تاثیر مزوتراپی بر رشد مو - کلینیک تندیس

تاثیر مزوتراپی بر رشد مو

ریزش مو و کم پشت شدن آن یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان را درگیر می‌کند و باعث می‌شود شیوه‌های مختلفی را برای درمان ریزش مو امتحان کنند. در این مطلب قصد داریم یکی از شیوه‌های موثر در درمان ریزش مو را بیان کنیم. اگر می‌خواهید با تاثیر مزوتراپی بر رشد مو و با شرایط انجام آن آشنا شوید، این مطلب را تا آخر بخوانید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از شیوه‌های درمان مبتنی بر تزریق است که روشی تقریبا جدید است و کاربردهای متعددی دارد. در این روش، مواد تقویتی با عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، هورمون‌ها و فاکتورهای رشد در محل موردنظر تزریق می‌شود. تاثیر مزوتراپی بر رشد مو با تحریک رشد مو و تقویت فولیکول‌ها و جلوگیری از ریزش آن‌ها است.

با توجه به تاثیر مزوتراپی بر رشد مو علاوه بر کسانی که ریزش مو دارند، افرادی که مشکلاتی در ساقه‌ی مو دارند هم برای حفظ سلامت فولیکول‌ها می‌توانند از این روش استفاده کنند. همچنین پزشکان برای درمان ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آره‌آتا هم از مزوتراپی مو استفاده می‌کنند تا سرعت درمان بالاتر برود.

علت‌های دیگر ریزش مو، قرار گرفتن در شرایط اضطراب و استرس یا بارداری است. اگر فردی در این شرایط قرار بگیرد و درگیر ریزش مو شود می‌تواند از تاثیر مزوتراپی بر رشد مو استفاده کند و این عارضه را درمان کند.

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب نیست؟

با اینکه تاثیر مزوتراپی بر رشد مو غیرقابل‌انکار است، اما همه‌ی افراد نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. موارد زیر افرادی هستند که کاندیدای مناسبی برای انجام مزوتراپی مو نیستند.

  • خانم‌ها یا آقایانی که علت ریزش موی آن‌ها ابتلا به یک بیماری زمینه‌ای مانند سفلیس است.
  • مردان بالای 40 سال و خانم‌های بالای 60 سال و کسانی که مبتلا به طاسی آندروژنی هستند.
  • کسانی که به دلایل ژنتیکی موهای کم‌پشتی دارند و جنس موهای آن‌ها خوب نیست.
  • خانم‌های باردار تا قبل از وضع حمل نمی‌توانند مزوتراپی مو انجام دهند.
  • متقاضیانی که به دیابت، هپاتیت، نقص سیستم ایمنی یا هموفیلی مبتلا هستند.

مزوتراپی مو چند جلسه است؟

سوال اغلب مراجعان این است که مزوتراپی چند جلسه طول می‌کشد و فاصله زمانی بین جلسات چقدر است. واقعیت این است که تعداد جلسات به میزان ریزش مو بستگی دارد و کسانی ‌که فولیکول‌های ضعیف‌تری دارند باید جلسات بیشتری به مطب مراجعه کنند. اما به‌طور معمول متقاضیان این روش 8 تا 15 جلسه‌ی درمانی نیاز دارند. فاصله‌ی بین جلسات هم توسط پزشک تعیین می‌شود و معمولاً به این صورت است که در شروع درمان فاصله‌ی کمتری دارند، اما با بهبود وضعیت، فاصله‌ی جلسات بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید : پیوند مو

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

روش‌های متعددی برای تحریک رشد مو وجود دارد که باعث می‌شود فردی که تحت درمان قرار گرفته بتواند سلامتی و رشد را به موهای خود برگرداند. مزایای استفاده از مزوتراپی شامل موارد زیر است.

بهبود وضعیت خون‌رسانی

داروهای تزریق شده در مزوتراپی می‌توانند عروق خونی را گشاد کنند و از این طریق وضعیت گردش خون را بهبود بخشند. به این ترتیب تاثیر مزوتراپی بر رشد مو از طریق خون‌رسانی و تغذیه‌ی بهتر فولیکول‌ها انجام می‌شود، زیرا تمام اسیدآمینه‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز را تامین می‌کند.

چند قدم تا جلوگیری از ریزش مو

ما قصد داریم نگاهی به روش‌های پیشگیری از ریزش زیاد موها داشته باشیم. با رعایت این روش‌ها در زندگی روزمره، به راحتی از شر ریزش مو خلاص شوید. همراه ما باشید تا این مشکل را برای همیشه رفع کنیم.

جلوگیری از تحلیل رفتن فولیکول‌ها

یکی از مواردی که باعث ریزش مو می‌شود تخریب و تحلیل رفتن فولیکول‌ها است. اما با تاثیر مزوتراپی بر رشد مو، فولیکول‌ها وضعیت طبیعی خود را حفظ می‌کنند و موها پرپشت می‌شود.

تنظیم ترشح چربی پوست

یکی از مشکلات پوست و مو که با مزوتراپی قابل درمان است، ترشح بیش از حد چربی است. مواد تزریق شده در مزوتراپی خاصیتی دارد که باعث کنترل ترشح غدد سبابه می‌شود و از این طریق به حفظ سلامت مو کمک می‌کند.

کمک به اثربخشی سایر روش‌های درمانی

با توجه به تاثیر مزوتراپی بر رشد مو و بهبود وضعیت موها می‌توان از آن به عنوان یک روش مکمل هم استفاده کرد. درمان‌های دیگر مانند تزریق استروئید یا دیگر روش‌های مراقبتی از مو هیچ تداخلی با مزوتراپی ندارند. به همین دلیل می‌توانیم به مزیت مهم مزوتراپی تحت عنوان بهبود اثربخشی روش‌های درمانی دیگر هم اشاره کنیم.

هزینه‌ی مناسب و عوارض کم

مزیت استفاده از مزوتراپی این است که عوارض بسیار کمی دارد و موجب آزار فرد متقاضی نمی‌شود. حتی دوران نقاهت کوتاهی دارد و فردی که تزریق انجام داده نیاز به استراحت طولانی مدت ندارد. از طرف دیگر با توجه به تاثیر مزوتراپی بر رشد مو، هزینه‌ی انجام آن زیاد نیست و کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. البته هزینه‌ی درمان ثابت نیست و وضعیت موهای فرد متقاضی و تعداد جلسات موردنیاز، بر میزان هزینه تاثیر دارد.

بدون درد و خونریزی

مزوتراپی مو روشی بدون تهاجم است که موجب ایجاد درد و خونریزی نمی‌شود؛ چون نحوه‌ی انجام آن فقط با تزریق است و در مواردی که آستانه تحمل درد بیمار کم باشد و نتواند درد تزریق را تحمل کند، می‌تواند از پزشک بخواهد که از بی‌حسی موضعی استفاده کند.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو

مراقبت‌های بعد از انجام مزوتراپی مو شامل چه مواردی است؟

اگر تصور می‌کنید بعد از تزریق، کار درمان تمام می‌شود و باید منتظر رشد موها باشید، اشتباه می‌کنید؛ زیرا تاثیر مزوتراپی بر رشد مو به مراقبت‌های بعد از تزریق هم بستگی دارد. به این منظور لازم است موارد زیر را حتماً رعایت کنید.

  • به مدت 24 ساعت از انجام مزوتراپی نباید از داروهای تقویتی مو یا حالت دهنده‌های مو استفاده کنید.
  • حداقل به مدت 8 ساعت بعد از مزوتراپی نباید سر خود را بشویید. اما 72 ساعت بعد از تزریق می‌توانید استحمام کنید.
  • مدت زمان حمام کردن هم بر اثربخشی درمان تاثیر دارد. در هفته‌ی اول باید ظرف 15 دقیقه حمام کنید و از آب گرم هم استفاده نکنید. درصورتی‌که از آب گرم استفاده کنید، محل تزریق کبود می‌شود.
  • بعد از مزوتراپی تا دو روز اجازه‌ی فعالیت بدنی سنگین و شدید ندارید. همچنین نباید در مکان‌های گرم رفت و آمد کنید، زیرا تعریق زیاد باعث خروج مواد تزریق‌شده می‌شود.

عوارض مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش ایمن و موثر است که با تاثیر بر رشد مو هیچ عارضه‌ی جدی و خطرناکی را به همراه ندارد. فقط ممکن است در محل تزریق کمی خارش، درد یا قرمزی احساس کنید. اما اگر قسمتی از سر متورم و برآمده شد باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

یکی از عوارض نادر مزوتراپی مو که در برخی از افراد بروز می‌کند این است که فرد نسبت به محلول مزوتراپی حساسیت داشته باشد. البته در صورت بروز حساسیت هم لازم نیست نگران باشید، چون طی مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود.

کلینیک پوست و موی تندیس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز دنیا انواع خدمات زیبایی را به متقاضیان ارائه می‌کند. مزیت استفاده از خدمات این مجموعه این است که پرسنل حرفه‌ای و باتجربه‌ای دارد و احتمال بروز خطای انسانی حین انجام خدمات وجود ندارد. همچنین تعرفه‌های خدمات پوست و مو کاملاً مناسب است.

 

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *