مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا - کلینیک تندیس

مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا

در حال حاضر نداشتن اضافه وزن برای همه افراد از پیر تا جوان و از مرد تا زن اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به‌همین نسبت تعداد روش‌هایی که برای لاغری استفاده می‌شود نیز روزبه‌روز در حال افزایش است. یکی از این روش‌ها استفاده از دستگاه اگزیمیا برای لاغری موضعی و کاهش حجم چربی‌هاست.

اما سوال این است که مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا برای لاغری چیست و این دستگاه چگونه باعث کاهش حجم چربی‌ها می‌شود؟ در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم که پاسخ درستی به این دو سوال بدهیم تا بتوانیم به افرادی ‌که می‌خواهند بهترین روش لاغری را انتخاب کنند کمک کنیم.

دستگاه اگزیمیا چگونه باعث لاغری می‌شود؟

پیش از بررسی مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا برای لاغری، لازم است عملکرد این دستگاه را به‌طور خلاصه بشناسیم و بدانیم این دستگاه چگونه چربی‌های موضعی را از بین می‌برد. به‌طور کلی لاغری با این دستگاه شامل مراحل زیر است:

  • در مرحله اول پزشک مدل سه بعدی بدن را با استفاده از برنامه‌های خاص مشاهده کرده و ناحیه مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • در مرحله دوم پزشکان با استفاده از دستگاه میکرودرمولیفت بافت را برای درمان آماده کرده و قدرت نفوذپذیری آن‌ها را بالا می‌برند.
  • در مرحله سوم با استفاده از لیزر پوریشن (ترکیبی از لیزر و الکتروپوریشن) پزشک در سطح غشاء سلول‌های چربی برش‌های موقتی ایجاد می‌کند. این کار متابولیسم درون سلولی را افزایش داده و میزان نفوذ امواج لیزر را نیز بیشتر می‌کند.
  • در مرحله سوم با استفاده از اندورادیامگ اکسیژن بیشتری به سلول‌های خونی وارد می‌شود، متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و چربی سوزی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
  • در مرحله پنجم که مرحله آخر است پزشک با استفاده از رادیو لیفت چند قطبی و امواج RF، باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در پوست شده و از بروز چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند و پوست نیز سفت و جوان می‌شود.

مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا چیست؟

برای اینکه بهترین روش لاغری را انتخاب کنید، نباید تنها به تبلیغات تکیه کرده و پیشنهاد و نظر اطرافیانتان را در نظر بگیرید. بهترین کار این است که به ‌بررسی روش‌های مختلف کاهش وزن پرداخته و از مزایا و معایب آن‌ها مطلع شوید.

بررسی مزایای روش‌ها می‌تواند دید شما را نسبت به راهی که می‌روید بازتر کند. به‌همین دلیل ما در ادامه سعی کرده‌ایم مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا را بیان کنیم تا بتوانید بر اساس آن‌ها و با در نظر گرفتن شرایط جسمی، وزنی، نیازها و اولویت‌هایتان انتخاب درستی داشته باشید:

لاغری موضعی

برخی از افراد به‌دلیل کاهش کلی وزن و موضعی نبودن لاغری، با انتخاب روش‌هایی مانند رژیم غذایی یا انواع مختلف ورزش‌ها مشکل داشته و قید کاهش وزن با این روش‌ها را می‌زنند؛ چراکه بسیاری از افراد به‌طور مثال می‌خواهند بدون اینکه کاهش وزن در ناحیه باسن و ران داشته باشند، سایز شکم و پهلوی خود را کاهش دهند؛ اما ورزش و رژیم‌های غذایی باعث کاهش چربی در کل اندام‌های فرد می‌شوند. یکی از مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا این است که لاغر شدن با آن‌ به‌صورت موضعی است؛ یعنی بدون اینکه سایز سایر اندام‌ها کم شود، لاغری در ناحیه‌های موردنظر اتفاق می‌افتد.

لاغری بدون عارضه

برخی از افراد از امتحان روش‌هایی مانند جراحی برای لاغری واهمه دارند؛ چراکه باید عوارض، درد، خونریزی و دوره نقاهت طولانی را تحمل کنند. به ‌این افراد پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به بهترین جایگزین عمل‌های جراحی مختلف، مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا را که در ادامه شرح داده‌ایم بخوانند:

  • از مهم‌ترین مزایای استفاده ازدستگاه اگزیمیا برای لاغری این است که کاهش وزن و رفع چربی بدون هیچ‌گونه درد و خونریزی انجام می‌شود.
  • این روش دوره نقاهتی در پی ندارد و فرد بلافاصله پس از اتمام جلسه می‌تواند به‌ محل کار یا زندگی خود بازگردد.
  • این دستگاه هیچ صدمه‌ای به پوست و اندام‌های داخلی وارد نکرده و بالعکس باعث لیفت پوست، از بین رفتن چین و چروک‌ها و رفع سلولیت می‌شود.

لاغری موضعی برای همه نقاط بدن

از جمله مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا این است که از آن می‌توان برای لاغری بسیاری از اندام‌های بدن استفاده کرد. این اندام‌ها شامل شکم، پهلو، ران‌ها، بازوها، قفسه سینه، باسن، کمر، ساعد و ساق پا می‌شود. همچنین بسیار مهم است که بدانید از این دستگاه می‌توان برای لاغری غبغب و زاویه‌سازی فک نیز استفاده کرد.

مزایای استفاده از دستگاه لاغری بادی اسکالپتور

در طی این روش غیرجراحی، گرمای مطبوع سرتاسر بدن را دربر می‌گیرد تا حجم چربی‌های انباشته‏شده کاهش پیدا کند. معمولا هر جلسه درمانی بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ طول می‌کشد و برای کسب بهترین نتیجه به چندین جلسه نیاز است.

عدم محدودیت سنی و جسمی

استفاده از برخی از روش‌های لاغری، محدودیت سنی و جسمی خاصی دارد. به‌طور مثال افراد بسیار جوان یا با سن بالا نمی‌توانند از آن استفاده کنند. اما از جمله مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا این است که همه افراد بالای 15 یا 18 سال می‌توانند از آن برای کاهش میزان چربی اندام‌های مختلف بدن خود استفاده کنند.

علاوه بر این، استفاده از این دستگاه محدودیتی برای افرادی‌ که مبتلا به بیماری خاص مانند دیابت و فشار خون هستند ندارد و حتی لاغری با این دستگاه در دوران شیردهی نیز امکان‌پذیر است. بنابراین غیر از خانم‌های باردار، افرادی ‌که بیماری‌های مختلف دارند نیز زیر نظر پزشکان متخصص می‌توانند از این روش برای لاغری استفاده کنند.

بازدهی سریع

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا این است که نسبت به روش‌های دیگری مانند رژیم‌های غذایی، بازدهی سریعی دارد و ماندگاری آن‌ نیز نسبت به برخی دیگر از روش‌های دیگر بیشتر است. البته باید بدانید که برای تاثیر 100 درصد، هر فرد بر اساس نوع چربی، میزان چربی در ناحیه مورد نظر، سن و وضعیت جسمانی، به بیش از 4 جلسه درمان نیاز دارد. تعداد این جلسات نیز توسط پزشک متخصص تعیین می‎شود.

میزان ماندگاری لاغری با استفاده از دستگاه اگزیمیا چقدر است؟

نکته دیگری که پیش از انتخاب این روش و پس از بررسی مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا باید در نظر بگیرید، میزان ماندگاری و زمان تاثیر آن است. ایده آل همه افراد این است که نتیجه، دائمی و همیشگی باشد؛ اما هیچ‌کدام از روش‌ها تاثیر دائمی ندارند. میزان ماندگاری لاغری با این روش نیز بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

  • میزان تخصص و تجربه پزشکی که زیر نظر او درمان را انجام می‌دهید
  • میزان اضافه وزن (متخصصان توصیه می‌کنند افرادی ‌که اضافه وزن بسیار زیادی دارند روش‌های دیگر را انتخاب کنند)
  • میزان تحرک شما پس از اتمام هر جلسه از درمان (پزشکان توصیه می‌کنند در کنار استفاده از این روش، فرد تحرک کافی در طول روز داشته باشد یا یک ورزش خاص را دنبال کند)
  • نحوه تغذیه و رژیم غذایی (اگر فرد پس از پایان جلسات مانند قبل غذا بخورد و کالری زیادی در طول روز جذب کند، مجددا اضافه وزن پیدا می‌کند)

برای تاثیر و ماندگاری بیشتر نیز لازم است روزانه به میزان کافی آب بنوشید، از مصرف الکل و کشیدن دخانیات دوری کنید و ناحیه مورد نظر را به خوبی ماساژ دهید.

سخن آخر

همانطور که در بالا گفتیم، مزایای استفاده از دستگاه اگزیمیا بسیار زیاد است و در حال حاضر بیشتر پزشکان این روش را برای لاغری موضعی به افراد پیشنهاد می‌دهند. اما به ‌یاد داشته باشید برای گرفتن نتیجه مناسب، باید به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه کنید. بهتر است برای پی گرفتن این روش لاغری از پزشکان متخصص و باتجربه در کلینیک‌های معتبری مثل کلینیک تندیس مشاوره بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *