فرم دهی بینی بدون جراحی - کلینیک تندیس

فرم دهی بینی بدون جراحی

رینوپلاستی یا همان جراحی پلاستیک، رایج‌ترین روش برای اصلاح و فرم‌‌دهی بینی است، اما بسیاری از افراد به‌دنبال روش‌های غیرتهاجمی برای داشتن بینی خوش‌فرم هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های غیرجراحی متعدد، می‌توان از روش‌هایی مانند تزریق ژل و فیلر، پلاسما جت، لیفت بینی با نخ و… برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی استفاده کرد. در این مقاله از وب‌سایت کلینیک تندیس قصد داریم به معرفی هر یک از روش‌های فوق بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی انواع روش‌های غیرجراحی برای زیبایی بینی

فرم بینی تاثیر زیادی در حالت چهره و زیبایی افراد دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد با انجام روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی برای فرم‌دهی بینی، به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در صورت خود هستند. روش‌های غیرجراحی برای زیبایی

بینی بسیار متنوع هستند اما کاربردی‌ترین این روش‌ها عبارتند از:

تزریق فیلر بینی

پرکننده‌های پوستی که به‌عنوان فیلر شناخته می‌شوند، می‌توانند حجم بینی را تغییر دهند. فیلرها معمولا حاوی هیالورونیک اسید و هیدروکسی آپاتیت هستند.

هیالورونیک اسید یک اسید طبیعی در بدن است که میل ترکیبی بالایی با مولکول‌های آب دارد. در نتیجه، تزریق این ماده به پوست می‌تواند در جوان‌سازی سلول‌های پوست و تغییر ساختار پوست موثر باشد. تزریق فیلر در بینی در عین‌حال می‌تواند باعث اصلاح فرم یا افزایش حجم در یک ناحیه موضعی شود. معمولا این سوال پیش می‌آید که «چگونه می‌توان از فیلرهای بینی برای تغییر شکل بینی استفاده کرد؟»

فیلر بینی را می‌توان به‌طور موثر به سه روش مختلف برای اصلاح شکل و فرم‌دهی بینی استفاده کرد. تزریق فیلر بینی در موارد زیر بسیار موثر است:

  • درمان قوز و ناهمواری‌های روی بینی
  • ترمیم نوک بینی افتاده و بدفرم
  • اصلاح عدم تقارن بینی در بینی‌های استخوانی
  • ترمیم و اصلاح فرم بینی پس از عمل رینوپلاستی
  • تزریق فیلر بینی برای باریک کردن پل بینی

از جمله مزایای تزریق فیلر بینی نسبت به روش جراحی، می‌توان به پایین‌تر بودن هزینه‌ها، دوران نقاهت کوتاه‌تر و غیرتهاجمی بودن آن اشاره کرد. تزریق فیلر بینی فقط باید توسط یک پزشک ماهر انجام شود، در غیر این صورت ممکن است نتایج حاصل از تزریق فیلر مطلوب نباشد.

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یکی از جدیدترین روش‌های فرم‌دهی بینی است. این روش، تلفیقی از رینوپلاستی و تزریق فیلر است و نتایج حاصل از این روش بسیار مطلوب است. لیفت بینی با نخ برای افرادی که بینی افتاده دارند بسیار مناسب است. برای لیفت بینی با نخ از انواع نخ‌های زیر استفاده می‌شود:

  • Mono filament

این نوع نخ به‌صورت تک رشته‌ای بوده و اثر آن برای کلاژن‌سازی بیشتر از لیفت است.

  • PDO-COG

این نوع نخ با کارایی و قیمت بالاتر نسبت به سایر نخ‌های لیفت، باعث تحریک کلاژن‌سازی و لیفت سریع بینی می‌شود.

  • Hurricane

این نوع نخ به‌صورت ترکیبی با نخ‌های کاگ به‌منظور لیفت سریع بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخ‌های Hurricane به‌صورت مارپیچ بوده و طول بیشتری از این نخ در پوست قرار می‌گیرد، به همین دلیل کلاژن‌سازی در پوست نیز افزایش می‌یابد.

  • Polyglycolide

    این نوع نخ حاوی گلیکولیک اسید بوده و علاوه‌بر لیفت، برای افزایش کلاژن‌سازی نیز موثر است. نخ‌های Polyglycolide نسبت به سایر نخ‌های لیفت، التهاب بیشتری ایجاد می‌کنند و نتیجه آن بسیار مطلوب است.

از جمله مزایای لیفت بینی با نخ می‌توان به ازبین‌رفتن انحنا و خمیدگی بینی، بهبود ظاهر بینی، کشیدگی بینی و… اشاره کرد. برای لیفت بینی با نخ تنها از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود و در کمتر از 30 دقیقه قابل انجام است. علاوه‌بر لیفت بینی، از این تکنیک برای لیفت، کلاژن‌سازی و استحکام پوست در سایر قسمت‌های صورت از جمله پیشانی و گونه‌ها نیز استفاده می‌شود.

پلاسماجت بینی

یکی از روش‌های کوچک کردن بینی گوشتی بدون جراحی، پلاسماجت است. پلاسما ماده‌ای گازمانند است که از طریق پروب‌های مخصوص لیفتینگ با ایجاد فرکانس بالا روی پوست قرار می‌گیرد و در نهایت باعث لیفت و کوچک شدن بینی می‌شود. دستگاه‌های پلاسما جت و پلکسر با روش تولید پلاسما برای کوچک کردن بینی گوشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای انجام پلکسر، ابتدا در محل مورد نظر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، سپس با استفاده از دستگاه پلکسر نوعی گاز رسانا (ماده پلاسما) به سطح پوست تابیده شده و در نهایت باعث جمع شدن پوست در ناحیه مورد نظر می‌شود. ازجمله عوارض ناشی از پلکسر می‌توان به التهاب، تورم و سوختگی‌های ریز روی سطح پوست اشاره کرد. لازم به ذکر است که روش پلاسما جت و پلکسر فقط برای کوچک شدن بینی‌های گوشتی موثر هستند.

مراقبت های بعد از تزریق فیلربینی

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی، اگرچه خیلی زیاد نیستند، اما از اهمیت زیادی برخوردار هستند. تزریق فیلر به بینی، از روش‌های رینوپلاستی مایع (liquid rhinoplasty) یا رینوپلاستی بدون جراحی (Nonsurgical rhinoplasty) محسوب می‌شود.

جراحی لیزری بینی

لیزر دارای کاربردهای گسترده‌ای در پزشکی است. جراحی لیزری بینی یکی از روش‌های موثر برای ایجاد تغییرات نامحسوس در بینی است و معمولا برای یکسان کردن سوراخ‌های بینی و زیباتر شدن پوست آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه لیزر بینی مانند سایر روش‌های غیرجراحی برای زیباشدن بینی کاربرد ندارد، اما با ایجاد تغییرات کوچک در پوست بینی باعث شادابی صورت و جوانسازی پوست می‌شود.

سوهان‌کشی بینی

این روش به‌صورت اختصاصی برای افرادی که قوز بینی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوهان‌کشی بینی به دو روش باز و بسته انجام شده و از سه نوع سوهان متفاوت برای این کار استفاده می‌شود:

  • سوهان نرم

این نوع سوهان معمولا در روش بسته برای اصلاح قوز خیلی کم یا صیقل نهایی استخوان بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • سوهان عاج‌دار

از سوهان عاج‌دار برای صیقل دادن به قوزهای متوسط استفاده می‌شود.

  • سوهان سوزنی

این نوع سوهان دارای تعدادی سوزن است که برای ازبین‌بردن قوز بزرگ و با روش سوهان‌کشی باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع بندی

روش‌های غیرجراحی برای اصلاح فرم بینی معمولا دارای نتایج مطلوبی هستند. برای انتخاب روش غیرجراحی برای داشتن بینی زیبا و خوش‌فرم باید به پزشک متخصص مراجعه کنید، زیرا هریک از این روش‌ها برای یک نوع مشکل بینی و بدفرمی بینی موثر است. به‌عنوان مثال، تزریق فیلر بینی و سوهان‌کشی بینی برای بینی‌های قوزدار و استخوانی کاربرد دارد؛ درحالی‌که برای کوچک‌ کردن بینی گوشتی روش‌های پلکسر و پلاسماجت موثر هستند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت تزریق فیلر و بوتاکس به کلینیک تندیس مراجعه کرده و از خدمات متخصصان زیبایی این مرکز استفاده کنید.

تزریق فیلر بینی برای اصلاح فرم بینی چه مدت ماندگاری دارد؟ 

فیلر بینی معمولا ماندگاری زیادی دارد. برای ترمیم بینی و ماندگاری بیشتر فیلر، امکان ترمیم فیلر نیز وجود دارد.

آیا پلاسماجت و پلکسر برای اصلاح فرم بینی‌های استخوانی موثر هستند؟

خیر، روش‌های پلاسماجت و پلکسر برای بینی‌های گوشتی به‌کار می‌روند.

آیا فرم‌دهی بینی با استفاده از روش‌های غیرجراحی در زیبایی بینی تاثیرگذار است؟

افرادی که به دنبال روش جایگزین برای عمل رینوپلاستی هستند می‌توانند از روش‌های غیرجراحی از جمله تزریق فیلر، سوهان‌کشی بینی، پلکسر و لیفت بینی با نخ استفاده کنند؛ هریک از این روش‌ها دارای تاثیر مطلوبی برای بینی‌های گوشتی و بینی‌های قوزدار است.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *