مراقبت های بعد از کول تک - کلینیک تندیس

مراقبت های بعد از کول تک

بسیاری از ما به‌دنبال یک روش درمانی برای کاهش چربی و کم‌کردن وزن هستیم؛ اما همیشه با این فکر که مجبوریم برای رسیدن به وزن ایده‌آل، جراحی کنیم، بی‌خیال شده‌ایم! با توجه به محبوبیت درمان‌های غیرتهاجمی در سرتاسر دنیا، یکی از این روش‌هایی که امروزه بسیار استفاده می‌شود کول تک (CoolTech) است. همان‌طور که از نام این روش پیداست، روش‌ درمانی انجماد چربی یا کول تک، سلول‌های چربی بدن را منجمد کرده و بدین ترتیب باعث کاهش وزن می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد کول تک اطلاعات بیشتری به دست آورید و همچنین با مراقبت های بعد از کول تک آشنا شوید، در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

کول تک چیست؟

کول تک یک روش غیرتهاجمی برای از بین بردن چربی‌های بدن است که شامل بیهوشی و جراحی‌های سخت و تهاجمی نیست. این روش درمانی بر اساس اصل خنک‌کردن چربی زیر پوست عمل می‌کند تا جایی که سلول‌های چربی در فرآیند خنک‌سازی از بین می‌روند.

از روش کول تک برای کاهش چربی در برخی نواحی بدن استفاده می‌شود که عبارت‌اند از:

  • بالا و پایین شکم
  • قسمت داخلی و خارجی ران
  • پهلوها
  • بازوها
  • ناحیه چانه
  • چربی دور سینه
  • زیر باسن

بعد از انجام کول تک چه انتظاری باید داشت؟

زمان بهبودی پس از کول تک بسیار کم است. اکثر افراد بلافاصله پس از کول تک می‌توانند فعالیت عادی و روزانه خود را از سر بگیرند. گاهی اوقات ممکن است در ناحیه تحت درمان، قرمزی یا درد جزئی ایجاد شود؛ اما با انجام مراقبت های بعد از کول تک همه‌ی عوارض جانبی جزئی معمولاً در عرض چند هفته فروکش می‌کنند.

نتایج در نواحی تحت درمان ممکن است در عرض ۳ هفته پس از عمل به‌طور قابل‌توجهی مشاهده شوند. معمولاً نتایج دلخواه پس از ۲ یا ۳ ماه به دست می‌آیند و فرآیند تخلیه‌ی چربی تا ۶ ماه پس از درمان اولیه ادامه می‌یابد.

برخی افراد و همچنین نواحی خاصی از بدن ممکن است به بیش از یک جلسه‌ی درمانی نیاز داشته باشند. با این حال، کول تک نواحی محدودی از بدن را درمان می‌کند؛ بنابراین جلسات درمانی بیشتر معمولاً تنها در صورتی انجام می‌شود که بخواهید چند ناحیه از بدن را تحت درمان قرار دهید. کول تک چاقی را درمان نمی‌کند و نباید جایگزین سبک زندگی سالم شود! مراقبت های بعد از کول تک همراه با ادامه‌ی رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای حفظ نتایج دلخواه بسیار مهم است.

چطور باید برای کول تک آماده شد؟

روش کول تک به آمادگی زیادی نیاز ندارد. با این حال، باید از سالم‌بودن بدن خود اطمینان حاصل کنید و آزمایش‌های دوره‌ای را پشت گوش نیندازید. کول تک یک راه‌حل کاهش وزن نیست و افراد دارای اضافه وزن یا چاق، کاندیدای ایده‌آلی نیستند. یک کاندید ایده‌آل مناسب، فردی است که از وزن ایده‌آل خود خیلی دور نیست و به‌دنبال تناسب اندام است.

اگرچه کبودی ناشی از مکش اپلیکاتور پس از کول تک رایج است؛ اما بهتر است قبل از انجام کول تک، از مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین خودداری کنید. این کار به کاهش هرگونه کبودی که ممکن است رخ دهد کمک می‌کند.

مراقبت های بعد از کول تک

اگر مي‌خواهید کول تک را انجام دهید و نمی‌دانید که مراقبت های بعد از کول تک چگونه است، در ادامه همراه ما بمانید تا هر آنچه باید بدانید را برایتان بیان کنیم:

  • درد، تورم، قرمزی

درد، تورم و قرمزی همگی عوارض جانبی شایعی هستند که بعد از کول تک رخ می‌دهند. اگر در ناحیه‌ی تحت درمان دچار کبودی یا بی‌حسی شدید، نگران نباشید؛ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از کول تک بدانید گذاشتن یخ روی این قسمت راه‌حلی ساده است!

  • لباس‌های گشاد بپوشید

با پوشیدن لباس‌های گشاد و نرم به بدنتان اجازه می‌دهید تا راحت باشد و روند بهبودی سریع‌تر پیش می‌رود. از شلوار جین یا پیراهن‌های تنگ که تورم را بدتر می‌کنند، خودداری کنید.

  • درد عصبی

به‌عنوان مراقبت های بعد از کول تک باید بدانید که مدت کوتاهی پس از درمان، این احتمال وجود دارد که درد عصبی را تجربه کنید. به‌طور معمول، این درد مانند یک ضربه‌ی سریع به ناحیه‌ی تحت درمان است؛ اما کاملاً طبیعی است! این درد نشانه‌ی آن است که بدن شما در حال بازیابی پایانه‌های عصبی است. این درد را با داروهای ضدالتهاب و مقداری یخ برای کمک به کاهش تورم، همراه با گرما برای افزایش گردش خون خود می‌توانید درمان کنید.

 

  • از عوارض جانبی غیرمعمول آگاه باشید

حواستان به بدن خود باشد. از آنجایی که پزشک همه چیز را برایتان توضیح می‌دهد و بیشتر عوارض جانبی را می‌دانید، در صورتی که اتفاق غیرمعمولی رخ دهد، باید آگاه باشید. اگر بعد از درمان مشکلی پیش آمد با پزشک تماس بگیرید تا بتواند مشکل را شناسایی کرده و راه‌حلی پیدا کند.

  • برای مشاهده‌ی روند بهبودی و نتایج صبور باشید

نتایج اولیه طی ۳ هفته پس از درمان ظاهر می‌شوند و تا ۶ ماه بعد به‌طور کامل نتیجه‌ی دلخواه شما نمایش داده می‌شود. معمولاً مدتی طول می‌کشد تا بدن شما تمام سلول‌های چربی را حذف کند. با نوشیدن مقدار زیادی آب می‌توانید این فرآیند را تسریع ببخشید. هنگامی که تحت این درمان قرار گرفتید، باید به خاطر داشته باشید که ورزش منظم و تغذیه‌ی سالم، برای شما اهمیت زیادی دارد. کول تک مانع از افزایش وزن شما نمی‌شود، بنابراین با مراقبت های بعد از کول تک حواستان باشد پرخوری نکنید!

  • آب بنوشید

نوشیدن مقادیر کافی آب به‌عنوان مراقبت های بعد از کول تک به بدن شما کمک می‌کند تا سلول‌های چربی را سریع‌تر از بین ببرد. شما باید قبل و بعد از عمل، بدن خود را هیدراته نگه دارید تا به بهبودی سریع‌تر کمک کند. این کار ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد؛ اما آب سیستم لنفاوی بدن را شستشو می‌دهد و پس از کول تک سلول‌های چربی را سریع‌تر حذف می‌کند. همچنین به تسریع فرآیند بهبودی بدن کمک می‌کند.

  • گرما درمانی

یک حوله گرم روی ناحیه‌ی تحت درمان قرار دهید. گرما می‌تواند درد و تورم را کاهش دهد.

  • از سفرهای طولانی خودداری کنید

از سفر با ماشین و پرواز با هواپیما بیش از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه خودداری کنید.

  • رژیم غذایی سالم

به‌عنوان مراقبت های بعد از کول تک از یک رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید تا چربی‌ها مجدد بازنگردند و تناسب اندام شما حفظ شود.

  • داشتن خواب کافی

اگر هنگام خواب در شب، مکرر بیدار می‌شوید و احساس درد در ناحیه‌ی تحت درمان دارید، از یک قرص خواب استفاده کنید. خواب کافی شبانه به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

سخن پایانی

کول تک یک راه‌حل دائمی برای حذف چربی است؛ اما تنها در صورتی که سبک زندگی سالم خود را حفظ و مراقبت های بعد از کول تک را رعایت کنید، می‌تواند دائم باشد. بنابراین در طول فرآیند بهبودی، بدانید که موفقیت به شما بستگی دارد. برای جلوگیری از بازگشت سلول‌های چربی، باید به یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم پایبند باشید.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *