ماندگارترین روش کاهش وزن - کلینیک تندیس

ماندگارترین روش کاهش وزن چیست؟


Warning: getimagesize(): https:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0 in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

Warning: getimagesize(https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/47583494-6862-b__7750.jpg): failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

«ماندگارترین روش کاهش وزن چیست؟» یکی از پرسش‌های بشر امروز است که همواره برای بیشتر مردم چالش بزرگی محسوب می‌شود. ازآنجا‌که استفاده از بیشتر روش‌های لاغری با عوارض ناراحت‌کننده همراه است، برای یافتن پاسخ پرسش بالا و عمل به آن تحقیق بیشتری لازم است. در این مطلب به بعضی از ماندگارترین روش‌های کاهش وزن اشاره خواهیم کرد. این روش‌ها علاوه بر کاهش وزن با بالابردن کیفیت زندگی، کمک زیادی به گذر از این چالش سخت می‌کنند.

عوامل موثر در افزایش وزن

اگر می‌خواهید بدانید ماندگارترین روش کاهش وزن چیست؟ یادتان باشد قبل از هر اقدامی باید بدانید علت چاقی شما چیست؟ بدون در نظر گرفتن دلیل چاقی نمی‌توانید درست‌ترین روش را برای کاهش وزن انتخاب کنید. بررسی موارد زیر کمک زیادی به انتخاب روش مناسب خواهد کرد:

  • مشکلات تیروئید
  • سمیت سلولی
  • بیماری‌های خودایمنی
  • سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر
  • التهاب عمومی بدن
  • خستگی آدرنال
  • توقف سوخت‌و‌ساز طبیعی بدن به‌دلیل مصرف بعضی از خوراکی‌ها

حال اگر چاقی در اثر پرخوری یا عدم تحرک بدن است و به دلایل بالا نیست، می‌توان راه‌حل‌های زیر را پیشنهاد کرد و متوجه شد که ماندگارترین روش کاهش وزن چیست؟

1. اولین راه، حذف بسیاری از خوراکی‌های چاق کننده از رژیم غذایی است.

  • حذف شیرینی‌ها، شکر و قند: توصیه می‌شود به‌جای این موارد از توت خشک، انجیر خشک، عسل و خرما استفاده کنید.
  • حذف فست فودها و غذاهای چرب: این غذاها بسیار بی‌کیفیت هستند، توصیه می‌شود کاملاً مصرف آن‌ها را قطع و از غذاهای معمولی با چربی کم استفاده کنید.

2. اگر بخواهیم بدانیم ماندگارترین روش کاهش وزن چیست؟ یکی از این روش‌ها، استفاده از مواد خوراکی مناسبی است که نه‌تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه سلامتی را هم افزایش می‌دهند. این مواد غذایی عبارتند از:

  • پروتئین‌ها
  • هیدرات‌های کربن
  • دانه‌های جوانه‌زده
  • سبزیجات تازه
  • میوه‌ها به‌خصوص نارگیل
  • چای سبز (چای سبز چربی‌سوز قوی است مصرف روزانه‌ یک تا سه فنجان از آن توصیه می‌شود.)
  • مکمل‌های غذایی
  • روغن ماهی و ویتامین دی
  • تخم‌مرغ، ماهی و غذا‌های دریایی به‌شرط اینکه در روغن سرخ نشوند، جانشین‌های خوبی برای گوشت‌های پرچربی به‌حساب می‌آیند.
  • سبزیجاتی نظیر کلم، کلم بروکلی، کاهو و اسفناج هم از چربی‌سوز‌های مناسب هستند.

آیا ماندگارترین روش لاغری گرسنگی کشیدن است؟

آیا گرفتن رژیم سخت، ماندگارترین روش کاهش وزن است؟ بدن انسان برای سلامت بودن نیاز به غذا دارد. زندگی سالم و بدن سالم در گرو رعایت قانون تعادل است. به‌عبارتی بیشتر مشکلات از جمله چاقی، ناشی از پر‌خوری است. بهترین راه برای به تعادل رسیدن در این کار، در جملات زیر خلاصه می شود:

  • تصمیم بگیرید به خودتان کمک کنید و روی تصمیم خود پافشاری کنید.
  • ظرف غذای خود را کوچک کنید. یعنی امروز غذای کمتری را در ظرف خود بریزید (مثلا سه چهارم غذای روز‌های قبل) و طی روز‌های بعد، این مقدار را به نصف کاهش دهید.
  • هر بار که قاشق را پر می‌کنید و در دهان قرار می‌دهید، برای پر کردن قاشق بعدی عجله نکنید.
  • محتویات هر قاشق را که در دهان می‌گذارید تقریباً بیست بار بجوید. با انجام این کار شما به مغز‌تان فرصت می‌دهید تا احساس سیری را درک کند. احساس سیری تنها با پر کردن شکم از غذا حاصل نمی‌شود و کاملا ادراکی است.

آنالیز وزن و چربی چگونه انجام می‌شود؟

برای جلوگیری از این اشتباهات، لازم است آنالیز وزن و چربی انجام شود تا متخصص تغذیه بداند که شما چقدر ماهیچه، چقدر آب و چقدر چربی دارید و بر اساس آن برنامه غذایی و ورزشی شما را تنظیم کند.

آیا ماندگارترین روش کاهش وزن، ورزش است؟

آیا می‌توان پاسخ پرسش «ماندگارترین روش کاهش وزن چیست؟» را ورزش کردن دانست؟

برای هر کاری باید برنامه داشت. بنابراین باید برای ورزش کردن یک برنامه‌ی خوب طراحی کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید در روز سه ست بیست دقیقه‌ای را به ورزش اختصاص دهید. بهتر است ورزش‌های سنگین‌تر را صبح انجام، سپس بیست دقیقه ظهر را به نرمش اختصاص دهید و عصر هم حداقل بیست دقیقه پیاده‌روی کنید. برنامه‌های ورزشی خود را در هر هفته تغییر دهید، زیرا تنوع حرکات ورزشی در چربی‌سوزی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

آیا ماندگارترین روش لاغری، استفاده از دستگاه‌های لاغری است؟

روش‌هایی که تا اینجا مورد بررسی قرار دادیم، نیاز به پشتکار بسیاری برای دستیابی به هدف دارند. از طرفی ممکن است لاغری با این روش‌ها، طولانی‌مدت باشد. یکی از موارد دیگر این است که این احتمال وجود دارد که به‌محض رها کردن رژیم خاص یا ورزش شدید، چاقی مجددا بازگردد.

از این رو در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی است، می‌توان از دستگاه‌های لاغری استفاده کرد. از جمله‌ی این دستگاه‌ها که در کلینیک تندیس برای لاغری و تناسب اندام مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

لاغری با دستگاه کویتیشن

روش اولتراسوند کویتیشن از امواج فراصوت و رادیویی برای شکستن سلول‌های چربی و سلولیت بدون تأثیر بر اندام‌ها و سلول‌های مجاور استفاده می‌کند. سلول‌های چربی شکسته شده در نهایت به‌طور طبیعی از طریق سیستم گوارش فرآوری می‌شوند. برخلاف درمان‌های لاغری با جراحی، با کویتیشن اولتراسوند معمولاً هیچ درد، جای زخم، خونریزی و خطر عفونت وجود نخواهد داشت و زمان نقاهت برای بهبودی لازم نیست.

لاغری با دستگاه کول تک

فناوری کول تک، بافت چربی را در دمای 8- درجه به روشی کاملاً ایمن و غیر تهاجمی منجمد می‌کند. در طی فرآیند انجماد بافت چربی، تنها سلول‌های چربی آسیب می‌بینند. این به این دلیل است که این سلول‌ها سرشار از اسیدهای چرب هستند که فرآیند انجماد را در دمای بالای 10 درجه آغاز می‌کنند. قبل از شروع، نواحی تحت درمان با توجه به نوع بافت و چربی مشخص می‌شوند. پس از بررسی‌های لازم، مناسب‌ترین روش برای درمان شما انتخاب می‌شود.

لاغری با دستگاه اگزیمیا

اگزیمیا سلولیت را صاف می‌کند، اکسیژن‌رسانی را بهبود می‌بخشد، سایز را کاهش می‌دهد، چربی‌های ناخواسته را در قسمت‌های شکم، پهلوها، پاها و ران‌ها از بین می‌برد و پوست و بافت‌ها را تقویت و جوان می‌کند.

لاغری با دستگاه LPG

LPG، هم‌چنین تحت عنوان LipoMassage شناخته می‌شود و به‌طور طبیعی موجب شکل دادن به بدن می‎شود.

این روش «لیپولیز» را دوباره فعال می‌کند. لیپولیز واکنش طبیعی‌ای را توصیف می‌کند که در زمانی‌ که چربی برای تامین انرژی بدن آزاد می‌شود، در بدن اتفاق می افتد. LPG از طریق ماساژ بدن با غلتک‌های مکانیکی، لیپولیز را تحریک می‌کند.

01:04
truncate dir-rtl

دستگاه لاغری LPG

لاغری با دستگاه بادی اسکالپتور

به‌نظر می‌رسد که در روش لاغری با دستگاه بادی اسکالپتور، بدن چربی را از دست می‌دهد و لاغرتر به نظر می‌رسد. چه با استفاده از گرما، خنک‌کننده یا اولتراسوند، درمان‌های پیکرتراشی، سلول‌های چربی را از بین می‌برند و این سلول‌ها در طی چند ماه آینده دفع می‌شوند.

در این روش سلول‌هایی که از بین می‌روند، برای همیشه از بین رفته‌اند و دوباره رشد نخواهند کرد. البته اگر با رژیم غذایی ناسالم یا ورزش نکردن وزن اضافه کنید، هنوز هم ممکن است دوباره چربی در آن نواحی دیده شود.

پیکرتراشی یک درمان اصلی برای کاهش وزن نیست و بیشتر برای خلاص شدن از شر چربی‌های سرسختی که با ورزش قابل کاهش نیستند، بهترین گزینه است.

سخن نهایی

قبل از استفاده از دستگاه‌های لاغری حتماً باید مشاوره با پزشک متخصص و آنالیز وزن و چربی با دستگاه انجام شود. بنابراین شاید بتوان در پاسخ به این سوال که ماندگارترین روش کاهش وزن چیست؟ این‌گونه پاسخ داد که اگرچه هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و نمی‌توان فقط یک روش را به‌عنوان ماندگارترین روش برای لاغری به همه‌ی افراد توصیه کرد؛ اما استفاده از دستگاه‌های لاغری تحت نظارت پزشک متخصص می‌تواند پربازده‌تر از سایر روش‌ها باشد. ضمن این‌که استفاده از این دستگاه‌ها نیز به‌تنهایی کافی نیست و پیروی از رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *