عوارض بوتاکس زیر بغل - کلینیک تندیس

عوارض بوتاکس زیر بغل

درگیری با عوارض بوتاکس زیر بغل همواره یکی از نگرانی‌های جدی افرادی است که قصد انجام آن را دارند. لازم است قبل از انجام این تکنیک حتما درباره احتمال ابتلا به عوارض بوتاکس زیر بغل تحقیق کرده و با آگاهی کامل از بدن خود برای انجام آن به متخصص مربوطه مراجعه کنید.

در این مقاله از سایت کلینیک تندیس شما را با شایع‌ترین عوارض بوتاکس زیر بغل و راه‌های درمان آن آشنا خواهیم کرد.

بوتاکس زیر بغل چه عوارضی دارد؟

از آنجایی که این تکنیک امروزه به عنوان یک روش درمانی برای کاهش یا از بین بردن تعرق بیش از حد زیر بغل توسط متخصصین این حوزه پیشنهاد می‌شود، می توان گفت روشی ایمن و قابل اعتماد است، اما نمی‌شود احتمال درگیری با عوارض بوتاکس زیربغل را نادیده گفت. در ادامه قصد داریم عوارض شایع دائمی و موقت بوتاکس زیر بغل را بررسی کنیم:

عوارض موقت بوتاکس زیر بغل

1. درد و تورم:

پس از تزریق بوتاکس زیر بغل، ممکن است درد و تورم موقتی در ناحیه تزریق رخ دهد. این علائم معمولا در عرض چند روز بهبود می‌یابند اما اگر ادامه‎دار و غیرقابل تحمل شد حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

2. کبودی:

مشاهده خراش و کبودی در ناحیه تزریق یکی دیگر از عوارض بوتاکس زیر بغل است که افراد با آن درگیر می‌شوند. این علائم عموما در عرض چند روز بهبود می‌یابند پس جای نگرانی نیست.

3. تغییرات حسی:

برخی از افراد ممکن است بعد از تزریق تغییرات حسی مانند کاهش حس لامسه یا سوزش در ناحیه تزریق را تجربه کنند. این مشکل با پیگیری پزشک متخصص و رعایت دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس در عرض چند ماه قابل بهبود است.

4. عرق‌زایی غیرمنتظره:

در برخی از موارد نادر، ممکن است بوتاکس زیر بغل به صورت غیرمنتظره باعث افزایش تعریق در ناحیه‌های دیگر بدن شود که عموما در عرض چند ماه بهبود می‌یابد اما فراموش نکنید که حتما لازم است پزشک خود را در جریان این اتفاق قرار دهید.

5. خونریزی:

اگر بعد از انجام بوتاکس زیر بغل شاهد خونریزی در آن ناحیه بودید، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

6. سردرد:

داروهای درمان بوتاکس زیر بغل ممکن است در برخی افراد باعث سردرد، سرگیجه و حالت تهوع موقتی باشد که نهایتا در عرض چند روز برطرف می‌شود.

عوارض جدی و بعضا دائمی بوتاکس زیربغل:

1)ضعف عضلانی:

در برخی موارد دیده شده که بوتاکس زیر بغل باعث ضعف عضلانی موقت یا دائمی و عدم توانایی در کنترل مثانه در ناحیه تزریق، شده است. این عارضه بسیار نادر است و ممکن است به علت عدم صحیح انجام‌‌شدن بوتاکس یا حساسیت فرد به دارو استفاده شده رخ دهد.

2) مشکل تنفسی:

اگر پس از انجام بوتاکس زیر بغل مشکل تنفسی دارید، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید. ابتلا به مشکلات تنفسی به عنوان یکی از عوارض بوتاکس زیربغل بسیار نادر است و دلیل آن تاثیری است که بوتاکس بر روی عضلاتی تنفسی مثل دیافراگم گذاشته است.

3) مشکلات دیداری:

بوتاکس زیر بغل تاثیری مستقیم بر عضلات چشم و توان دیداری فرد ندارد، اما در برخی افراد ممکن است باعث کاهش تنوع حرکتی عضلات صورت شده و تاثیرات جانبی مانند: پلک زدن ناقص یا کند و احساس خشکی چشم را به همراه داشته باشد.

راه‌های درمان مشکلات و عوارض بوتاکس زیر بغل

+ کمپرس سرد: استفاده از یخ یا پک‌های سرد و قرار دادن آن روی ناحیه تزریق، باعث کاهش درد و تورم زیر بغل خواهد شد.

+ داروهای ضدالتهابی: در بعضی موارد پزشک معالج برای کاهش درد و تورم در ناحیه زیر بغل، داروهای غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن را تجویز می‌کند.

+ کرم و ژل‌های ضد کبودی: این محصولات معمولا حاوی عناصری مانند آرنیکا، ویتامین K و روغن آلوئه‌ورا هستند و به تسریع ترمیم بافت و کاهش کبودی بعد از بوتاکس زیر بغل کمک می‌کنند.

+ داروهای آنتی‌ عرق: اگر بعد از بوتاکس زیر بغل دچار عارضه نادر عرق‌زایی شوید، پزشک معالج شما احتمالا در قدم اول استفاده از داروهای آنتی‌عرق را تجویز خواهد کرد.

درمان معتبر، قاتل عوارض احتمالی بوتاکس زیر بغل

پیامدها و عوارض تزریق بوتاکس بسیار گسترده بوده و شدت آن در هر فرد متفاوت است. از همین رو هر روز مطالعات بیشتری در جهت شناخت عوارض احتمالی این تکنیک انجام می‌شود. همانطور که در این مقاله اشاره شد عوارض جانبی موقتی و دائمی خاصی در مورد بوتاکس زیر بغل وجود دارد اما تمام آن به کلینیک درمانی و پزشک انتخابی فرد دارد .اگر بوتاکس زیر بغل تحت نظارت یک متخصص پوست و کلینیک معتبر انجام شود، بی‌شک احتمال درگیری با عوارض بوتاکس زیر بغل هم کاهش خواهد بافت.

همچنین فراموش نکنید که در صورت مواجهه با هر یک از مشکلات بوتاکس زیر بغل و قبل از استفاده از هر محصول و داروی جدید، بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *