوفن یا ایبوپروفن تجویز کند. برخلاف سایر روش‌های زیبایی از جمله لیزر موهای زائد، هایفوتراپی صورت نیازی به هیچ‌گونه آمادگی ندارد. پس از هایفوتراپی نیز می‌توانید بلافاصله به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید.

اغلب افراد بسته به وضعیت پوست خود و نتایج مطلوبی که می‌خواهند به‌دست آورند، ممکن است به یک تا شش جلسه درمانی نیاز داشته باشند. حتما در اولین جلسه مشاوره با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید تا بتوانید از نظر زمان‌بندی و هزینه برنامه‌ریزی کنید.

عوارض احتمالی هایفوتراپی چیست؟

تجربه نشان داده است که هر درمان زیبایی در کنار مزایای خود ممکن است با عوارض جانبی موقتی یا دائمی همراه باشد. خوشبختانه هایفوتراپی از آن دسته روش‌هایی است که احتمال بروز عوارض دائمی بعد از آن خیلی کم است. برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از هایفوتراپی علائم زیر را تجربه کنند:

  • درد و ناراحتی
  • احساس سوزن‌سوزن‌ شدن
  • تورم و التهاب
  • بی‌حسی
  • قرمزی
  • کبودی
  • بروز راش‌های پوستی ارغوانی‌رنگ

خوشبختانه این عوارض موقتی هستند و طی 2 تا 3 روز به‌صورت خود‌به‌خود برطرف می‌شوند. البته استفاده از کرم ضدآفتاب و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید نیز تاثیر به‌سزایی در این مساله دارد. طبق تحقیقات صورت‌گرفته، مراقبت صحیح از پوست می‌تواند باعث حفظ اثرات جوان‌سازی هایفوتراپی تا یک سال بعد از انجام آن شود.

هزینه هایفوتراپی

اصولا هزینه هایفوتراپی به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، کیفیت اولیه پوست، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز و مهارت پزشک بستگی دارد. تیم پشتیبانی قوی کلینیک زیبایی تندیس آماده ارائه پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند.

سخن آخر

بنابراین هایفوتراپی می‌تواند راهی موثر و بی‌خطر برای به حداقل رساندن علائم پیری باشد. با این وجود، اگر این روش غیرجراحی توسط یک پزشک متخصص آموزش‌دیده و واجد شرایط انجام نشود، ممکن است نه‌تنها نتیجه‌بخش نباشد بلکه باعث بروز عوارض جانبی روی پوست شود.

پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک زیبایی تندیس است؛ زیرا به‌واسطه برخورداری از کادر حرفه‌ای و تجهیزات به‌روز خود توانسته به‌عنوان بهترین مرکز زیبایی در تهران شناخته شود. شما می‌توانید از خدمات عالی و باکیفیت این مرکز در دو شعبه شهرک غرب و فرمانیه بهره‌مند شوید.

 

مشاهده جشنواره ها و تخفیفات خدمات کلینیک زیبایی تندیس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها