شستشوی ابرو بعد از کاشت

شستشوی ابرو بعد از کاشت

یکی از اصلی‌ترین نکات بعد از کاشتن ابرو، شستشوی ابرو بعد از کاشت می‌باشد. تمامی جراحی‌ها تا مدت زمان مشخصی نیازمند به مراقبت‌های ویژه‌ای هستند که کاشت ابرو از این قائله مستثنی نشده است. شستشوی ابرو بعد از کاشت باعث جلوگیری از بروز انواع عفونت‌ها در محل کاشت می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شستشوی ابرو بعد از کاشت به درستی انجام نشود بهتر است منتظر بروز عارضه‌هایی اعم از جوش، عفونت و شوره در قسمت‌های مختلف ابروی خود باشید.

علاوه بر این موضوع در این راه شما باید به این نکته توجه داشته باشید که شستشوی شما غیر اصولی نباشد تا به فولیکول‌های کاشته شده آسیبی وارد نشود. در صوتی بروز هر نوع آسیب در هنگام شستشو شما شاهد بروز ریزش در ناحیه ابروی خود خواهید بود و نتیجه دلخواه را دریافت نخواهید کرد. در نتیجه شستشوی ابرو بعد از کاشت یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که بعد از کاشت ابرو باید به سراغ آن بروید و دقت بالایی را در آن به خرج دهید.

ابرو کاشته شده

بهترین زمان شستن ابروها بعد کاشت

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که شما در هنگام شستشوی ابرو بعد از کاشت باید به آن توجه داشته باشید بهترین زمان برای انجام این کار می‌باشد. به زبان ساده‌تر بهتر است بدانید که چه موقع شما باید به سراغ اولین شستشوی ابرو بروید. بدون شک می‌دانیم که بعد از کاشت ابرو ناحیه ابرو به شدت به لمس شدن حساسیت نشان خواهد داد. در نتیجه برای آن که از بروز آسیب به این ناحیه جلوگیری کنیم بهتر است تا 3 روز به سراغ شستشو ابروهای کاشته نروید و به هیچ عنوان این ناحیه را لمس نکنید.

 اولین شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو باید در زمانی اتفاق بیفتد که ریشه ابروهای شما به اندازه کافی تثبیت شده باشند. تنها در این زمان است که شما می‌توانید با شستن ابروهای خود به روند بهبود و دوران نقاهت خود کمک کرد باشید. در نتیجه بهترین زمان برای شستشوی ابرو بعد از کاشت 3 روز بعد از کاشت ابرو می‌باشد.

دمای مناسب آب برای شستشوی ابرو بعد از کاشت

از دیگر سؤالاتی که بسیاری از متقاضیان کاشت ابرو آن را پرسیده‌اند در خصوص مراقبت های کاشت ابرو و دمای مناسب آب برای شستشوی ابرو بعد از کاشت می‌باشد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید آب نباید یخ و یا خیلی داغ باشد و همچنین فشار آبی که شما قصد شستن ابروهای خود را دارید نباید زیاد باشد. ابروهای کاشته شده باید برای اولین بار با آب ولرم شسته شوند. شستشوی ابرو بعد از کاشت با دمای آب مناسب باعث می‌شود که لکه‌ها سریع‌تر از بین بروند و رشد فولیکول‌های جدید با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

نکات مهم شستن ابروها بعد از کاشته شدن

در ادامه شما را با نکات مهمی که در هنگام شستشوی ابرو بعد از کاشت باید به آن دقت داشته باشید آشنا خواهیم کرد:

  • در هنگام شستن ابروهای خود مطمئن شوید که ناخن‌های شما و یا اجسام تیز به سطح ابروهای شما برخورد ندارند. زیرا در صورت تماس این اجسام فولیکول‌های کاشته شده ریزش خواهند داشت و شما تنها با جای زخم آن‌ها روبه‌رو خواهید شد
  • در صورتی که پزشک به شما اجازه شستشوی ابرو بعد از کاشت را داد بهتر است این امر را با آب ولرم انجام دهید و از شامپوی مناسبی که پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد استفاده کنید.
  • بعد از هر بار شستن ابروهای خود بهتر است از پمادهایی اعم از پماد آنتی باکتریال و یا نرم کننده‌ها در این راه استفاده کنید تا بتوانید به راحتی زخم‌های به جای مانده را جدا کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید شما می‌توانید با استفاده از آب اکسیژنه نیز ابروهای خود مورد شستشو قرار دهید؛ این امر باعث می‌شود که ظاهر تمیزتری داشته باشید و زخم‌های شما بهبود پیدا کنند.
  • از دیگر نکاتی که شما باید در این راه به آن دقت داشته باشید این است که بعد از بهبودی کامل زخم‌ها شما با پوست اندازی ابروهای خود مواجه خواهید شد که این امر کاملاً طبیعی خواهد بود. پوست اندازی ابرو هفته سوم بعد از کاشت خود را نشان می‌دهند. این این دوران بهتر است از تماس دست با ابروها خودداری کنید.

آیا بعد کاشت می‌توان ابروها را با شوینده صورت شست؟

از دیگر سؤالات پرتکراری که بسیاری از متقاضیان کاشت ابرو آن را در سر دارند در خصوص شوینده مناسب برای شستشوی ابرو است. همان طور که در بالاتر نیز به این مورد اشاره کردیم بهتر است 3 روز بعد از کاشت ابرو به سراغ شستشوی ابروهای خود نروید و ابروها را در معرض آب قرار ندهید، زیرا این امر باعث می‌شود که فولیکول‌های کاشته شده آسیب‌های جدی ببینند و متقاضی نتیجه کاشت ابرو را به خوبی مشاهده نکند. مواد شوینده مناسب برای شستشوی ابرو بعد از کاشت توسط پزشک باید تجویز شود. در نتیجه بهتر است به صورت خودسرانه به سراغ استفاده از شوینده صورت و دیگر محلول‌های شوینده نروید و به ابروهای خود آسیب وارد نکنید.

سخن آخر

شستشوی ابرو بعد از کاشت یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که متقاضی باید بعد از کاشت ابرو به سراغ انجام آن برود. بدون شک پاکیزه نگه داشتن محل کاشت امری ضروری و مهم تلقی می‌شود و از بروز عارضه‌هایی اعم از حساسی، جوش و حتی عفونت جلوگیری می‌کند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است شستشوی ابرو بعد از کاشت را جدی بگیرید و نکاتی که در این راه وجود دارد را به خوبی انجام دهید. علاوه بر این موضوع بهتر است برای شستن ابروهای خود زیاد عجله نکنید!

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *