مراقب های بعد از کاشت ابرو - کلینیک تندیس

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

یکی از مهمترین نکات بعد از اقدام به کاشت، مراقبت های بعد از کاشت ابرو است که در این مقاله در رابطه با آن توضیح داده ایم.

همانطور که می دانید این عمل مناسب کسانی است که در ابروهای خود فضای خالی دارند یا می‌خواهند ابروهای پرپشت‌تر و سالم‌تر با ظاهری زیباتر داشته باشند. فرایند کاشت، به این صورت است که فولیکول‌های مو را از نقاط دیگر بدن می‌گیرند و در نواحی بدون مو کِشت می‌کنند.بعد از انجام عمل، فرد دارای ابروهای طبیعی و پرپشت می‌شود.

کاشت ابرو یک عمل بسیار دقیق است. ازآنجایی‌که این فرایند به‌صورت چهره‌به‌چهره انجام می‌شود، به توجه بسیار بیشتری نسبت به سایر عمل‌ها نیاز دارد. از همین رو مراقبت های بعد از کاشت ابرو نیز بسیار مهم است.

مراقبت های کاشت ابرو

نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو

بعد از انجام کاشت، باید یک سری نکات مراقبتی را رعایت کنید. در ادامه توضیحات لازم در این زمینه را داده ایم.

مراقب های هفته اول

پس از کاشت، مقداری زمان لازم است تا ابروها به طور کامل با مکان خود سازگار شوند و روی آن ثابت بمانند. در طول این مدت، ابروها بسیار حساس هستند و به‌راحتی آسیب می‌بینند. به همین دلیل مخصوصاً در هفته اول، باید مراقبت زیادی از آن شود و از نور مستقیم خورشید هم دور باشید.

اولین شستشو

اولین شستشو به مدت سه روز پس از عمل و در مرکز کاشت مو انجام می‌شود. این شستشو باید بسیار ملایم و ظریف باشد. ابروهایی که به‌تازگی کاشت شده‌اند به‌راحتی می‌شکنند، زیرا هنوز نمی‌توانند در جای خود محکم بمانند.

بنابراین در تمیزکردن آن‌ها دقت زیادی نیاز است. ابروها را نباید با آب خیلی گرم یا خیلی سرد شست و از آب تحت‌فشار هم نباید استفاده ‌شود.

حوله‌ای که هنگام خشک‌کردن صورت نیاز است، باید نرم باشد و روی صورت کشیده نشود.

زمان مراجعه و مشاوره

اگرچه کاشت یک روش بی‌خطر است و لازم نیست فرد را در بیمارستان بستری کنند، امّا باز هم یک نوع از جراحی محسوب می‌شود و پس از آن نیاز به مشاوره و معاینه دارید؛ به‌خصوص که باید توصیه‌های مهم برای مراقبت بعد از کاشت ابرو را رعایت کنید.

وضعیت عمومی هر بیمار متفاوت است. به همین دلیل، پزشک پس از جراحی به شما توصیه‌های شخصی می‌کند.

بعد از عمل با جراح خود قرار ملاقات بگذارید. نواحی پیوند و میزان خونریزی در این جلسه توسط پزشک بررسی می‌شود. در صورت نیاز، پزشک پانسمان شما را نیز عوض خواهد کرد. همه الزامات مراقبت های بعد از کاشت ابرو، در این جلسه برای شما توضیح داده مخواهد شد.

اصلاح کردن ابرو

شما می‌توانید بعد از اینکه موهای ابرو به‌صورت کامل رشد کردند، آن را مانند ابروی طبیعی خود اصلاح یا حتی آنها را رنگ کنید. تقریبا ۱ الی دو ماه طول می‌کشد تا موهای کاشت‌شده رشد کنند.

البته باید دقت داشته باشید که احتمال دارد بعد انجام عمل کاشت، ابروها کمی دچار ریزش شوند. اما جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد، این مسئله کاملاً طبیعی است و پس از مدتی موهای جدید جایگزین قبلی‌ها می‌شوند.

تمیز کردن ارو

تغذیه بعد از کاشت

از جمله نکاتی که باید بعد از این جراحی به آن توجه کنید، تغذیه مناسب است. اگر تغذیه مناسبی داشته باشید، رشد مو سریع‌تر انجام می‌شود، زیرا ویتامین‌های تأثیرگذار با سرعت بیشتری به آنها می‌رسد.

در بیشتر مواقع از موها یا فولیکول‌های سر استفاده می‌کنند و موهای سر هم برای رشد کردن به تغذیه استاندارد و اصولی احتیاج دارند.

استراحت کردن بعد از کاشت

مسئله دیگری که اهمیت زیادی در رشد ابرو و کاهش عوارض و خطرات بعد از عمل دارد، استراحت است.

بعد از انجام فرایند کاشت، تا یک هفته احتمال بروز عوارض وجود دارد؛ بنابراین برای اینکه عمل به نتیجه مطلوب برسد، باید استراحت کافی داشته باشید.

فعالیت سنگین و ورزش

درصورتی‌که می‌خواهید بهترین نتایج را بگیرید، باید از فعالیت‌های سنگین مانند ورزش‌‌کردن دوری کنید. تقریبا به مدت یک ماه از انجام‌دادن هر نوع فعالیت سنگین اجتناب کنید. همچنین فعالیت‌هایی مانند رفتن به جکوزی، سونا و استخر هم ممنوع است.

عرق کردن در فصول گرم سال امری طبیعی محسوب می‌شود، امّا این تعریق می‌تواند بهبود وضعیت ابرو را به تعویق بیندازد؛ بنابراین سعی کنید در دوران نقاهت، بیشتر مقابل هوای خنک قرار بگیرید و عرق صورت را به آرامی با دستمال تمیز، خشک کنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

تورم بعد از کاشت ابرو

معمولا بعد از عمل، کمی تورم در اطراف چشم به وجود می‌آید که دلیل آن، تزریق مواد بی‌حسی در آن ناحیه است. در ۹۰ درصد اوقات این تورم بعد از گذشت ۲۴ ساعت از بین می‌رود، در غیر این صورت حتماً با پزشک خود تماس بگیرید تا او مشکل شما را برطرف کند.

بعضی افراد تصور می‌کنند که برای کاهش تورم، بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنند. امّا دقت داشته باشید که کمپرس یخ باعث آسیب به موهای تازه کشت شده می‌شود و نتیجه مثبت عمل را از بین می‌برد. بنابراین فقط مجاز هستید تا از کمپرس یخ برای کاهش تورم چشم‌ها استفاده کنید و نباید آن را روی ابرو قرار دهید.

نکات عمومی برای بعد از کاشت ابرو

  • از کندن زخم‌های ناشی از عمل خودداری کنید
  • نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید (موجب خونریزی جای زخم می‌شود)
  • سیگار نکشید
  • در زمان خواب از دو بالش استفاده کنید تا سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد
  • از ژل ابرو برای حالت دادن ابروها استفاده کنید
  • در دوره بهبودی آرایش نکنید
  • حداقل تا سه هفته از رنگ کردن ابرو خودداری کنید
  • به ابروهای تازه عمل شده دست نزنید

نتیجه‌گیری:

در این مقاله با تمام نکات مراقبت‌ بعد از کاشت ابرو آشنا شدید.

بعد از انجام این عمل، مقداری کبودی و تورم در اطراف چشم و بی‌حسی بالای خط بخیه، امری طبیعی است. برطرف‌شدن آن چندین هفته و گاهی چندین ماه زمان می‌برد.

شما می‌توانید به‌محض برداشتن بخیه‌ها، موهای ابرو را کوتاه کنید. رنگ کردن مو نیز بعد از سه هفته مجاز است. ازآنجایی‌که موهای کاشته شده از پوست سر هستند، باید هر ماه یک‌بار، آن‌ها را اصلاح کنید.

سوالات متداول

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *