Search
Close this search box.
ریزش ابرو بعد کاشت

ریزش ابرو بعد کاشت

بسیاری از افراد بعد از کاشت با ریزش آن روبه‌رو شده‌اند. در بسیاری از موارد موهای کاشته شده در ناحیه ابرو قدرت کافی را برای رشد ندارند و در نتیجه ریزش مشاهده خواهد شد. ریزش ابرو بعد کاشت معمولاً 10 الی 12 روز بعد از جراحی اتفاق خواهد افتاد و این امر طبیعی است؛ در نتیجه بهتر است نگران این مورد نباشید.

زیرا موهای ریخته شده در حقیقت ساقه‌های ابروی شما هستند و ریشه کاشته شده کاملاً سالم می‌باشند. در کلینیک تندیس پزشک به شما دستورات مختلف و مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو را اعلام خواهد کرد، در صورت رعایت این دستورات موهای کاشته شده دوباره رشد خواهند شد. بهتر است به یاد داشته باشید که نتیجه اصلی 8 الی 12 ماه بعد از کاشت مشاهده خواهد شد.

آیا ریزش ابرو بعد کاشت طبیعی است؟

بدون شک تمامی ما می‌دانیم که ابرو یکی از اصلی‌ترین اعضای صورت به شمار می‌رود که در زیبایی افراد تأثیرات شگرفی را به جای می‌گذارد. همین امر باعث شده است که افراد همواره به دنبال راهکارهای متنوعی باشند تا بتوانند ابروهای خود را زیباتر کنند و ظاهر چهرهٔ خود را دگرگون کنند. این روش دائمی است که می‌توان با استفاده از آن ابروهای خود را به صورت دلخواه درآورید.

یکی از سؤالات و دغدغه‌هایی که بسیاری از افراد بعد از کاشت ابرو با آن مواجه می‌شوند، ریزش ابرو بعد کاشت می‌باشد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید حدود 3 ماه بعد از کاشت فاز ریزش ابرو وارد مرحله جدیدی خواهد شد. این همان مرحله‌ای می‌باشد که در آن آناژن افلوویوم صورت می‌گیرد. در این مرحله فولیکول‌هایی که کاشته شده است دچار شوک خواهند شد و ریزش پیدا می‌کنند، در صورتی که متقاضی کاشت از قبل توجیه نشده باشد باعث بروز نگرانی در وی خواهد شد. بهتر است بدانید این ریزش کاملاً طبیعی است. لازم به ذکر است این ریزش علاوه بر آن که نباید باعث بروز نگرانی شود؛ بلکه خبر موفقیت آمیز بودن کاشت خواهد بود. در کلینیک تندیس قبل از کاشت تمامی این موارد به متقاضی تذکر داده می‌شود تا بدون هیچ نگرانی فرد منتظر نتیجه نهایی کاشت خود باشد.

دلایل ریزش ابرو بعد کاشت چیست؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم ریزش ابرو بعد کاشت طبیعی خواهد بود. اما برای بسیاری از افراد این سؤال به وجود خواهد آمد که علت این امر چیست؟ در ادامه با کلینیک تندیس شما را با دلایل متنوع ریزش ابرو بعد کاشت آشنا خواهیم کرد:

  • ابروهای ضعیف

ابروهایی که از بانک مو برداشته می‌شوند و در ابروها کاشته می‌شوند در ابتدا قدرت کافی را برای رشد ندارند؛ همین امر باعث ریزش آن‌ها می‌شود. اما نگران نباشید فولیکول‌های مو در پوست کاشته شده‌اند و بعد از گذشت زمان دوباره رشد خواهند کرد. تنها کافی است تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم را در پیش داشته باشید تا رشد ابروهای خود را سریع‌تر از قبل کنید.

  • مراقبت نادرست از ابروها

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث بروز ریزش ابرو بعد کاشت شود، مراقبت‌های نادرست می‌باشد. برخی از اصلی‌ترین مراقبت‌های نادرست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار زیاد به ابروهای ضعیف
  • آرایش کردن ابروها
  • عدم رعایت بهداشت
  • عرق کردن بیش از حد
  • و …

در نتیجه بهتر است بعد از کاشت تمامی مراقبت‌هایی که پزشک به شما توصیه کرده است را با دقت رعایت کنید.

  • کاشت در کلینیک نامعتبر

بهتر است برای کاشتن ابرو به سراغ متخصصین این راه بروید و کار خود را در کلینیک‌های معتبری که دارای مجوز هستند انجام دهید. پزشک با بررسی‌های لازمه اعم از دلیل ریزش و یا کم پشت بودن ابرو، بررسی سابقه بیماری و… بهترین روش کاشت را برای بیمار در نظر خواهد گرفت.

  • ابتلا به بیماری‌های خاص

از دیگر دلایلی که می‌توان برای ریزش ابرو بعد کاشت در نظر گرفت، ابتلا به برخی بیماری‌ها می‌باشد. پزشک باید قبل از کاشت ، سابقه بیماری متقاضی خود را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهد؛ علاوه بر این موضوع پزشک موظف است تمامی دارویی‌هایی که متقاضی آن‌ها را مصرف می‌کند را نیز بررسی کند تا بتواند نتیجه موفقت آمیزی به بار آورد. بیماری‌های زیر باعث شکست این روند خواهند شد:

  • آلوپسی آره آتا
  • تریکوتیلومانیا
  • اختلالات خون ریزی
  • افرادی که عوارض مربوط به جراحی‌هایی زیبایی قبلی خود را هنوز دارند.
  • بارداری و شیردهی

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما در دوران بارداری به سر می‌برید و یا در دوران شیردهی هستید بهتر است به سراغ کاشت ابرو نروید. زیرا در این دوره تغییرات هورمونی بسیاری صورت می‌گیرد. به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است ریزش مو و ریزش ابرو شدید شود. در نتیجه کاشتن موی ابرو در این دوران ریسک بسیار بزرگی می‌باشد و درصد شکست خوردن آن بسیار زیاد است.

  • عدم بررسی دلیل کم پشتی ابرو قبل از کاشت

قبل از اقدام به کاشت پزشک موجه است که دلایل کم پشت بودن ابرو و یا ریزش ابرو را در متقاضی مورد بررسی قرار دهد. بسیاری از افراد هستند که دلایلی مانند ابتلا به بیماری، کمبود مواد معدنی در بدن، کمبود ویتامین و… دچار کم پشتی شده‌اند. این دسته از افراد با درمان بیماری خود به راحتی می‌توانند ابروهای خود را ترمیم کنند. در نتیجه برای تمامی افراد کاشت ابرو مناسب نخواهد بود و نتیجه قابل قبولی را مشاهده نخواهند کرد.

آیا مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو در کاهش ریزش ابروها مؤثر است؟

مراقبت بعد از کاشت ابرو یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شما بعد از کاشت باید به آن بپردازید. این مراقبت‌ها علاوه بر آن که باعث می‌شود دوران نقاهت شما کوتاه‌تر شود؛ بلکه از ریزش مو ابرو کاهش داشته باشد و تقویت ابروها به روش درستی صورت گیرد. در نتیجه بهتر است مراقبت‌های لازمه‌ای که پزشک آن را به شما توصیه می‌کند را پشت گوش نیندازید. برخی از مراقبت‌های لازمه بعد از کاشت عبارت‌اند از:

  • رنگ نکردن ابروها
  • اصلاح درست ابروها
  • خواب مناسب و درست
  • شستشوی درست صورت
  • تغذیه مناسب
  • استفاده از مکمل‌های تقویتی
  • و…

سخن آخر درباره مرحله ریزش ابرو بعد از کاشت

بعد از کاشت بسیاری از افراد با دیدن موهای ریخته شده ابروهای خود دچار نگرانی می‌شوند و تصور می‌کنند که پول و زمان خود را هدر داده‌اند! بهتر است بدانید که ریزش ابرو بعد کاشت کاملاً طبیعی می‌باشد و نتیجه نهایی کاشت خود را بعد از 8 الی 12 ماه نشان خواهد داد. در نتیجه برای دیدن نتیجه نهایی کاشت بهتر است صبور باشید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *