درمان چروک دور چشم - کلینیک تندیس

درمان چروک دور چشم – رفع سریع

خطوط ریز و چروک دور چشم از علائم پیری پوست هستند که یک امر اجتناب‌ناپذیر در فرآیند افزایش سن محسوب می‌شود. چروک دور چشم زمانی اتفاق می‌افتد که پوست اطراف چشم نازک‌تر شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. ایجاد این چین‌ها می‌تواند با قرارگرفتن مکرر در معرض آفتاب، سیگارکشیدن، حرکات مکرر صورت و برخی ویژگی‌های ژنتیکی تسریع شود.

دو نوع چین و چروک زیر چشم به‌نام «خطوط پویا» و «خطوط استاتیک» وجود دارند؛ خطوط پویا چین‌و‌چروک‌هایی هستند که در اثر حرکت عضلات ایجاد می‌شوند و خطوط استاتیک خطوطی هستند که حتی وقتی ماهیچه‌ها منقبض نشوند هم وجود دارند.

علت اصلی چروک دور چشم کاهش سطح کلاژن موجود در لایه درم پوست است که در طول سال‌ها از بین می‌رود. کلاژن از ساختار صورت حمایت می‌کند و مسئول حفظ جوانی پوست است. کم‌شدن مقدار آن می‌تواند باعث تحلیل‌رفتن پوست اطراف چشم و ایجاد خطوط و چین‌و‌چروک‌هایی شود که با گذشت زمان بیشتر نمایان می‌شوند.

علائم چروک دور چشم

علائم چروک‌شدن دور چشم شامل موارد زیر است:

  • خطوط زیر چشم که می‌توانند چین‌های ریز یا عمیق باشند
  • چروک‌شدن پوست اطراف مجرای اشکی
  • افتادگی پوست
  • خطوط پنجه کلاغی
  • چشم‌های گود‌رفته
  • افزایش تیرگی و پف زیر چشم

راهکار‌های درمان چروک دور چشم

طب جدید، راهکارهای زیادی را برای کاهش سرعت و برعکس‌کردن روند پیری و در نتیجه درمان چروک دور چشم ارائه داده است. برخی از این راه‌حل‌ها به شرح زیر هستند:

تزریق ضد پیری

درمان‌های تزریقی، روش‌های سریع و محبوبی هستند که بدون تهاجمی که عمل جراحی دارد، چین‌ و چروک‌ها را کاهش می‌دهند. در طول درمان، پزشک مقدار کمی محلول طبیعی (مانند اسید هیالورونیک) را به پوست شما تزریق می‌کند تا ظاهر ناحیه اطراف چشم بهبود پیدا کند، استحکام آن بیشتر شود و جوان‌تر به نظر برسد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی دیگر از روش‌های مقرون‌به‌صرفه و دردسترس زیبایی است. این روش مورد تأیید FDA است و می‌تواند به شما کمک کند تا چروک دور چشم خود را از بین ببرید.

بوتاکس به کاهش خطوط ظریف، خطوط خنده و چین‌های پویا و برجسته‌تر کمک می‌کند. این ماده، عضلات بیش‌از‌حد فعال اطراف چشم را شل ‌کرده و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به پوست می‌دهد.

پرکننده‌های پوستی

پرکننده‌های پوستی می‌توانند به بازگرداندن حجم، لیفت و روشن‌کردن ناحیه زیر چشم کمک کنند. انواع مختلفی از پرکننده‌های پوستی وجود دارند که ممکن است در درمان مشکلات مختلف پوست موثر باشند.

این درمان عمدتاً خاصیت حجیم‌کنند‌گی دارد و می‌تواند در درمان هرگونه لاغری، تیرگی زیر چشم، طراوت بخشیدن به ناحیه اطراف چشم و درمان چروک‌های ریز دور چشم موثر باشد.

پرکننده‌های خطوط اشکی (Tear trough fillers)

این یک درمان جوان‌کننده و تقویت‌کننده با کلاژن است که قدرت قابل توجهی در کاهش گودی زیر چشم، حلقه‌های تیره و چین‌و‌چروک دارد. این کار با تحریک تولید کلاژن، اثرات پیری را معکوس می‌کند تا درخشش تازه‌ای در اطراف چشم شما ایجاد کند.

اسکالپترا (Sculptra™)

اسکالپترا یکی دیگر از درمان‌های تزریقی ضدپیری است که برای جایگزینی کلاژن ازدست‌رفته و جلوگیری از کاهش قابلیت ارتجاعی پوست در اطراف و زیر چشم عمل می‌کند.

پلی-ال-لاکتیک اسید ماده اولیه Sculptra™ است که یک فیلر قابل جذب و مورد تایید FDA است. این ماده به اصلاح هرگونه پوست ضعیف و افتاده‌ای کمک می‌کند و می‌تواند پوست کل صورت را روشن‌ کند.

پروفیلو (Profhilo®)

یک درمان ضدپیری احیا‌کننده است که به ترمیم اسید هیالورونیک پوست کمک می‌کند. Profhilo® برای مقابله با روند پیری به جایگزینی هیالورونیک اسید ازدست‌رفته در طول سال‌ها می‌پردازد. این روش درمان، روی کل صورت اثر گذاشته و به‌طور طبیعی یک «لیفت» در کل پوست ایجاد می‌کند. پروفیلو به صاف‌کردن خطوط و چین‌های دور دهان، اصلاح حالت نیمرخ صورت و سفت‌شدن پوست اطراف گردن کمک می‌کند.

میکرونیدلینگ

این درمان به‌عنوان درمان القای کلاژن شناخته می‌شود که سوراخ‌های ظریف و ریزی را در پوست ایجاد می‌کند تا بازسازی سلول‌های پوست بیشتر شده و پاسخ درمانی طبیعی بدن تحریک گردد.

هنگامی که این پاسخ فعال می‌شود، کلاژن و الاستین (دو پروتئینی که در از بین‌بردن چین و چروک دور چشم نقش اساسی دارند) تولید می‌شوند و ظاهری درخشان‌تر و جوان‌تر به پوست شما می‌دهند. این درمان همچنین در کاهش جای زخم، برطرف‌کردن رنگدانه‌ها و سایر آسیب‌هایی که به دلیل قرار‌گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ایجاد می‌شوند، موثر است. میکرونیدلینگ گزینه خوبی برای درمان چندین مشکل در یک جلسه خواهد بود.

نوردرمانی غیرتهاجمی

در طول سال‌ها، به‌تدریج نوردرمانی با LED برای مبارزه با چین‌و‌چروک دور چشم افزایش یافته است. این فرآیند مثل زمانی عمل می‌کند که گیاهان از کلروفیل برای تبدیل نور خورشید به انرژی و رشد استفاده می‌کنند.

به‌عبارت ساده، هنگامی که خطوط ریز زیر چشم وجود دارند، این درمان به سلول‌ها کمک می‌کند تا انرژی بیشتری برای ترمیم تولید کنند. این ترمیم شامل کمک به افزایش عملکرد الاستین و کلاژن در داخل بافت همبند می‌شود.

درمان‌های دیگری مانند بوتاکس و پرکننده‌ها، گاهی با نوردرمانی LED برای نتایج بهینه ترکیب می‌شوند.

هزینه درمان چروک دور چشم چقدر است؟

هزینه درمان به نوع درمانی که انتخاب می‌کنید، میزان ماده‌ای که باید تزریق شود، برند ماده تزریقی، تعداد جلسات درمان و نوع کلینیکی که از خدمات آن استفاده می‌کنید وابسته است. با این حال باید در نظر بگیرید که یک کلینیک خوب با پزشکان مجرب، به معنای کاهش کلی خطا و احتمال بالاتر گرفتن بهترین نتایج است. نوع ماده تزریقی نیز باید با دقت انتخاب شود. سعی کنید بهترین برند‌های موجود را انتخاب کنید یا به کلینیکی بروید که بهترین برند‌ها را مصرف می‌کند.

آیا همه درمان‌ها بی‌خطر هستند؟

بله. اگر درمان خود را تحت نظر یک متخصص پوست متبحر انجام دهید، معمولا خطر خیلی کمی وجود دارد. در برخی از انواع درمان‌ها کمی کبودی، قرمزی یا خونریزی جزئی دیده می‌شود؛ اما این عوارض معمولا کوتاه‌مدت هستند و ظرف چندساعت تا چندروز از بین می‌روند و چیزی که برای شما باقی می‌ماند یک پوست زیبا و بدون چروک است.

سخن آخر

چروک دور چشم معمولا به همراه حلقه‌های تیره اطراف چشم ایجاد می‌شود و دلیل اصلی آن بالارفتن سن است. ژنتیک، داروها، استرس و قرارگرفتن در معرض آفتاب می‌توانند این فرایند را تسریع کنند. اگرچه چروک دور چشم بدون ضرر است، اما خیلی از افراد ظاهر آن را دوست ندارند و مایلند آن را از بین ببرند. به همین دلیل، درمان‌های کلینیکی زیادی برای برطرف‌کردن چروک دورچشم ایجاد شده است که تزریق اسیدهیالورونیک، پروفیلو و میکرونیدلنگ برخی از آنها هستند. درمان‌های کاهش چروک اطراف چشم معمولا بی‌خطر بوده و با عوارض بسیار کمی همراه هستند. عوارض ایجادشده هم در مدت کوتاهی از بین رفته و پوست جوان‌شده برجای می‌ماند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *