Search
Close this search box.
ترمیم کاشت ابرو

ترمیم کاشت ابرو + نمونه کار

ابرو، یکی از تاثیرگذارترین اجزای صورت برای محافظت از چشم است که نقش مهمی را در زیبایی فرد ایفا می‌کند. برخی افراد به دلیل ژنتیک خاص و یا بیماری‌های مختلف ممکن است دچار ریزش ابرو شوند که در این شرایط، کاشت ابرو بهترین اقدامی است که می‌توان انجام داد. در این روش، تراکم و گستره تارهای ابرو افزایش پیدا می‌کنند و ابرو به فرم مورد نظر فرد تبدیل می‌شود. اما ترمیم کاشت ابرو چیست و چه زمانی کاربرد دارد؟

البته که جراحان زیبایی نهایت سعی خود را به‌کار می‌گیرند تا بهترین نتیجه را برای فرد رقم بزنند؛ اما در مواردی ممکن است نتوانند به طور کامل تراکم تمام نواحی ابرو را هم‌تراز کنند. خصوصا امروز که صنعت مد، ابروهای متراکم و پهن را زیباتر معرفی می‌کند، ترمیم کاشت ابرو یک جلسه لازم برای تکمیل عمل کاشت به شمار می‌رود.

 از آنجایی که نتیجه واقعی و نهایی کاشت حدود یکسال بعد از عمل نمایان می‌شود، ترمیم کاشت ابرو فاصله زیادی با عمل اصلی دارد و درصورتیکه نقص ابرو با رشد موهای کناری برطرف نشود، این عمل ضرورت پیدا می‌کند… در این مقاله از کلینیک تندیس با ما همراه باشید تا مفصلا به این مسئله بپردازیم‌ و با ابعاد مختلف آن آشنا شویم.

نمونه-کاشت-ابرو

چه زمانی نیاز به ترمیم کاشت ابرو داریم؟

اگر به‌تازگی کاشت انجام داده‌اید و می‌خواهید بدانید که چه زمانی نیازمند جلسه ترمیم کاشت ابرو هستید، باید حداقل ۶ تا ۹ ماه دست نگه دارید تا مطمئن شوید که ابرو کاشت شده، دارای نواقص جبران‌ناپذیر است‌. چراکه موهای کاشته‌شده در ابرو، از نواحی دیگر برداشته می‌شوند و به‌دلیل این نقل مکان توان رشدشان تحلیل رفته است. توجه داشته باشید که برای بی‌نیازی از ترمیم کاشت ابرو، مزوتراپی بعد از کاشت یک روش مناسب و کارآمد است و می‌تواند موها را تقویت کند.

کاشت ابرو تندیس

نیاز به ترمیم کاشت ابرو وقتی ایجاد می‌شود که ابرو کاشت شده تراکم لازم را نداشته و یا در نواحی چون دم ابرو دچار کم‌پشتی باشد. و معمولا شرایطی وجود ندارد که در آن ابرو به‌طورکلی رشد نکرده باشد! اما در مجموع هستند افرادی که برحسب شرایط خود، بیش از سایرین به جلسه ترمیم کاشت ابرو نیاز دارند. این افراد عبارتند از:

افرادی که به پزشک ناوارد و مراکز نامعتبر مراجعه کرده‌اند

اولین و مهمترین گام برای دریافت بهترین نتیجه از کاشتن ابرو، مراجعه به کلینیک معتبر و سپردن عمل، به پزشکی متخصص و کاربلد است. واضح است که اگر کاری به این حساسی را به پزشک نابلد بسپارید، نتیجه مورد نظر حاصل نمی‌شود.

افرادی که سیگار، دخانیات و قلیان مصرف می‌کنند

در صدر مهمترین مراقبت‌های پیش از هر عمل جراحی، “ترک سیگار و دخانيات” قرار دارد. و این از این جهت که سیگار و دخانيات روند بهبود فرد را کاهش می‌دهند. مشابه این موضوع در مورد کاشت ابرو نیز وجود دارد. چراکه مواد سمی موجود در دخانيات، مانع از اکسیژن‌رسانی کافی به موها می‌شوند و تراکم ابرو را کاهش می‌دهند. توصیه پزشکان این است که حداقل تا دو هفته قبل و سه ماه بعد از جراحی از مصرف سیگار و دخانيات پرهیز شود.

آثار تاتو، هاشور و میکروبلیدینگ و یا شکستگی و بخیه روی ابرو در هنگام کاشت

اقدامات زیبایی چون تاتو، هاشور و میکروبلیدینگ روی ابرو مانع حفظ تراکم پس از کاشت می‌شوند. چراکه این اقدامات نیز، اکسیژن‌رسانی به بافت‌های ابرو را کاهش می‌دهند. مشابه این اتفاق نیز هنگامی پیش می‌آید که قبلا ابرو دچار سوختگی شده و یا شکسته و بخیه خورده باشد. در این شرایط نیاز به ترمیم کاشت ابرو دو برابر بیشتر از شرایط معمول است و طبق آمار از هر ۵ نفر دارای تاتو که کاشت انجام داده‌اند، یک نفر نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

افرادی که نسبت به مراقبت‌های لازم بعد از کاشت، بی‌توجه هستند

حداقل تا یک هفته بعد از کاشت باید نسبت به انجام مراقبت‌های لازم حساس بود. چراکه در این زمان هنوز هم ابروها آسیب‌پذیر هستند. به این منظور نباید مالش یا لمس شدید ابرو با دست انجام گیرد و الزامی است که از مصرف دخانیات و برخورد مستقیم آب با چشم و ابرو به مدت یک هفته پرهیز شود. همچنین نکته بسیار مهم بعد از کاشت ، پرهیز از انجام آرایش است که احتمال عفونت و آسیب به ابرو را بالا می‌برد.

در جلسه ترمیم کاشت ابرو چه می‌گذرد؟

مشابه اتفاقی که در عمل کاشت ابرو به روش FUT  می‌افتد، جلسه ترمیم کاشت ابرو نیز، فرصتی برای رفع نواقص و کاستی‌ها است. در این جلسه، برای نواحی که تراکم کافی مو را ندارند، از بانک مو پشت سر، پیاز مو برداشته می‌شود. چراکه این ناحیه از سر، موهای کارآمد و مقاومی دارد. سپس این ناحیه چند سانتی برش داده شده، با بخیه بهم جوش می‌خورد و گرافت‌ها به پوست ابرو منتقل می‌شوند. از آنجایی که پیش‌تر (در طی عمل کاشت ابرو)، زاویه‌سازی و خواب مناسب ابرو تعیین شده، این روند سریعتر از عمل کاشت انجام می‌پذیرد و تنها یک جلسه، به طول می‌انجامد.

چه کار کنیم که نیازی به ترمیم کاشت ابرو نباشد؟

  1. در انتخاب پزشک و کلینیک انجام اعمال زیبایی دقیق و حساس باشید. زیبایی و سلامت بدن چیزی کم‌اهمیتی نیست که آن را به دست افراد ناوارد بسپارید. یک کلینیک شیک، معتبر و حرفه‌ای را انتخاب کنید و از سابقه و تخصص پزشک اطمینان حاصل فرمایید.
  2. مصرف سیگار و دخانيات را قطع کنید. سیگار و دخانيات در کنار هزاران معایب دیگر، از حفظ تراکم ابروی کاشت شده جلوگیری می‌کنند. حداقل یک ماه قبل و سه ماه بعد از کاشت، دور سیگار و دخانيات را خط بکشید.
  3. در مورد مراقبت‌های لازم بعد از عمل کاشت، با دقت رفتار کنید. از پزشکتان راهنمایی بخواهید تا بدانید چه زمان باید استحمام کنید و چه داروهایی را باید مصرف نمایید. حتما تا یک هفته بعد از عمل از انجام استحمام بپرهیزید و آنتی‌بیوتیک تجویز شده را به دقت مصرف کنید تا دچار عفونت نشوید‌.

سخن پایانی

فراموش نکنید که هیچ چیز به اندازه یک کلینیک خوب و معتبر در نتیجه نهایی کاشت ابروی‌تان تاثیر ندارد. ما در کلینیک بزرگ تندیس، بستری را فراهم کرده‌ایم تا با خیالی آسوده و توسط بهترین پزشکان، اعمال زیبایی‌تان را به انجام برسانید و از نتیجه نهایی، رضایت کافی را داشته باشید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *