تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست - کلینیک تندیس

تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست

مزونیدلینگ یکی از تکنیک‌های جوانسازی و سفت کردن نواحی مختلف پوست صورت و بدن است که با اثربخشی بالا و کمترین عوارض انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با اهداف و عملکرد مزونیدلینگ آشنا کنیم و کاندیداهای مناسب برای انجام آن را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست آشنا شوید این مطلب را تا آخر بخوانید.

مزونیدلینگ چیست؟

تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست از طریق افزایش کلاژن و الاستین است و با ترکیبی از روش‌های مزوتراپی و میکرونیدلینگ انجام می‌شود. در این روش از سوزن‌های مخصوص و ریز استفاده می‌شود که به طور عمیق وارد پوست می‌شوند و بافت‌های آسیب دیده‌ی نواحی مختلف پوست را درمان می‌کنند.

عملکرد مزونیدلینگ چگونه است؟

تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست از طریق ایجاد زخم خفیف روی سطح پوست انجام می‌شود و بدن در پاسخ به این زخم‌ها کلاژن و الاستین تولید می‌کند. بنابراین مراحل انجام مزونیدلینگ به صورت زیر است:

ابتدا پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند تا با بی‌حس کردن پوست، کار خود را شروع کند. سپس همزمان با استفاده از سوزن ریز برای ایجاد زخم خفیف روی سطح پوست، کوکتل‌های مزوتراپی را در عمق پوست وارد می‌کند.

تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست علاوه بر تولید کلاژن و الاستین، شامل نفوذ سرم‌های فعال به داخل پوست و از بین بردن‌لکه‌های رنگی و لیفت کردن نواحی مختلف پوست صورت است. پس ضمن جایگزین کردن سلول‌های پیر و آسیب دیده با سلول‌های جوان، بخش دیگری از عملکرد این روش مربوط به ایجاد منافذ میکرومتری بین سلولی برای جذب دارو است.

بعد از پایان کار فرد نیازی به استراحت داخل کلینیک یا مطب ندارد و می‌تواند به منزل برگردد.

کاربردهای مزونیدلینگ روی پوست

تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست گسترده و شامل موارد زیر است:

  • بستن منافذ سرسیاه
  • اصلاح لکه‌های تیره روی پوست
  • از بین بردن اسکار آکنه
  • صاف کردن قسمت‌های مختلف پوست صورت
  • رفع چین و چروک‌های روی پوست
  • لیفت کردن پوست صورت
  • از بین بردن ترک پوستی
  • از بین بردن لکه‌های پیری
  • رفع ترک پوستی ناشی از بارداری

بهترین زمان برای انجام مزونیدلینگ چه وقتی است؟

با اینکه بهره‌مندی از تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست به زمان خاصی ارتباط ندارد، اما شرایط فصلی می‌تواند بر نحوه‌ی مراقبت از پوست بعد از انجام آن تاثیرگذار باشد. به همین دلیل به متقاضیان جوانسازی و لیفت صورت با مزونیدلینگ توصیه می‌شود در فصل‌های پاییز و زمستان که اشعه آفتاب قدرت کمتری دارد برای انجام این روش اقدام کنند.

از طرف دیگر در فصل‌های سرد سال، تعریق پوست کمتر است و این امر می‌تواند از قرمزی و التهاب پوست جلوگیری کند.

برای بهره‌مندی از تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست چند جلسه درمانی لازم است؟

استفاده از تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست افراد مختلف با تعداد جلسات درمانی متفاوت حاصل می‌شود. به عبارت دیگر وضعیت پوست هر فرد تعیین می‌کند که تعداد جلسات مزونیدلینگ چقدر باشد. البته با اینکه تعداد جلسات از فردی به فرد دیگر متفاوت است، به طور معمول 4 تا 10 جلسه درمانی برای جوانسازی و زیبایی پوست لازم است و بین جلسات فاصله‌ی زمانی 3 تا 4 هفته‌ای در نظر گرفته می‌شود.

قبل از انجام مزونیدلینگ چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

پیش از انجام مزونیدلینگ لازم نیست اقدام خاصی انجام دهید. فقط کسانی که داروی ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند باید یک هفته قبل از انجام روش، داروها را قطع کنند.

ریکاوری بعد از مزونیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

فردی که مزونیدلینگ انجام داده، لازم است دوره‌ی کوتاه استراحت و ریکاوری را پشت سربگذارد. زیرا در اثر استفاده از این روش پوست کمی سرخ و حساس می‌شود و فرد بالافاصله نمی‌تواند فعالیت‌های روزمره را از سر بگیرد.

برای اثربخشی بهتر تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست باید مراقبت‌های زیر انجام شود.

  • فردی که مزونیدلینگ انجام داده به مدت 24 ساعت نباید فعالیت ورزشی سنگین انجام دهد.
  • برنزه کردن صورت بعد از مزونیدلینگ ممنوع است.
  • به مدت یک هفته بعد از مزونیدلینگ استفاده از لوازم آرایشی ممنوع است.
  • کسی که مزونیدلینگ انجام داده نباید محل درمان را تحریک و لمس کند.
  • استفاده از محصولات فعال گلیکولیک و رتینول بعد از میکرونیدلینگ ممنوع است.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام مزونیدلینگ نیستند؟

با اینکه تاثیرات مزونیدلینگ روی پوست زیاد است و بدون محدودیت در همه‌ی افراد می‌توان از آن بهره‌ برد، اما افراد زیر کاندیدای مناسبی برای انجام این شیوه نیستند.

  • کسانی که در اثر آسیب به پوست سابقه‌ی کلوئید دارند.
  • کسانی ‌که سابقه‌ی حساسیت به کوکتل‌های مزوتراپی دارند.
  • متقاضیانی که روی پوست عفونت‌های فعال نظیر تبخال دارند.
  • مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی کاندیدای مناسبی برای مزونیدلینگ نیستند.
  • کسانی که با قطع مصرف داروهای ضد انعقاد خون دچار مشکل در سلامتی می‌شوند.

مزایای استفاده از مزونیدلینگ چیست؟

با اینکه روش‌های متعددی برای زیبایی و جوانسازی پوست وجود دارد، به دلیل تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست و مزایایی که به همراه دارد این روش به متقاضیان توصیه می‌شود. موارد زیر مزایای استفاده از این روش است:

افزایش الاستیسیته پوست

اصلی‌ترین مزیت استفاده از مزونیدلینگ این است که می‌تواند با افزایش کلاژن‌سازی میزان الاستیسیته و سفتی پوست را افزایش دهد. به این ترتیب کسی که مزونیدلینگ انجام داده پوست صورت سفت و شادابی خواهد داشت.

قیمت مناسب مزونیدلینگ

تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست فقط به لحاظ زیبایی نیست، بلکه این روش به لحاظ اقتصادی هم به‌صرفه است. چون با توجه به تاثیراتی که دارد هزینه مناسبی دارد.

عدم نیاز به جراحی

برخی از روش‌های زیبایی نیاز به بیهوشی و بخیه زدن دارند، اما برای بهره‌مندی از تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست نیازی به روش تهاجمی و اتاق عمل نیست. در این روش بدون ایجاد درد و خونریزی می‌توان به اهداف مورد نظر از درمان رسید.

افزایش نفوذپذیری پوست در برابر کرم

با اینکه برخی از افراد تصور می‌کنند تاثیرات مزونیدلینگ بر روی پوست فقط شامل از بین بردن چین و چروک، جای زخم و ترک‌های پوستی است، باید بگوییم این روش، میزان نفوذپذیری پوست را در برابر کرم‌های مختلف و ویتامینه‌ها افزایش می‌دهد. در واقع این روش با ایجاد قابلیت جذب بالاتر برای پوست هم می‌تواند ضامن طراوت و شادابی آن باشد.

عوارض مزونیدلینگ شامل چه مواردی است؟

مزونیدلینگ جزو روش‌های درمانی و زیبایی است که عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند. تنها عارضه‌ی طبیعی که بعد از انجام این روش ایجاد می‌شود، قرمزی و تورم در پوست صورت است که بعد از چند روز از بین می‌رود. همچنین ممکن است برخی از افراد تا 10 روز بعد از انجام مزونیدلینگ تیرگی یا پوسته پوسته شدن را تجربه کنند.

مزونیدلینگ با اثربخشی بالا و عوارض کم به عنوان یک روش موثر ضد پیری و جوانسازی پوست مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. در کلینیک زیبایی تندیس مزونیدلینگ توسط کادر تخصصی و با مناسب‌ترین قیمت برای متقاضیان انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی برای مشاوره حضوری می‌توانید با شماره تلفن 02122720124 تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *