مزایای لیفت صورت با هایفوتراپی - کلینیک تندیس

مزایای لیفت صورت با هایفوتراپی

برای این‌که بدانیم «لیفت صورت با هایفوتراپی چه مزایایی دارد؟» باید ابتدا درباره‌ی هایفو اطلاعات بیشتری کسب کنیم. کلمه هایفو (HIFU) مخفف اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (High-Intensity Focused Ultrasound) است.
هایفو یک فناوری آرایشی پیشرفته است که می‌تواند به‌طور قابل توجهی چندین ناحیه از صورت و بدن را با اثرات بالقوه طولانی‌مدت، سفت و لیفت کند، علائم پیری را کاهش دهد و رنگ پوست را در یک جلسه بهبود بخشد.

شاید برای شما سوال باشد که لیفت صورت با هایفوتراپی چه مزایایی دارد و آیا برای درمان تومور هم مورد استفاده قرار می‌گيرد؟ در پاسخ می‌توان گفت که در واقع هایفو بیشترین استفاده را برای درمان تومور دارد. اگرچه اولین استفاده گزارش شده از هایفوتراپی برای اهداف زیبایی‌شناختی در سال 2008 بود.

هایفوتراپی سپس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای لیفت ابرو در سال 2009 مورد تایید قرار گرفت. این دستگاه همچنین در سال 2014 توسط FDA برای بهبود خطوط ریز و چین و چروک در قسمت بالای سینه و ناحیه‌ی شکاف بین سینه‌ها تایید شد.

برای اين‌كه بدانيد لیفت صورت با هایفوتراپی چه مزایایی دارد، تحقيقات و مطالعات بالینی نشان داده‌اند که هایفوتراپی برای لیفت صورت و سفت کردن چین و چروک‌ها ایمن و موثر است. تاکنون، هایفو به‌عنوان درمانی که می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود، نویدبخش بوده است، به‌خصوص برای افراد جوان تر که تمایلی به پذیرش خطرات جراحی و دوران نقاهت طولانی آن را ندارند.

هایفو چه تاثیری روی صورت دارد؟

در ادامه‌ی پاسخ به این سوال که «لیفت صورت با هایپوتراپی چه مزایایی دارد؟» می‌توانیم این‌گونه پاسخ دهیم که هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای رسیدن به لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراسونیک باعث می‌شود که بافت به‌سرعت گرم شود.

به محض اینکه سلول‌های ناحیه مورد نظر به دمای خاصی می‌رسند، آسیب سلولی را تجربه می‌کنند. در واقع همین آسیب، سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند.

کلاژن پروتئینی است که موجب ساختار‌بندی، ایجاد سفتی و لیفت شدن پوست می‌شود و افزایش کلاژن منجر به پوست سفت‌تر با چین و چروک کمتر می‌شود. از آنجایی که پرتوهای فراصوت با فرکانس بالا روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، لایه‌های بالایی پوست و بافت مجاور آن آسیب نمی‌بینند.

لیفت صورت با هایفوتراپی چه مزایایی دارد؟

طبق اعلام انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS) هایفوتراپی و سایر جایگزین‌های غیرجراحی برای لیفت صورت در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، به‌طوری‌که تعداد کل هایفوتراپی‌های انجام‌شده بین سال‌های 2012 تا 2017 حدوداً 65 درصد افزایش یافته است.

از مزاياي لیفت صورت با هایفوتراپی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش چین و چروک
  • سفت کردن پوست افتاده در ناحیه‌ی گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمون می‌گویند)
  • لیفت کردن گونه‌ها، ابرو‌ها و پلک‌ها
  • بهبود وضعیت خط فک
  • سفت شدن ناحیه دکلته (شانه، گردن و سینه)
  • صاف کردن پوست سطحی

نتایج مطالعات هایفوتراپی امیدوارکننده است؛ به‌طوری که یک مطالعه در سال 2017 روی 32 شرکت کننده‌ی کره‌ا‌ی نشان داد که هایفوتراپی به‌طور قابل‌توجهی خاصیت ارتجاعی پوست گونه‌ها و پایین شکم و ران‌ها را پس از 12 هفته بهبود ‌بخشید.

در یک مطالعه‌ی گسترده‌تر روی 93 نفر، 66 درصد از کسانی که تحت درمان با هایفو قرار گرفتند، بعد از 90 روز متوجه بهبود ظاهر صورت و گردن شدند.

سوالات متداول در زمینه لیفت صورت با هایفوتراپی

بعد از اینکه فهمیدیم لیفت صورت با هایفوتراپی چه مزایایی دارد؟ تصمیم داریم به برخی از سوالات متداولی که برای مراجعه‌کنندگان پیش می‌آید پاسخ دهیم.

آیا روش هایفو ایمن است؟

لیفت صورت با هایفو یک روش ایمن و غیرتهاجمی است. تجهیزات و روش درمان باید تاییدشده باشد و حتماً زیر نظر یک پزشک متخصص انجام شود. پوست هر فرد با فرد دیگر متفاوت است؛ پس در صورتی‌که می‌خواهید برای هایفو اقدام کنید، حتماً باید قبل از هر اقدامی با یک پزشک متخصص مشورت کنید. کلینیک تندیس با تجهیزات به‌روز و تیم متخصص آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره‌ی تخصصی در زمینه‌ی هایفوتراپی است. کافی است با ما تماس بگیرید.

مدت زمان درمان با هایفو چقدر است؟

با توجه به مواردی كه به آن‌ها اشاره كرديم، اكنون می‌دانيم كه ليفت صورت با هايفوتراپی چه مزایایی دارد. حال به این موضوع می‌پردازیم که درمان با هایفو چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان درمان بسته به میزان درمان بین 20 (فقط لیفت ابرو) تا 90 دقیقه (سفت کردن پوست در کل ناحیه‌ی صورت، چانه و گردن) متفاوت است.

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

لیفت صورت با هایفو عمل دردناکی نیست. با این حال، هنگام تابش سونوگرافی به پوست، به‌خصوص در نواحی حساس مانند اطراف دهان و زیر چانه، ممکن است کمی احساس درد کنید.

آیا هایفوتراپی روی همه جواب می‌دهد؟

اگرچه لیفت صورت با هایفوتراپی مزایای زیادی دارد اما باید دید که آیا برای همه مفید است؟

هایفو ممکن است برای همه مناسب نباشد. به‌طورکلی، این روش برای افرادی که بالای 30 سال سن دارند و دارای افتادگی خفیف تا متوسط هستند، بهترین کارایی را دارد.

افراد مسن با پوست آسیب‌دیده در اثر آفتاب با افتادگی شدید یا افتادگی پوست در گردن، کاندیدای مناسبی برای هایفو نیستند و ممکن است نیاز به درمان‌های دیگر یا حتی جراحی داشته باشند.

از طرفی هایفو برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه‌ی مورد نظر، آکنه‌های شدید یا کیستیک توصیه نمی‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاوره در زمینه‌ی هایفوتراپی با پزشکان متخصص، با کلینیک تندیس تماس حاصل نمایید.

اولین نتایج هایفو را چه زمانی می‌توان مشاهده کرد؟

پس از درمان هایفو، ممکن است برخی از اثرات اولیه را مشاهده کنید، اما نتایج نهایی طی 2 تا 4 ماه حاصل می‌شوند، زیرا طول می‌کشد تا بدن به‌طور طبیعی کلاژن را بازسازی کند.

بهبودی پس از هایفوتراپی چقدر طول می‌کشد؟

یکی از بهترین موارد در مورد لیفت صورت با هایفوتراپی این است که برای آن دوره نقاهتی وجود ندارد! ممکن است بعد از درمان، قرمزی خفیفی را تجربه کنید، اما در عرض چند روز فروکش می‌کند. پس از درمان، می‌توانید بلافاصله با پوستی درخشان و شاداب به فعالیت‌های روزانه‌ی خود ادامه دهید.

آیا هایفوتراپی عوارض جانبی دارد؟

اگرچه این روز‌ها بحث در مورد مزایای لیفت صورت با هایپوتراپی داغ است، اما لازم است به این سوال هم پاسخ دهیم که آیا هایفوتراپی عوارض جانبی دارد؟
درصورتی‌که هایفوتراپی به‌صورت حرفه‌ای انجام شود، عوارض جانبی بسیار کمی دارد. با این‌که اولتراسوند‌تراپی یک روش ایمن برای سفت کردن صورت در نظر گرفته می‌شود، هیچ روشی بی عیب و نقص نیست و قبل از لیفتینگ هایفو باید به عوارض جانبی آن توجه کرد.

عوارض جانبی فوری ممکن است شامل تشکیل اریتم (Erythema) و تورم خفیف بافت تحت درمان باشد که معمولا پس از حدود 30 دقیقه تا چند ساعت فروکش می‌کند.

در روزهای بعد، ممکن است درد عضلانی ایجاد شود که می‌تواند از چند روز تا حدود دو تا سه هفته طول بکشد. یک «درد فشاری» موقت و موضعی یا احساس بی‌حسی در برخی نواحی، که پس از چند روز فروکش می‌کند، نیز غیرعادی نیست. در صورت لمس عروق بزرگ‌تر در حین هایفوتراپی، تشکیل هماتوم (Haematoma) نیز ممکن است رخ دهد.

سخن آخر

زیبایی صورت نه‌تنها برای زنان بلکه برای تمامی انسان‌ها یک خواسته‌ی درونی است. اگرچه عمل‌های زیبایی مکرر ممکن است سلامتی را به‌خطر بیندازند، اما زمانی‌که به یک عمل زیبایی نیاز است، مراجعه به یک مرکز درمانی معتبر، بسیار اهمیت می‌یابد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از هر تصمیمی با پزشکان متخصص کلینیک تندیس مشورت کنید.

 

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *