دوام تزریق فیلر بینی - کلینیک تندیس

ماندگاری فیلر بینی

در میان روش‌ها و راهکارهای مختلف برای زیباسازی صورت و رفع نواقص آن، که شامل جراحی و تزریقات مختلف می‌شود، تزریق فیلر بینی به تازگی بسیار رواج پیدا کرده است. در واقع مزایای بسیار این روش، عوارض کمتر و کوتاه مدت‌تر آن نسبت به جراحی بینی، هزینه کمتر آن نسبت به انجام عمل‌های جراحی و سرعت بیشتر تاثیر، از جمله مواردی است که باعث شده است بیشتر افراد این نوع تزریق را برای رفع نواقص بینیشان انتخاب کنند.

اما بهتر است پیش از اینکه برای انجام این کار به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، اطلاعات دقیقی در مورد این روش به‌دست آورده و به درستی بدانید تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود و چقدر دوام دارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی این موارد بپردازیم.

فیلر بینی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل پرکننده که به اصطلاح به آن فیلر می‌گویند، با استفاده از مواد مختلفی مانند کلاژن و الاستین انجام می‌شود. این مواد می‌توانند حفره‌ها، چین‌وچروک‌ها و تورفتگی‌های نقاط مختلف بدن را پر کرده، برخی از نقاط صورت و بدن را پرتر نشان دهند و ظاهر پوست را جوان‌تر کنند. تزریق فیلر برای بینی نیز بسیار موثر بوده و گزینه خوبی برای کسانی است که نمی‌خواهند از جراحی بینی استفاده کنند.

گاهی فرد بینی خوش‌فرمی دارد، به‌طوری که نیازی به جراحی بینی در آن دیده نمی‌شود، اما کمی برآمدگی، افتادگی نوک بینی یا گوشتی بودن بینی باعث ناراحتی و عدم اعتماد به نفس او می‌شود. در این صورت پزشک بر اساس نیاز، یکی از انواع فیلر را برای او تجویز کرده و تزریق فیلر را در یک جلسه یا چند جلسه برای او انجام می‌دهد. به‌طور کلی فیلر بینی خیلی طول نکشیده و معمولا از 15 تا 45 دقیقه زمان می‌برد. البته پیش از آن برای جلوگیری از درد، داروی بی‌حسی به بینی زده شده و فرد باید صبر کند تا این مواد اثر کنند. در کل، افرادی که کاندیدای مناسبی برای تزریف فیلر بینی باشند، عبارتند از:

  • کسانی که برجستگی‌هایی روی بینی خود دارند.
  • افرادی که گودی یا تو رفتگی روی بینی خود دارند.
  • افرادی که نوک بینیشان کمی افتاده شده است.
  • افرادی که بینی نامتقارن یا کج دارند.
  • افرادی که نوک بینیشان کمی تخت است و می‌خواهند نوک آن را کمی تیز و برآمده کنند.

تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود؟

در زمان مراجعه به پزشکان متخصص، به افراد مختلف با شیپ بینی متفاوت، تعداد جلسات متفاوتی پیشنهاد می‌شود. برخی از پزشکان بنابر وضعیت و شکل بینی فرد متقاضی، تنها یک جلسه تزریق فیلر بینی را پیشنهاد می‌دهند.

اما به برخی دیگر از افراد که خواسته‌های گوناگون و شرایط متفاوتی دارند 2 و یا حتی 3 جلسه نیز پیشنهاد می‌شود.

این به این معنی نیست که برخی از پزشکان دقیق هستند و برای تاثیر بیشتر تعداد جلسات را زیادتر کنند؛ حتی نمی‌توان گفت پزشکان برای اینکه هزینه بیشتری از بیمار بگیرند تعداد جلسات را برای برخی از افراد بالاتر می‌برند. این مسئله یک نکته کاملا علمی است و هر پزشکی بنابر بررسی شرایط بیمار، می‌تواند تعداد جلسات لازم برای فرد را تعیین کند. همچنین این یک مساله ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی - کلینیک تندیس

این نکته را نیز در نظر بگیرید که منظور از تعداد جلساتی که برای شما تجویز می‌شود، جلساتی نیست که برای تاثیر مداوم فیلر مورد نیاز است؛ چراکه فیلر یک روش زیبایی کوتاه مدت است و نمی‌تواند مانند جراحی بینی و رینوپلاستی، تاثیرات طولانی مدت داشته باشد. در ادامه در مورد تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق فیلر بینی بیشتر توضیح خواهیم داد:

نوع بینی شما

کسانی که متقاضی فیلر بینی هستند ممکن است بینی گوشتی داشته باشند یا بینی استخوانی. کسانی که بینی استخوانی دارند معمولا قصد دارند با انجام فیلر بینی، سر بینی خود را بالاتر آورده تا قوز بینی آن‌ها کمی کمتر نشان داده شود. همچنین می‌خواهند با تزریق فیلر،‌ بالای بینیشان کمی از حالت استخوانی خارج شود.

کسانی که بینی گوشتی دارند، قصدشان از تزریق فیلر بینی این است که بینیشان کوچکتر شده و گوشتی بودن آن کمتر نشان داده شود. شاید حتی پزشک برای آن‌ها سایر آمپول‌هایی که سایز بینی را کم می‌کند تجویز کند که همین امر می‌تواند در تعداد جلسات آن‌ها تاثیر بگذارد. تزریق این دو نوع بینی کمی با هم متفاوت است و پزشک باید تشخیص دهد که تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود. تعداد این جلسات ممکن است از 2 تا 6 جلسه ادامه داشته باشد. در این‌صورت شما به عنوان متقاضی فیلر بینی نباید اصرار به انجام اینکار در تعداد جلسات بیشتر یا کمتر داشته باشید.

چگونه می توان زیباترین فرم بینی را بدون عمل جراحی داشت؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های غیرجراحی متعدد، می‌توان از روش‌هایی مانند تزریق ژل و فیلر، پلاسما جت، لیفت بینی با نخ و… برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی استفاده کرد. در این مقاله از وب‌سایت کلینیک تندیس قصد داریم به معرفی هر یک از روش‌های فوق بپردازیم. با ما همراه باشید.

اندازه بینی

برخی اوقات، پزشک معالج شما به اندازه بینی و میزان ایرادات آن نگاه می‌کند و پس از آن به شما می‌گوید که تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود. چراکه گاهی ایرادات یک بینی بسیار کم است. اما برای برخی دیگر ضروری است که همراه با فیلر کارهای دیگری نیز انجام داد و به همین خاطر تعداد جلسات نیز بالاتر می‌رود.

پزشک معالج

هر کدام از پزشکان معالج روش‌های مختلفی برای تغییر فرم بینی با استفاده از تزریق فیلر دارند. بنابراین گرچه به ندرت، اما این امکان وجود دارد که با مراجعه به پزشکان مختلف برای انجام تزریق بینی، برخی تنها یک جلسه برای شما تجویز کنند و برخی دیگر به شما بگویند که برای نتیجه بهتر 2 یا 3 جلسه دیگر نیز نیاز دارید.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو

فیلر بینی چقدر دوام دارد؟

همه ما دوست داریم روش‌هایی را برای زیبایی انتخاب کنیم که دائمی باشند، اما همانطور که حتما می‌دانید تزریق فیلر بینی دائمی نیست؛ چراکه این ژل‌ها پس از مدتی توسط بدن جذب شده و اثر خود را از دست می‌دهند. سوالی که برای بسیاری از افراد متقاضی تزریق فیلر بینی پیش می‌آید، این است که با وجود چندین بار مراجعه به مراکز زیبایی برای تزریق فیلر و هزینه‌هایی که برای اینکار پرداخت می‌کنند، ماندگاری فیلر بینی چقدر است و پس از چه مدت مجددا باید آن را تمدید کنند. به‌طور کلی باید گفت میزان دوام فیلر بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند بین 6 تا 24 ماه دوام داشته باشد.

عواملی مختلفی تعیین‌کننده زمان ماندگاری فیلر بینی است که در ادامه با مهم‌ترین و موثرترین آن‌ها آشنا خواهیم شد:

  • نوع ترکیبی که پزشک برای فیلر انتخاب می‌کند بیشترین تاثیر را بر میزان ماندگاری می‌گذارد. درست است که بیشتر فیلرها از هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند، اما کیفیت آن‌ها و ترکیباتی که این مواد با آن ساخته می‌شوند، نقش پر رنگی در ماندگاری فیلر دارد.
  • واکنش بدن هر فردی نسبت به مواد فیلر متفاوت است. برخی سریع‌تر این ماده را جذب می‌کنند و برخی دیگر کمتر.
  • معایبی که بینی دارد و فرد به خاطر آن‌ها تزریق فیلر بینی را امتحان می‌کند نیز تعیین‌کننده میزان ماندگاری فیلر است. هرچقدر این نواقص جزئی‌تر باشد، ماندگاری نیز بالاتر است.

بیشتر بخوانید : پیوند مو

سخن آخر

در این مطلب با معرفی تزریق فیلر بینی به عنوان روشی برای رفع نواقص بینی به این سوال پاسخ دادیم که تزریق فیلر بینی در چند جلسه انجام میشود و چه عوامی بر کیفیت و ماندگاری این تزریق اثرگذارند.

 

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *