Search
Close this search box.
ریزش مو بعد از کاشت مو

ریزش مو بعد از کاشت مو

ریزش مو بعد از کاشت مو یک عارضه طبیعی است که پس از مدتی از بین می‌رود‌. به دلایل مختلفی همچون ژنتیک یک فرد، میزان استرس تحمیل شده بر بدن او، تغذیه نادرست و عدم مهارت پزشک در جراحی، افراد شاهد ریزش گسترده موی خود پس از کاشت خواهند بود. آن‌ها با رژیم غذایی سالم، دوری از استرس، خواب کافی و مراقبت از پوست سر خود می‌توانند تا حدودی از بروز این مشکل جلوگیری کنند. حتی اگر متوجه ریزش موی خود هم شدید، نیاز نیست که نگران باشید. روش‌های درمانی زیادی برای از ین بردن مشکلات نو به وجود آمده‌اند. در ادامه در این باره با شما صحبت خواهیم کرد.

علت ریزش مو بعد از کاشت

پس از این که شما جراحی کاشت مو را به پایان رساندید، قطعا با عوارض این جراحی مواجه خواهید شد. ریزش مو نیز یکی از همین عوارض است که باید کنترل شود. دلایل زیادی وجود دارند که ریزش مو بعد از کاشت مو را به وجود می‌آورند. طی فرآیند کاشت مو یک بانک مو از بدن انتخاب شده و فولیکول‌های مو از آن برداشت می‌شوتد. ممکن است بیمار در طول جراحی کاشت مو با شوک مواجه شود. همین شوک و استرس و اضطرابی که به دنبال آن می‌آید، عاملی مهم برای ریزش مو است.

ژنتیک هم از جمله عواملی است که نقش زیادی در رشد مو یا ریزش مو پس از کاشت دارد. عامل دیگر، تکان خوردن فولیکول‌های مو هستند که این عارضه را به دنبال دارند. شما باید قبل از عمل به فکر یک پزشک ماهر و باتجربه باشید تا عوارض این چنینی کاشت مو را از بین ببرید.

جلوگیری ریزش مو بعد از کاشت مو

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است! مراقبت‌های لازم برای تقویت مو پس از کاشت مو می‌توانند به نوعی در کاهش ریزش مو بعد از کاشت مو یا حتی جلوگیری از آن موثر باشند.‌ اگر می‌خواهید رشد موی خود را در مسیری درست پیش ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که از راهکارهای زیر جهت جلوگیری از ریزش موی خود استفاده کنید:

کاهش استفاده از ابزارهای حرارتی

اتو مو و سشواری که گاه و بیگاه از آن‌ها استفاده می‌کنید، تا حدودی در شکسته شدن و ریزش موی کاشته شده نقش موثری دارند. اگر به تازگی کاشت مو انجام داده‌اید، بهتر است از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید. حتی اگر مجبور به استفاده کردن از این ابزارها هستید، لازم است که تعداد دفعات آن‌ها را محدود کنید و مراقبت موی خود باشید. شما می‌توانید از محصولات محافظت کننده مو به هنگام حرارت نیز بهره بگیرید تا شکستگی موی شما به حداقل برسد.

مراقبت کردن از پوست سر

برای این که موی شما ریزش پیدا نکند، باید از فولیکول‌های موی سر خود به خوبی مراقبت کنید. به احتمال زیاد پزشک شما پس از کاشت مو داروهایی را جهت  بهبود وضعیت کاشت ما برایتان تجویز کنند‌. اگر بتوانید به صورت دقیق از این داروها استفاده کنید، ضعف پوست سر از بین می‌رود و موی رشد یافته در این بخش نیز استحکام بیشتری پیدا می‌کند.

اگر پزشک شما برایتان روغن تجویز نکرده است، می‌توانید از روغن‌های گیاهی و روغن زیتون استفاده کنید. این مواد باعث تحریک خون رسانی به پوست سر شده و در تقویت موها تاثیر می‌گذارند.

نوشیدن آب به میزان کافی

کمبود آب در بدن خشکی و شکنندگی مو را به دنبال دارد. همیشه در هر حالتی سعی کنید به اندازه کافی آب مصرف نمایید. چون نوشیدن آب برای سلامت کلی شما بسیار اهمیت دارد.

کاهش استرس و داشتن خواب کافی

استرس به طرز فجیعی می‌تواند به تضعیف فولیکول‌های موی شما بپردازد. عدم وجود خواب کافی نیز از دیگر عوامل موثر در کاهش میزان رشد موی کاشته شده است. برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت مو باید سطح استرس را در زندگی خود کاهش دهید و خواب کافی داشته باشید. انجام ورزش‌هایی مثل یوگا، پیاده روی و مدیتیشن جهت کاهش استرس بسیار مفید است. در صورتی که شما خواب کافی هم نداشته باشید، تمام سیستم‌های داخلی بدن شما بدون این که بازسازی شوند، به فعالیت خود ادامه خواهند داد. پس رشد خوبی از مو قابل مشاهده نخواهد بود.

رژیم غذایی سالم

این که بعد از کاشت مو چه چیزهایی بخوریم مستقیما می‌تواند در نتایج کاشت مو موثر باشد. رژیم غذایی شما باید رژیمی سالم و به دور از مواد مضر باشد. اگر الکلی یا سیگاری هستید، این مواد را کنار بگذارید و از ویتامین استفاده کنید. نان، بلغور، جو، گندم و تخم مرغ و فلفل قرمز نیز باید در وعده‌های غذایی شما جا بگیرند.

درمان ریزش مو بعد از کاشت مو

اگرچه ریزش مو بعد از کاشت مو امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد، اما یا درمان آن می‌توان سریعتر به بهبودی رسید. امروزه راهکارهای درمانی زیادی برای از بین بردن ریزش مو به وجود آمده‌اند:

پلاسما درمانی:

یکی از موثرترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای درمان ریزش مو بعد از کاشت مو پلاسما درمانی یا پی آر پی است. با این روش می‌توانید موی کاشته شده را تقویت کنید و ریزش این مو را به حداقل برسانید. در روش پی آر دی ابتدا پلاسمای خون از بدن خود بیمار دریافت می‌شود و سپس به پوست سر تزریق می‌شود.‌ این روش درمان ریزش ریزش مو بعد از کاشت مو توانسته است در ۹۰ رصد بیماران پاسخگو باشد. یعنی موی ریزش یافته این افراد را ترمیم کند و ریزش مو را نیز از بین ببرد.

مزوتراپی مو

از دیگر روش‌هایی که معمولا برای کاهش ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش مزوتراپی است. در مزوتراپی داروهایی به پوست سر تزریق می‌شوند که با بدن برخی از افراد سازگاری دارند و با بدن برخی دیگر سازگار نیستند.‌ پس این تکنیک تنها در ۷۰ درصد مواقع پاسخگو است. در روش مزوتراپی همه مواد تغذیه‌ای مورد نیاز مو فراهم می شود و شرایط برای رشد بهتر مو نیز مهیا می‌شود‌.

دارو درمانی

اگر راهکارهای فوق را امتحان کردید اما به نتیجه خاصی نرسیدید، می‌توانید از دارو درمانی برای کاهش ریزش مو بعد از کاشت مو کمک بگیرید. داروهای مختلفی وجود دارند که شمارباید طبق توصیه پزشک خود از آن‌ها استفاده کنید‌ این داروها ممکن است عوارضی همچون سوزش چشم یا خارش و قرمزی را به وجود بیاورند. اما هر چه که باشند، به خوبی می‌توانند به درمان ریزش مو بپردازند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *