رفع گودی پلک - کلینیک تندیس

رفع گودی پلک چشم در یک جلسه

در این مقاله می‌خواهیم در مورد علت ایجاد گودی پلک و گودی پلک چشم صحبت کنیم. چشم‌ها مقدار قابل توجهی از زیبایی و گیرایی خودشان را مدیون پلک‌ها و نحوه قرارگیری آن‌ها هستند. گودی پلک چشم در اثر عوامل مختلفی اتفاق می‌افتد. ما در این مقاله علل و راه‌های مختلف رفع گودی پلک را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

گودی پلک چشم و علت ایجاد آن

گودی پلک چشم همان‌طور که از نامش مشخص است، به حالتی اشاره دارد که پلک‌ها دچار افتادگی و فرورفتگی شده‌اند و دیگر آن جوانی و زیبایی گذشته خود را ندارند. لکه‌های تیره و فرورفتگی‌ها در هر دو پلک بالایی و پایینی چشم ظاهر می‌شوند و یکی از علائم رایج افزایش سن و پیری هستند؛ به همین دلیل بسیاری از افرادی که این مشکل را دارند، به دنبال راه‌هایی برای رفع آن و احیای جوانی و زیبایی ازدست‌رفته خود می‌گردند.

گودی پلک چشم در اثر عوامل مختلفی پدیدار می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بسیاری از این عوامل، ناشی از سبک زندگی اشتباه ما هستند که با اصلاح آن‌ها می‌توان در جهت رفع گودی پلک قدم برداشت. برخی از موارد مهم که منجر به ایجاد گودی و سیاهی پلک و زیر چشم می‌شوند، از قرار زیر هستند:

کمبود آب بدن: کمبود آب بدن و دهیدراته شدن آن یکی از مهم‌ترین علل ایجاد گودی و تیرگی پلک است. مصرف قهوه زیاد در شبانه‌روز و جایگزین کردن آب با نوشابه، آبمیوه و چای، می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن شود.

کمبود ویتامین‌های C و K: اگر ویتامین C و K بدن شما کم شود، شاهد گودی پلکتان خواهید بود. این مورد با انجام آزمایش مشخص شده و با مصرف منابع ویتامین C و K به‌آسانی برطرف می‌شود.

کمبود خواب و چرخه خواب نامنظم: اگر در شبانه‌روز به‌اندازه کافی نخوابید یا ساعت خواب منظمی نداشته باشید، در معرض گودی و تیرگی پلک قرار خواهید گرفت.

افزایش سن: افزایش سن مساوی است با کمبود ذخایر کلاژن در پوست و کاهش روند کلاژن‌سازی و جوانسازی پوست. یکی از علل مهم گودی پلک در کنار کم‌آبی بدن، افزایش سن است.

کاهش وزن: کاهش وزن‌های ناگهانی و سریع که خارج از چارچوب‌های استاندارد و اصولی انجام می‌شوند می‌توانند منجر به ایجاد گودی در پلک چشم شوند.

عامل ژنتیک و وراثت: عامل ژنتیک و وراثت یکی دیگر از علت‌های گودی پلک است و تنها راه چاره برای آن انجام عمل‌های زیبایی و تزریق ژل و چربی به ناحیه موردنظر است.

مصرف سیگار: سیگار و دخانیات با تحت تأثیر قرار دادن سطح تولید کلاژن در پوست، نقش بسیار مخربی را بازی کرده و یکی از علت‌های تأثیرگذار در ایجاد گودی پلک و تیرگی زیر چشم است.

مشکل در سینوس‌ها: اگر دچار گرفتگی بینی می‌شوید، به دنبال مشکل در سینوس‌های خود بگردید. التهاب سینوس‌ها هم می‌تواند منجر به ایجاد گودی پلک شود.

علاوه بر موارد ذکرشده، علائم زیر نیز می‌تواند منجر به ایجاد گودی پلک و تیرگی زیر چشم شوند:

  • فشار خون بالا
  • کم‌کاری یا پرکاری غده تیروئید
  • بیماری‌ها و مشکلات مختلف چشم
  • مشکلات قلبی
  • اختلالات و بیماری‌های کلیوی
رفع گودی پلک - کلینیک تندیس

راه‌های رفع گودی پلک چشم

راه‌های مختلف رفع گودی چشم به شرح زیر است:

  • رفع گودی پلک با اصلاح سبک زندگی: اصلاح چرخه خواب، ورزش کردن، تغذیه مناسب، دوری از دخانیات، هیدراته نگه‌داشتن بدن و مصرف ویتامین‌های مختلف.
  • رفع گودی پلک با درمان‌های خانگی: استفاده از کرم‌های زیر چشم، چای کیسه‌ای و ماسک‌هایی مانند روغن نارگیل، ماسک روغن بادام، ماسک گلاب، ماسک جوش شیرین و شیر و ماسک خیار.
  • رفع گودی پلک با تزریق ژل و چربی: تزریق ژل و چربی در ناحیه گودی پلک یکی از روش‌های محبوب و پراستفاده است. در این روش یا از چربی‌های بدن خود فرد برای تزریق و پر کردن گودی استفاده می‌شود یا از ژل‌هایی که ترکیبی از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی (اسيد هيالورونيک) هستند که کلاژن‌سازی را افزایش داده و منجر به بازگرداندن حجم و بهبود در کانتورهای بافت نرم اطراف چشم می‌شوند.
  • رفع گودی پلک با فیلر زیر چشم

تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود و چقدر دوام دارد؟

بهتر است پیش از اینکه برای انجام این کار به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، اطلاعات دقیقی در مورد این روش به‌دست آورده و به درستی بدانید تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود و چقدر دوام دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی این موارد بپردازیم.

عوارض رفع گودی پلک با تزریق ژل و چربی

رفع گودی پلک با تزریق ژل و چربی نیز همانند هر روش درمانی دیگری با عوارض خاص خود همراه است. در دوران نقاهت و بهبودی بعد از درمان ممکن است با عارضه‌های زیر روبرو شوید:

  • تورم در محل اهداکننده چربی و تزریق چربی (پلک). این التهاب و تورم نهایتاً بین ۲ الی ۳ هفته مهمان چهره شما خواهد بود و موقت است.
  • تورم شدید در محل تزریق چربی که اثرات آن بسته به عوامل مختلف می‌تواند از ۴ تا ۱۲ هفته طول بکشد.
  • ایجاد کبودی و قرمزی در محل تزریق که بین ۲ الی ۴ هفته به طول می‌انجامد.
  • بی‌حسی و کم‌حسی در ناحیه تزریق و حس خارش و سوزش‌های خفیف و موقت.
  • عدم تقارن در پلک‌ها که در مدت زمان ۱ الی ۳ هفته پس از عمل بهبود پیدا خواهد کرد.

علاوه بر عوارض یادشده، شرایط و بیماری‌هایی وجود دارند که می‌توانند سلامت فرد بیمار را به خطر بیندازند. افرادی که در یکی از گروه‌های زیر قرار می‌گیرند، بهتر است تزریق ژل و چربی به پلک خود را انجام ندهند یا با پزشک متخصص خود مشورت کنند:

  • افرادی که فشار خون بالای کنترل نشده دارند.
  • افرادی که با مشکلاتی در لخته شدن خون خود مواجه هستند.
  • افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین مصرف می‌کنند.
  • افراد سیگاری.
  • افرادی که جراحی قبلی دارند یا به‌تازگی اقدام به تزریق فیلر کرده‌اند.
  • افرادی که در گذشته اقدام به تزریق سیلیکون کرده‌اند.

ماندگاری رفع گودی پلک با تزریق چربی و ژل

ماندگاری رفع گودی پلک با تزریق چربی و ژل به عوامل مختلفی مانند واکنش بدن فرد، نوع و کیفیت ژل و چربی تزریق‌شده، حجم ژل یا چربی تزریق‌شده، سن فرد، ژنتیک فرد، مهارت پزشک، کیفیت گذراندن دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل بستگی دارد؛ اما در حالت کلی، ماندگاری تزریق ژل و چربی برای رفع گودی پلک بین ۳ ماه تا نهایت ۶ ماه خواهد بود. پس از این مدت شما نیاز به تمدید تزریق خواهید داشت.

تعداد جلسات تزریق ژل برای گودی چشم

هر جلسه تزریقی بین ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت به طول می‌انجامد تعداد جلسات بسته به واکنش بدن بیمار، حجم گودی پلک و ماده تزریقی و مهارت پزشک بستگی خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد راه‌های رفع گودی پلک و تیرگی زیر چشم صحبت کردیم و با علل ایجاد گودی چشم به‌طور دقیق آشنا شدیم. همچنین متوجه شدیم که گودی پلک ناشی از علل متفاوتی است و راه‌های درمانی مختلفی می‌تواند به ما در رفع گودی پلک کمک کند. همچنین اطلاعاتی در مورد تعداد جلسات مورد نیاز، ماندگاری تزریق زل و چربی، عوارض عمل، دوران نقاهت و موارد منع تزریق به‌دست آوردیم. برای مشاوره و درمان گودی پلک می‌توانید به کلینیک تندیس مراجعه کنید و از مهارت و تجربه متخصصان این مرکز بهره ببرید.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *