مراقبت های بعد از تزریق ژل لب - کلینیک تندیس

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

آیا به تقویت ظاهر لب‌های خود فکر می‌کنید؟ این روزها پرکننده‌های لب محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و یکی از پرطرفدارترین درمان‌ها برای تقویت، زیبا کردن و بزرگ‌کردن ناحیه لب است.

با این حال، بهتر است برای تزریق ژل لب از قبل برنامه‌ریزی کنید، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج کامل تزریق ژل لب را مشاهده کنید. همچنین برنامه‌ریزی قبل از تزریق ژل لب، به زمان کافی برای بهبودی، رفع تورم و کبودی کمک می‌کند. همچنین در نظر بگیرید با این‌که این روش پرکننده لب، غیر جراحی و غیر تهاجمی است، مراقبت ‌های بعد از تزریق ژل لب برای حفظ ظاهر لب شما بسیار مهم است!

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

در اینجا باید و نباید‌هایی را که می‌توانید به‌عنوان بخشی از مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل لب خود انجام دهید، برای شما آورده‌ایم که به هرچه زیباتر شدن ظاهر لب‌های شما کمک می‌کنند و همچنین از مشکلاتی مانند عفونت جلوگیری می‌کنند.

کارها و مراقبت هایی که باید بعد از تزریق ژل لب انجام دهید:

  1. مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراته نگه‌داشتن خود به روند بهبودی بدن کمک می‌کند. با این حال، از استفاده از نی جدا خودداری کنید، زیرا ممکن است به لب‌ها فشار وارد کند.
  2. پس از درمان، حداقل در 48 ساعت اول، روی لب‌های خود یخ بمالید تا تورم و کبودی کاهش یابد. قبل از استفاده، تکه‌های یخ را در یک کیسه یا در یک پارچه بپیچید.
  3. لب‌های خود را به‌خصوص برای 24 تا 48 ساعت اول پس از درمان تمیز نگه دارید و قبل از دست زدن به آن‌ها دست‌های خود را بشویید تا از هرگونه عفونت جلوگیری کنید.
  4. می‌توانید فعالیت‌های معمولی داشته باشید و ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی انجام دهید، اما 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب از انجام هر نوع ورزش شدید جدا خودداری کنید.
  5. سالم بخورید و درست بخوابید! شما می‌توانید مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید، اما از مصرف بیش از حد سدیم خودداری کنید زیرا ممکن است تورم را بدتر کند. همچنین روی صورت نخوابید. برای کاهش تورم می توانید سر خود را با یک بالش اضافی بالا ببرید.
  6. در مورد مسکن‌هایی که می‌توانید برای کاهش درد خود مصرف کنید، با پزشک صحبت کنید. مسکن‌هایی مانند تایلنول معمولاً برای کنترل هرگونه درد یا تورم پس از تزریق ژل لب مناسب هستند. از مسکن‌های ضددرد غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا موترین باید اجتناب شود زیرا آنها به‌عنوان رقیق‌کننده خون نیز عمل می‌کنند که می‌تواند کبودی و تورم را افزایش دهد.
  7. پزشک ممکن است کرم‎‌هایی برای کاهش کبودی در ناحیه تحت درمان تجویز کند. با این حال، مکمل‌های ویتامین E می‌توانند کبودی را بدتر کنند، بنابراین باید تا چند روز پس از تزریق ژل لب، از مصرف آن‌ها خودداری کرد.

کارهایی که نباید بعد از تزریق ژل لب انجام دهید:

  1. تا 24 ساعت بعد از تزریق ژل لب، از استفاده از رژ لب یا آرایش روی لب یا اطراف آن خودداری کنید.
  2. تا 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب، از بوسیدن خودداری کنید تا به لب‌های‌تان فشار وارد نشود.
  3. خود را در معرض دمای بالا قرار ندهید، زیرا ممکن است تورم را تشدید کند. حداقل تا 48 ساعت پس از تزریق ژل لب، از گرفتن دوش آب گرم، سونا، بخار آب یا ورزش گرم خودداری کنید.
  4. لب‌های خود را ماساژ ندهید یا فشار محکمی وارد نکنید، زیرا این کار می‌تواند تورم را افزایش دهد و همچنین ژل تازه تزریق‌شده را پراکنده کند.
  5. تحقیقات نشان داده‌اند که سیگارکشیدن خطر ابتلا به عفونت را پس از تزریق ژل لب افزایش می‌دهد؛ بنابراین باید از آن اجتناب کرد. سیگارکشیدن همچنین باعث چروک شدن لب‌های شما می‌شود که می‌تواند به لب‌ها فشار وارد کند و بعد از تزریق دردناک باشد. سعی کنید حداقل 24 تا 48 ساعت پس از تزریق ژل لب از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  6. الکل می‌تواند به‌عنوان رقیق‌کننده خون عمل کند که احتمال کبودی، التهاب و تورم را افزایش می‌دهد. نوشیدن الکل همچنین می‌تواند آب بدن شما را کم کند و توصیه می‌شود پس از تزریق ژل لب، مقدار زیادی آب بنوشید و هیدراته بمانید.
  7. همانطور که گفته شد از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون جدا خودداری کنید.
  8. از خوردن غذاهایی که باید سخت بجوید یا لب‌ها را خیلی کثیف می‌کنند خودداری کنید؛ چون می‌خواهید صورت خود را تمیز نگه دارید و بعد از تزریق ژل لب، باید از مالش یا پاک کردن صورت خود بپرهیزید؛ بنابراین غذاهایی را که خوردن آنها آسان است، انتخاب کنید. همچنین از کشش یا فشار زیاد روی لب‌های خود اجتناب کنید.
  9. حداقل یک هفته از سفر هوایی خودداری کنید؛ زیرا فشار هوا در هواپیما می‌تواند با پرکننده‌های لب شما تداخل داشته باشد و هوای داخل هواپیما ممکن است پوست لب‌های شما را کم‌آب کند.
  10. از انجام کارهای معمول دندانپزشکی یا درمان به‌مدت حداقل 2 تا 3 هفته بعد از تزریق ژل لب خودداری کنید.

نحوه انجام مادلینگ صورت

کدام روش بهتر و پربازده‌تر است؟ کدام روش ماندگاری بیشتری دارد؟ کدام روش آسان‌تر است؟ اگر شما هم از این دست سوالات در ذهن خود دارید ما را تا انتها همراهی کنید.

نکات و مراقبت های بعد از تزریق ژل لب که باید در نظر داشته باشید

بعد از تزریق ژل لب، ممکن است در ابتدا لب‌های شما به‌دلیل تورم بیش از حد پر یا پف‌کرده به‌نظر برسند، اما نگران نباشید، این اثر موقتی است! عوارض جانبی رایج کوتاه‌مدت بعد از تزریق ژل لب که می‌توانید انتظار داشته باشید تورم، کبودی، درد یا حساسیت، خارش، برآمدگی یا بی‌حسی است.

استفاده از کیسه یخ یا قراردادن تکه‌های یخ پیچیده شده در یک پارچه روی لب‌ها می‌تواند بسیاری از این عوارض جانبی را کاهش دهد. با این حال، اگر درد قابل توجه یا کبودی غیرطبیعی یا بیش از حد در ناحیه لب خود دارید، بدون تاخیر با پزشک خود تماس بگیرید. سایر عوارضی که نیاز به توجه فوری دارند عبارتند از واکنش آلرژیک، عفونت، توده‌های نامنظم و سفت شدن لب‌ها.

همچنین باید در نظر داشته باشید که حتی اگر می‌توانید فوراً نتایج تزریق ژل لب خود را مشاهده کنید، پس از فروکش کردن تورم به همان صورت نخواهد بود. ممکن است برخی از شما قبل از برطرف شدن تورم، ظاهر لب‌های متورم‌تر را دوست داشته باشید، اما در این صورت، می‌توانید با پزشک خود برای یک جلسه معاینه کوچک صحبت کنید تا ظاهر دلخواه را به شما بدهد!

جمع بندی

در آخر باید گفت که تزریق ژل لب یکی از راه بسیار کم‌خطر و غیر‌تهاجمی برای حجم دادن و زیبایی لب است که با رعایت نکات خیلی ابتدایی، در چند روز و نهایتا یک هفته اول بعد از تزریق، مانند عدم مصرف سیگار و الکل و فشار نیاوردن به لب با بوسه و ماساژ و … می‌تواند نتایج بسیار عالی برای شما در پی داشته باشد. در کلینک تندیس با استفاده از بهترین و با‌کیفیت‌ترین متریال و بهترین کادر پزشکی و زیبایی، از تزریق ژل لب خود در باسابقه‌ترین کلینیک در تهران نهایت رضایت را تجربه کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *