چروک خرگوشی بینی - کلینیک تندیس

خطوط خرگوشی بینی و روش اصلاح آن

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود سن شما بالا نشان داده شود، ظاهر شدن چین و چروک‌هایی در نواحی مختلف صورت است. علاوه بر چین‌هایی که در ناحیه پیشانی یا دور لب به وجود می‌آیند، چروک‌های دیگری مثل چروک خرگوشی بینی نیز می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد.

راهکارهای زیادی برای از بین بردن چین و چروک‌ها وجود دارد، اما نکته‌ای که باید همواره به آن توجه کنید، انتخاب پزشکی مطمئن و باتجربه است که قبل از هر اقدامی بتواند شرایط پوستی شما را به خوبی معاینه کند و بهترین درمان را برای شخص شما در نظر بگیرد.

برای آشنایی با بهترین راهکارهای درمانی از بین بردن چین و چروک‌ها، به‌خصوص چین و چروک‌های خرگوشی بینی پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با چروک خرگوشی بینی و عوامل موثر در ایجاد آن

یکی از رایج‌ترین انواع چین و چروکی که در ناحیه بینی به وجود می‌آید با اصطلاح چروک خرگوشی شناخته می‌شود که از گوشه‌های داخلی چشم شروع می‌شود و در طول بینی به سمت پایین و داخل ادامه پیدا می‌کند.

این چروک‌های ایجاد شده، تحت تاثیر عواملی مثل افزایش سن، ژنتیک، جنس و نوع پوست به وجود می‌آیند که با خندیدن یا برخی دیگر از حالت‌های صورت بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند.

وجود این خطوط که بعد از مدتی روی صورت حک می‌شوند و بدون خندیدن هم قابل رویت هستند، برای برخی افراد ناخوشایند است؛ زیرا معتقدند که این خطوط سن را بیشتر نشان می‌دهند. به همین دلیل برای از بین بردن آن‌ها به راهکارهای درمانی که وجود دارد، پناه می‌برند.

بررسی بهترین راهکارهای از بین بردن چروک خرگوشی بینی

همانطور که اشاره کردیم، خطوطی که در نهایت روی صورت در راستای بینی به وجود می‌آیند، تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و سبک زندگی روی صورت نقش می‌بندند. مسلما برخی عوامل ایجاد چروک خرگوشی اجتناب‌ناپذیر هستند و این خطوط ناخوشایند در هر صورت، تشکیل می‌شوند.

با این حال، جای نگرانی نیست؛ چون شما می‌توانید با پیروی از دستورالعمل‌های مراقبتی پوست تا حد زیادی جلوی ایجاد این چین و چروک‌ها را بگیرید یا اگر ایجاد شده‌اند، آن‌ها را از بین ببرید.

برخی پزشکان توصیه می‌کنند که استفاده از درمان‌های ترکیبی ممکن است نتایج رضایت‌بخش‌تری را به همراه داشته باشد، اما بهتر است قبل از هر اقدامی، با پزشک خود مشورت کنید و بهترین درمان را متناسب با شرایط و وضعیت پوستی خود انتخاب کنید. در ادامه با مهم‌ترین راهکارهای موثر آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید : کاشت مو

لایه‌برداری با لیزر

در لایه‌برداری با لیزر، پرتو لیزر لایه بیرونی پوست (اپیدرم) را از بین می‌برد و پوست زیرین یعنی درم را تحت تاثیر گرما قرار می‌دهد. این گرما باعث تحریک رشد فیبرهای کلاژن جدید می‌شود. بعد از اینکه زخم‌های ناشی از لیزردرمانی بهبود یافتند، چین و چروک‌ها محوتر به نظر می‌رسند و پوست صاف‌تر می‌شود.

توجه داشته باشید که لیزر درمانی تنها برای کاهش چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمی‌توان از آن برای رفع افتادگی پوست استفاده کرد.

لایه‌برداری با لیزر که برای از بین بردن چروک خرگوشی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان یک روش درمانی سرپایی شناخته می‌شود که عمدتا با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. طول درمان این روش نسبتا طولانی است، اما روش‌های جدیدتر که با نام لیزر فرکشنال شناخته می‌شوند، زمان بهبودی کوتاه‌تری دارند.

از دیگر روش‌های لیزر درمانی می‌توانیم به تکنیک لیزر غیرآبلاتیو اشاره کنیم. این روش به نسبت دو روش قبلی هم طول درمان کمتری نیاز دارد، هم اینکه عوارض جانبی کمتری را به وجود می‌آورد. لیزر غیرآبلاتیو بیشتر برای کسانی توصیه می‌شود که دارای چین و چروک با عمق متوسط هستند، زیرا این تکنیک درمانی به نسبت روش‌های قبلی بیشتر به تکرار نیاز دارد.

چگونه می‌توان خط خنده را از بین برد؟

خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای از بین بردن خط خنده وجود دارد که ما قصد داریم در این مقاله، تمام این روش‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر این موضوع برایتان جالب است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

از دیگر روش‌های از بین بردن چروک خرگوشی بینی می‌توانیم به تزریق بوتاکس اشاره کنیم. هنگامی که بوتاکس در دوزهای کم به عضلات مورد نظر تزریق می‌شود، از انقباض عضلات جلوگیری می‌کند. مسلما زمانی که ماهیچه‌ها نتوانند سفت شوند، چین و چروک‌ها کمتر ایجاد می‌شوند یا اصلا ایجاد نمی‌شوند.

بعد از تزریق بوتاکس 1 تا 3 روز زمان نیاز است که سم بوتولینوم نوع A عمل کند. تاثیرات این سم تا چند ماه باقی می‌ماند. توجه داشته باشید که برای از بین بردن دائمی چروک خرگوشی بینی لازم است که هر چند ماه یک‌بار، با توجه به نظر پزشک، تزریق بوتاکس را تکرار کنید.

تزریق فیلر‌

فیلر‌ها که با نام پرکننده‌های بافت نرم نیز شناخته می‌شوند شامل چربی، کلاژن و اسید هیالورونیک هستند. متخصصان زیبایی با استفاده از سوزن‌های مخصوص این مواد را به چین و چروک‌های ایجاد شده تزریق می‌کنند و آنها را از بین می‌برند.

در نظر داشته باشید که بعد از تزریق هرنوع فیلر ممکن است عوارضی مثل تورم، قرمزی و کبودی موقت را در ناحیه تزریق شده تجربه کنید که خوشبختانه موردی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا بعد از چند روز از بین می‌روند. تزریق فیلر هم همانند بوتاکس هر چندوقت یک‌بار نیاز به تکرار دارد.

لیفت صورت

یکی دیگر از راهکارهای از بین بردن چروک خرگوشی بینی، لیفت کردن است. در روش لیفت صورت سفت کردن ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین در دستور کار قرار می‌گیرد. این روش درمانی ممکن است در بیمارستان یا مرکز جراحی‌های سرپایی با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود.

زمان بهبودی پس از انجام لیفت می‌تواند طولانی باشد و کبودی و تورم معمولا تا چند هفته بعد از جراحی قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که نتایج لیفت به صورت دائمی نیست و ممکن است نیاز باشد که بعد از چند سال دوباره این عمل را تکرار کنید.

درم ابریژن

این روش بیشتر برای از بین بردن چروک خرگوشی بینی که تازه تشکیل شده، مناسب است. در روش درم ابریژن با یک برس که بسیار سریع می‌چرخد، لایه‌های سطحی پوست برداشته می‌شوند. بعد از اینکه نواحی مورد نظر به خوبی پاکسازی شدند، پوست جدید به جای پوست قبلی رشد می‌کند.

این روش هم مانند روش‌های قبلی نیاز به تکرار دارد. عوارض جانبی که ممکن است اتفاق بیفتد شامل مواردی مثل قرمزی، دلمه و تورم است که همگی به صورت موقت ایجاد می‌شوند و بعد از مدتی از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید : لیزر موهای زائد

سخن پایانی

چین و چروک‌ها از مهم‌ترین عواملی هستند که روی ظاهر و سن تاثیر می‌گذارند، به همین دلیل شما برای از بین بردن آن‌ها نیاز به درمان‌های مختلفی دارید. همانطور که در متن راه‌های مختلف درمانی، برای از بین بردن چروک خرگوشی بینی را بررسی کردیم، به این موضوع نیز پرداختیم که انتخاب پزشک ماهر و متخصص و مرکز زیبایی

معتبر می‌تواند به اندازه انتخاب راهکار درمانی بسیار مهم باشد. فراموش نکنید که سهل‌انگاری در هر یک از این انتخاب‌ها می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *