برداشتن خال با پلکسر - کلینیک تندیس

برداشتن خال با پلکسر

خال یکی از عارضه‌های پوستی است که در اثر رشد خوشه‌ای پوست ایجاد می‌شود. با اینکه اغلب خال‌ها بی‌خطر هستند و فقط تعداد کمی از آن‌ها ممکن است سرطانی شوند، بسیاری از افراد با هدف زیبایی، تمایل دارند خال روی صورت یا بدن خود را بردارند. یکی از روش‌های ایمن و کم‌خطر برای انجام این کار، برداشتن خال با پلکسر است. در این مطلب قصد داریم شما را با شیوه انجام این روش و مزایای استفاده از آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شیوه برداشتن خال با پلکسر چگونه است؟

پلکسر یک شیوه‌ی غیر تهاجمی برای درمان عارضه‌های پوستی مختلف مانند خال، جای زخم، پوست شل و افتادگی پلک است.

در روش پلکسر از دستگاهی استفاده می‌شود که می‌تواند گازهای موجود در هوا را یونیزه کند و با ایجاد یک جرقه‌ی الکتریکی کوچک، خال را بردارد. ابزاری که در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد یک دستگاه بی سیم قلمی است که شاخک کوچک فلزی دارد و می‌تواند پوست را فشرده کند.

در واقع نوک این سوزن یک ضربه‌ی کوچک روی خال ایجاد می‌کند و به‌اصطلاح، آن را می‌سوزاند. از طرف دیگر در این فرایند، سلول‌های فیبروپلاست موجب تحریک کردن پوست و تولید سلول‌های تازه و کلاژن می‌شود و سلول‌های جدید جایگزین خال می‌شوند.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو

با پلکسر چه نوع خال‌هایی را می‌توانیم برداریم؟

تکنولوژی مورد استفاده برای برداشتن خال با پلکسر هیچ محدودیتی ندارد و خال هر جای بدن و با هر اندازه‌ای که باشد می‌توان با استفاده از این دستگاه آن را برداشت. همچنین این روش برای برداشتن خال‌های سطحی و گوشتی یا خال‌های قرمز هم مناسب است و بدون ایجاد مشکل آن‌ها را از روی پوست محو می‌کند.

مزایای استفاده از پلکسر برای برداشتن خال چیست؟

پلکسر یک روش نوین و بی‌خطر است که با برداشتن خال‌ها به زیباتر شدن پوست و صاف و یکدست شدن آن کمک می‌کند. موارد زیر مزایای برداشتن خال با پلکسر است.

دوران نقاهت کوتاه

مزیت استفاده از پلکسر این است که دوران نقاهت کوتاهی دارد و فردی که از این روش استفاده می‌کند نیازی به استراحت کردن ندارد و می‌تواند بعد از برداشتن خال کارهای روزمره را از سر بگیرد. کسانی که از این روش استفاده می‌کنند به مصرف دارو هم نیاز ندارند. همچنین زخم حاصل از برداشتن خال خیلی زود التیام پیدا می‌کند.

بدون درد و خونریزی

پلکسر یک روش غیرتهاجمی است که نیاز به بیهوشی ندارد. در نتیجه فرد متقاضی مجبور به تحمل درد و خونریزی نیست. این مزیت باعث می‌شود خیلی از افراد از برداشتن خال با پلکسر استقبال کنند.

هزینه‌ی مناسب

یکی از مواردی که در جلب رضایت متقاضیان اهمیت زیادی دارد، هزینه‌ی استفاده از یک روش زیبایی است. هزینه استفاده از دستگاه پلکسر برای برداشتن انواع خال کاملا مناسب و حتی نسبت به روش‌های دیگر مبلغ آن مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

برداشتن خال با پلاسما

برای از بین بردن خال روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها پلاسما است. پلاسما روشی نوین برای برداشتن خال و از بین بردن لکه‌های پوستی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید : پیوند مو

عوارض برداشتن خال با پلکسر چیست؟

استفاده از درمان غیرتهاجمی پلکسر عارضه‌ی جانبی جدی ندارد. فقط ممکن است برداشتن خال با پلکسر موجب ایجاد سوزش در پوست یا احساس سوزن سوزن شدن شود که چند روز بعد به‌طور طبیعی از بین می‌رود. در برخی
از افراد هم ممکن است محل برداشتن خال پوسته پوسته شود که خوشبختانه این عارضه هم موقتی است.

اقدامات مراقبتی بعد از برداشتن خال با پلکسر شامل چه مواردی است؟

کسانی که خال‌های روی صورت یا بدن خود را با استفاده از دستگاه پلکسر برداشته‌اند لازم است بدانند با اینکه این روش با شیوه‌ی غیرجراحی و بدون بیهوشی انجام می‌شود و فرد بلافاصله بعد از پایان کار می‌تواند به منزل برگردد اما برای اثربخشی بهتر لازم است مراقبت‌های زیر انجام شود.

عدم تماس محل زخم با آب

یکی از مهم‌ترین اقدامات مراقبتی بعد از برداشتن خال با پلکسر این است که منطقه درمان با آب تماس نداشته باشد. به همین دلیل به افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند توصیه می‌شود تا 48 ساعت بعد از پلکسر صورت خود را نشویند و استحمام نکنند. همچنین لازم است بدانید استخر و سونا هم برای این افراد ممنوع است.

دستکاری نکردن منطقه برداشتن خال

قسمتی از پوست که خال از روی آن برداشته می‌شود حساس و تحریک‌پذیر است و نباید دستکاری شود. پس به هیچ وجه این قسمت را ماساژ ندهید یا با خاراندن موجب تحریک آن نشوید. حتی در مواقعی که در محل برداشتن خال خون‌مردگی مشاهده می‌کنید نباید آن را فشار دهید، چون باعث طولانی شدن روند بهبودی می‌شود.

عدم استفاده از لوازم آرایشی و لایه‌بردارها

یکی از مراقبت‌های ضروری بعد از برداشتن خال با پلکسر این است که فرد نباید تا 48 ساعت از محصولات بهداشتی و آرایشی یا لایه‌بردارها استفاده کند، چون این کار باعث می‌شود پوست ملتهب شود. معمولاً کسانی که این مورد را در نظر نمی‌گیرند دچار سوزش و قرمزی پوست می‌شوند.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

یکی از موارد بااهمیت بعد از برداشتن خال با پلکسر این است که فرد به مدت یک هفته نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد، زیرا اشعه مضر آن باعث آسیب به پوست می‌شود. اما درصورتی‌که فرد مجبور باشد از منزل خارج شود باید از ضد آفتاب بدون الکل استفاده کند.

چه کسانی نمی‌توانند از پلکسر استفاده کنند؟

با وجود اینکه برداشتن خال با پلکسر یک روش ایمن است و هیچ عارضه‌ی خطرناکی ایجاد نمی‌کند، اما گروه‌های زیر نمی‌توانند از این روش استفاده کنند یا اینکه پزشک معالج باید به آن‌ها اجازه دهد.

  • خانم‌هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند.
  • کسانی که مبتلا به پرفشاری خون هستند یا تپش قلب دارند.
  • با استفاده از پلکسر احتمال ایجاد لکه قهوه‌ای روی پوست‌های تیره بیشتر است.
  • افراد مبتلا به صرع، التهاب‌های شدید و مبتلایان به نقص سیستم ایمنی نباید از این شیوه استفاده کنند.

هزینه برداشتن خال با پلکسر چقدر است؟

هزینه‌ی مورد نیاز برای برداشتن خال با دستگاه پلکسر یک مبلغ مشخص نیست و برای افراد مختلف با توجه به وضعیت خال متفاوت است. به‌طور مثال کسانی که خال‌های بزرگتری دارند یا تعداد خال‌هایی که قصد برداشتن آن را دارند بیشتر است باید مبلغ بالاتری برای انجام این درمان بپردازند.

علاوه بر آن میزان تخصص و مهارت پزشکی که این کار را انجام می‌دهد یا مجهز و پیشرفته بودن کلینیک یا مطبی که خدمات ارائه می‌کند هم از مواردی است که هزینه برداشتن خال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در جلسه‌ی مشاوره قبل از انجام پلکسر، پزشک با توجه به مواردی که نام بردیم هزینه‌ی برداشتن خال را به بیمار اعلام می‌کند.

اگر قصد برداشتن خال با پلکسر، لیزر، جراحی، کرایوتراپی یا روش‌های دیگر را دارید کلینیک زیبایی تندیس با دو شعبه همه این خدمات را انجام می‌دهد. این مجموعه با دراختیار داشتن متخصصان باتجربه و استفاده از مجهزترین تجهیزات و دستگاه‌ها، انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو را با بهترین کیفیت و هزینه‌ای مناسب به متقاضیان ارائه می‌‌کند.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *