از بین بردن خط خنده - کلینک تندیس

چگونه می‌توان خط خنده را از بین برد؟

از بین بردن خط خنده، یکی از دغدغه‌های افراد هنگام مواجه شدن با چین‌وچروک اطراف دهان است.

خط خنده، یکی از رایج‌ترین چین‌وچروک‌ها در صورت است. این خطوط، لزوماً با پیری مرتبط نیستند، اما به وجود آمدن آنها، می‌تواند نشانه افزایش سن باشد.

خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای از بین بردن خط خنده وجود دارد که ما قصد داریم در این مقاله، تمام این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

اگر این موضوع برایتان جالب است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

خط لبخند چیست؟

خط لبخند، اصطلاح غیرعلمی رایج برای چین‌های کنار بینی است. این چروک‌ها، همان خطوطی هستند که به صورت عمودی از کناره‌های بینی به سمت دهان می‌روند و دور آن خمیده می‌شوند.

هنگامی که شما لبخند می‌زنید، آنها بیشتر خودشان را نشان می‌دهند و در موارد شدید، حتی زمانی که لبخند نمی‌زنید هم قابل‌مشاهده هستند.

خط لبخند کاملاً طبیعی است و اغلب بخشی از روند پیری محسوب می‌شود. اما به‌وجود‌آمدن خطوط خنده، به این معنا نیست که باید تمام عمر با آن‌ها زندگی کنید؛ بنابراین گزینه‌هایی برای خلاصی از شر آن‌ها وجود دارد.

دانستن این مسئله که ریشه خطوط خنده چیست و از کجا به وجود می‌آیند، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر آنها را برطرف کنید.

چه چیزی باعث به‌وجودآمدن خط خنده می‌شود؟

خطوط لبخند معمولاً در اثر حرکات مکرر صورت ایجاد می‌شوند. رایج‌ترین این حرکات، خندیدن است. سایر اعمال مکرر صورت، مانند اخم کردن، سیگارکشیدن یا نوشیدن با نی نیز می‌توانند باعث ایجاد این نوع خطوط شوند. به این نوع چین‌و‌چروک، خطوط لبخند پویا می‌گویند.

از سوی دیگر، خطوط استاتیک لبخند با افزایش سن و به دلیل ازدست‌دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست، ایجاد می‌شوند.

اما گاهی اوقات جوانان نیز این خطوط را در صورت دارند. این خطوط همچنین ممکن است به دلیل آسیب‌های ناشی از نور خورشید، تغییرات شدید وزن یا حتی مشکلات دندانی هم ایجاد شوند.

تفاوت در دلیل ایجاد خطوط لبخند، مسیر برطرف‌کردن آن را تعیین می‌کند.

برای تعیین علت، بهتر است با متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک صحبت کنید.

چگونه می‌توان از به‌ وجود آمدن خط لبخند جلوگیری کرد؟

اگر اخیراً متوجه خط لبخند خود شده‌اید یا قصد جلوگیری از ایجاد آن را دارید کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن آن، انجام دهید.

اولین مسئله، عادات و سبک زندگی شما در دهه بیست و اوایل سی‌سالگی است که در به‌وجودآمدن آن بسیار تأثیر دارد. باید مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می‌نوشید تا پوست شما هیدراته بماند. البته ورزش هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ترک سیگار نیز ممکن است یکی دیگر از بهترین کارهایی باشد که می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد این خطوط انجام دهید، زیرا سیگار به طور مستقیم بر ناحیه اطراف دهان تأثیر می‌گذارد و خطوط خنده را افزایش می‌دهد.

موضوع دیگر، تغذیه است. یک رژیم غذایی خوب می‌تواند نقش بسیار مهمی در نگهداری پوست شما داشته باشد.

همچنین سعی کنید از بهترین مرطوب‌کننده‌ها برای پوست خود استفاده کنید. هیچ‌وقت نباید کرم ضدآفتاب را نادیده بگیرید، زیرا تأثیر بسیار زیادی در جلوگیری از آسیب پوست دارد.

راه‌های از بین‌ بردن خط خنده چیست؟

گزینه‌های مختلفی برای ازبین‌بردن خطوط لبخند وجود دارد. ما آنها را در اینجا فهرست می‌کنیم تا با تمام آن‌ها آشنا شوید. اطلاع از این روش‌های درمانی به شما کمک می‌کند تا گفتگوی بهتری با متخصص زیبایی داشته باشید.

تزریق پرکننده‌ها یا فیلر پوستی

اگر به دنبال راه‌حل غیرجراحی هستید، پرکننده‌های پوستی بهترین انتخاب برای ازبین‌بردن خط خنده هستند.

بیشتر فیلرها، حاوی اسید هیالورونیک هستند و این توانایی را دارند که مستقیماً به چین‌وچروک تزریق شوند. اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid) یک ماده طبیعی در بدن ما است که با جذب آب، چین‌ها را از داخل پر می‌کند و پوست را صاف‌تر نشان می‌دهد.

درمان خط خنده از طریق تزریق فیلر

مزیت تزریق فیلر این است که نتایج، طبیعی به نظر می‌رسد. اما نکته منفی، دائمی نبودن آن است. بدن انسان بعد از چندین ماه هیالورونیک اسید را تجزیه می‌کند و دوباره باید یک تزریق دیگر انجام دهید.

پرکننده‌هایی نیز وجود دارند که از مواد دیگری ساخته شده‌اند. این پرکننده‌ها، اثرات متفاوتی دارند و قادر هستند نتایج طولانی‌تری ارائه دهند؛ بااین‌حال، همانند اسید هیالورونیک، نتایج آنها هم دائمی نیست.

زمانی که صحبت از فیلر می‌شود، مثل سایر موارد تزریقی، یافتن یک متخصص معتبر و باتجربه بسیار مهم است.

از بین بردن خط خنده با بوتاکس

بوتاکس یکی دیگر از گزینه‌های ازبین‌بردن خط خنده است؛ البته نه به‌صورت مستقیم، زیرا بوتاکس می‌تواند چروک نواحی دیگری که بر اثر خندیدن به وجود آمده‌اند را بر طرف کند، مانند چروک اطراف چشم.

خطوط دور چشم به‌راحتی با بوتاکس ازبین می‌روند. بوتاکس نوعی سم خالص و رقیق شده است که در طبیعت وجود دارد و عضلات زیرپوست را فلج می‌‌کند. با تزریق بوتاکس، ماهیچه‌های زیر پوست دیگر توانایی حرکت ندارند و پوستی که آنها را می‌پوشاند صاف‌تر دیده می‌شود.

عمل جراحی

لیفت صورت یکی دیگر از راه‌های برطرف‌کردن خط لبخند است. با استفاده از این روش، هم‌ چین‌های نازولبیال و هم خطوط اطراف چشم را می‌توان از بین برد.

بااین‌حال، حدود سه ماه طول می‌کشد تا پس از لیفت، صورت بهبود یابد. همچنین جزو گران‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

لیزر

لیزردرمانی، لایه بالایی سلول‌های پوست را از بین می‌برد و لایه زیرین پوست را آشکار می‌کند. این روش لایه‌برداری، باعث کاهش لکه‌ها و خطوط ریز پوست می‌شود. زمان بهبودی در این روش درمانی، بین یک تا سه هفته است.

ورزش صورت، یک روش عالی برای از بین بردن خط خنده

ماهیچه‌های زیادی در صورت ما وجود دارند که به‌ندرت آنها را ورزش می‌دهیم. شما می‌توانید با انجام برخی تمرینات سَبُک، صورت خود را تقویت کنید.

به‌منظور هدف قراردادن عضلات اطراف دهان، تمرینات زیر را انجام دهید:

  1. گوشه‌های دهان را با انگشتان اشاره خود قلاب کنید.
  2. به‌آرامی آن را به سمت بیرون بکشید.
  3. انگشتان خود را در همان حالت نگه دارید و عضلات گوشه‌های دهان را به سمت یکدیگر سفت کنید. ۵ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
  4. استراحت کنید و سپس این عمل را ۱۰ تا ۲۵ بار تکرار کنید.

برای هدف قراردادن عضلات گونه کارهای زیر را انجام دهید:

  1. با انگشتان خود دور دهان و خطوط خنده را بکشید.
  2. در همان حالت که لب‌ها را بالا آورده‌اید، لبخند بزنید.
  3. حدود ۷ تا ۱۲ ثانیه همین حالت را حفظ کنید.
  4. لبخند را متوقف کنید و سپس این عمل را برای ۱۶ تا ۳۵ بار تکرار کنید.

برای هدف قراردادن عضلات اطراف چشم موارد زیر را انجام دهید:

  1. شست خود را در قسمت بیرون چشم قرار دهید.
  2. انگشتان دست را بالای سر ببرید.
  3. چشم‌ها را ببندید و آن قسمت را محکم فشار دهید.
  4. در زمان فشار واردکردن، قسمت‌های بیرونی چشم‌ها را از یکدیگر دور کنید و کمی آن را به‌طرف بالا بکشید.
  5. حدود ۶ تا ۱۲ ثانیه در همین حالت بمانید.
  6. استراحت کنید، سپس این عمل را برای حدود ۱۵ تا ۲۰ بار تکرار کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله با راه‌های پیشگیری و روش‌های از بین بردن خط خنده آشنا شدید.

دقت کنید که هیچ‌چیز غیرطبیعی در مورد خطوط لبخند وجود ندارد و می‌توانیم با وجود آنها هم با خوشحالی زندگی کنیم؛ اما اگر دوستشان نداشتید، می‌توانید با استفاده از روش‌های گفته‌شده آنها را از بین ببرید.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده، سعی کنید سیگار را ترک کنید، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، پوست خود را هیدراته نگه دارید و از سلامت کلی خود مراقبت کنید.

حتماً در مورد هرکدام از راه‌های گفته شده در این مقاله، با متخصص زیبایی مشورت کنید. متخصص زیبایی می‌تواند بهترین درمان را متناسب با هدف شما پیشنهاد کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *