لیزر موهای پرزی - کلینیک تندیس

لیزر موهای پرزی و نکاتی که نمی دانید

احتمالاً به موهای صورت یا بازوهای خود دقت کرده‌اید. موهای این قسمت‌ها اغلب از نوع پرزی هستند و خیلی به چشم نمی‌آیند. با این حال، ممکن است این موهای زائد برای برخی اذیت‌کننده باشند و به فکر از بین بردن‌شان بیفتند؛ اما معمولاً لیزر موهای پرزی توصیه نمی‌شود. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا لیزر موهای پرزی توصیه نمی‌شود؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و به این سؤال رایج پاسخ بدهیم.

تفاوت بین موهای پرزی و موهای ضخیم‌تر چیست؟

موهای بدن با افزایش سن دستخوش تغییرات مختلفی می‌شوند. موهای پرزی در نواحی خاصی از بدن در دوران بلوغ با موهای ضخیم‌تر جایگزین می‌شوند.

ساختار موهای ضخیم با موی پرزی متفاوت است. این موها ضخیم‌ترند و به چشم می‌آیند و ظاهر خوبی ندارند. به‌عنوان مثال، قبل از بلوغ، یک مرد جوان ممکن است روی چانه و صورت و بالای لبش موهای زائد داشته باشد. با شروع بلوغ، این موها ضخیم‌تر می‌شوند.

سایر نواحی بدن که در آن موهای پرزی به موهای ضخیم تبدیل می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • قفسه سینه
  • شکم
  • پاها
  • بازوها
  • ناحیه تناسلی

این تغییر، ناشی از افزایش تولید هورمونی به نام آندروژن است. ترشح هورمون آندروژن برای مردان و زنان طبیعی است؛ اما سطح بالاتری از این هورمون در مردان ترشح می‌شود. بنابراین، مردان معمولاً موهای ضخیم‌تری نسبت به زنان دارند.

آیا لیزر موهای پرزی امکان‌پذیر است؟

در گذشته از بین بردن موهای پرزی کار بسیار دشواری بود؛ اما امروزه با افزایش تجربه پزشکان متخصص و پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای پرزی به وجود آمده است. درمان‌های متداول برای از بین بردن موهای پرزی عبارت‌اند از:

  • لیزر
  • الکترولیز
  • کرم آمپولوریتین

بهترین روش برای از بین بردن موهای کرکی صورت و بدن، لیزر موهای پرزی با تکنولوژی الکساندریت در دستگاه دکا است. برای این روش باید به یک کلینیک حرفه‌ای و باسابقه مراجعه کنید. اگر می‌خواهید از شر موهای پرزی بدن و صورت خود خلاص شوید، در ادامه همراه ما باشید.

عوارض جانبی لیزر موهای نازک

لیزر بهترین تأثیر را روی موهای تیره، درشت و ضخیم دارد، زیرا این نوع موها مقدار زیادی ملانین دارند. اگر موهای کرکی به رنگ بلوند، خاکستری یا سفید دارید، بهتر است به‌سراغ لیزر موهای زائد نروید، زیرا لیزر نه تنها روی موهای روشن تأثیری ندارد؛ بلکه ممکن است عوارض جانبی نیز به‌دنبال داشته باشد! این عوارض می‌توانند شامل سوختگی پوست بدن و تاول‌زدن در نتیجه سوختگی، قرمزی و تورم پوست ناحیه تحت درمان، تغییر رنگ دادن پوست و… باشند.

تکنولوژی لیزر رنگدانه موهای کرکی را هدف قرار می‌دهد. اگر رنگدانه کافی در موها موجود نباشد، بعد از جلسه لیزر دچار سوختگی خواهید شد و موهای کرکی شما از بین نخواهند رفت. به‌طور معمول، برای از بین بردن موهای روشن و سفید، لیزر نمی‌تواند راه‌حل مناسبی باشد؛ اما اگر موهای پرزی شما تیره رنگ هستند، لیزر می‌تواند مؤثر واقع شود. در هر حال، بهتر است برای مشاوره در مورد گزینه درمانی مناسب با یک پزشک متخصص مشورت کنید. با مراجعه به یک کلینیک معتبر و تخصصی در حوزه خدمات پوست، مو و زیبایی می‌توانید با یک متخصص در این زمینه مشورت کرده و بهترین راه‌حل را برای خود انتخاب کنید. همچنین با مراجعه به یک کلینیک تخصصی خیالتان راحت است که پوست خود را به دست فردی باتجربه و متبحر می‌سپارید و امکان بروز عوارض جانبی را به حداقل می‌رسانید.

آیا لیزر موهای کرکی باعث ضخیم‌ و تیره‌تر شدن می‌شود؟

ضخیم‌تر و تیره‌تر شدن موهای پرزی تنها در صورتی به وجود می‌آید که به یک پزشک متخصص و متبحر مراجعه نکرده باشید. همان‌طور که گفتیم، موهای ضخیم و تیره، بهترین نوع موهای زائد برای لیزر هستند؛ اما لیزر روی موهای پرزی هم انجام می‌شود. لیزر موهای پرزی به تعداد جلسات بیشتر و دقت بالاتری نیاز دارد. اگر پزشک متخصص تنظیمات شدت انرژی، فرکانس و تعداد پالس‌ها را به درستی برای موهای پرزی تنظیم نکند، احتمال ضخیم‌تر و تیره‌تر شدن موهای پرزی وجود دارد. بدین ترتیب، پیش از شروع جلسات لیزر، حتماً در مورد کلینیک مورد نظر خود تحقیق کنید و به یک متخصص لیزر با سال‌ها تجربه مراجعه کنید.

آیا امکان از بین بردن موهای ضخیم و تیره‌شده در اثر لیزر وجود دارد؟

به‌طور کلی، موهای پرزی باید طی ۸ الی ۱۲ جلسه درمانی از بین بروند؛ اما اگر به‌دلیل عدم تبحر پزشک، این موهای پرزی، ضخیم‌تر و تیره‌تر شده باشند، باید مجدد جلسات لیزر درمانی از اول انجام شود. البته باید بگوییم که چون موهای زائد ضخیم‌تر شده‌اند، تأثیر لیزر روی آن‌ها بهتر و بیشتر می‌شود. بدین ترتیب، طی ۴ تا ۵ جلسه درمان، می‌توان این موهای زائد را به‌طور کامل از بین برد.

آیا لیزر موهای پرزی دردناک است؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر، لیزر موهای پرزی در مقایسه با موهای ضخیم‌تر، درد بیشتری ندارد. تکنولوژی پیشرفته دستگاه‌های لیزر، به سیستم خنک‌کننده و دمیدن هوای خنک پس از هر پالس لیزر مجهز است. بدین ترتیب، درد حین لیزر موهای کرکی به حداقل ممکن می‌رسد. البته باید بگوییم که لیزر موهای زائد، کمی درد دارد؛ اما درد لیزر موهای کرکی تفاوتی با موهای ضخیم‌تر ندارد. با این اوصاف، می‌توانید با خیالی آسوده لیزر موهای کرکی خود را انجام دهید و نگران درد هنگام لیزر نباشید. همچنین می‌توانید از بی‌حس‌کننده‌های موضعی برای کاهش درد لیزر موهای زائد استفاده کنید که در صورت درخواست شما، در کلینیک تخصصی لیزر به شما ارائه می‌شود.

سخن پایانی

موهای پرزی خیلی به چشم نمی‌آیند و تأثیر زیادی روی ظاهر فرد ندارند؛ اما برای برخی افراد اذیت‌کننده‌اند و می‌خواهند که از شر آن‌ها خلاص شوند. هرچند که لیزر موهای پرزی توصیه نمی‌شود؛ اما در صورت درخواست فرد می‌توان این روش درمانی را به‌کار برد. با این حال، ممکن است لیزر نتواند موهای پرزی را از بین ببرد یا حتی باعث ضخیم‌تر شدن آن‌ها می‌شود. در این حالت، جلسات لیزر درمانی باید از ابتدا انجام شوند و چون موهای زائد ضخیم‌تر هستند، نتیجه بهتر خواهد بود. در نهایت، توصیه می‌شود به‌سراغ لیزر موهای پرزی نروید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و پاسخ سؤال‌های خود را گرفته باشید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *