مزایای مزوتراپی غبغب - کلینیک تندیس

مزایای مزوتراپی غبغب و میزان ماندگاری آن

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که پس از نگاه کردن در آینه متوجه چین و چروک‌ها و افتادگی پوست صورت و بدن خود شده‌ایم. در واقع پس از بالارفتن سن، حتی گران‌ترین کرم‌های محافظ پوست نیز نمی‌توانند برخی از مواد را به پوست رسانده و مانع از افتادگی، ایجاد چین و چروک و تحلیل رفتن شادابی آن شوند. به‌همین دلیل است که پزشکان هر روزه در حال تحقیق بر روی مواد جدیدی هستند که برای ترمیم پوست، به‌ویژه پوست صورت مناسب باشد. یکی از مواردی که برای همه افراد، به‌ویژه خانم‌ها ناراحت‌کننده است، تجمع چربی و افتادگی پوست در ناحیه غبغب است. در حال حاضر پزشکان از مزوتراپی برای رفع غبغب نیز استفاده می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این روش، قصد داریم در ادامه مزایای مزوتراپی غبغب را بیان کرده و میزان تاثیر و ماندگاری آن‌ را بررسی کنیم.

مزوتراپی غبغب چیست؟

پیش از انتخاب مزوتراپی غبغب برای رفع این مشکل، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد این روش کسب کنیم و بدانیم مزوتراپی غبغب چگونه و با چه موادی انجام می‌شود. مزوتراپی دسته وسیعی از تزریقات است که با هدف زیبایی و جوانسازی پوست انجام می‌شود و در آن‌ها بسته به هدف از مواد مختلفی استفاده می‌شود. در این میان اگر به کلینیک‌های مختلف زیبایی یا مطب پزشکان پوست، مو و زیبایی سر زده باشید، احتمالا نام مزوتراپی غبغب یا مزوتراپی لیپولیتیک و مزولیپولیتیک را شنیده‌اید.

موادی که برای این‌ منظور استفاده می‌شوند شامل فسفاتیدیل کولین، مولتی ویتامین و سالین است. فسفاتیدیل یک لسیتین طبیعی است که شامل دو اسید چرب غیر اشباع یعنی لینولئیک و آلفا لیونلئیک اسید است. این مواد می‌توانند باعث شکسته شدن چربی‌های موجود در ناحیه غبغب شوند. این چربی‌ها پس از شکست به‌طور طبیعی از بدن خارج می‌شوند. همچنین موادی که به غبغب تزریق می‌شود می‌توانند میزان کلاژن‌سازی را در پوست افزایش می‌دهند.

مزایای مزوتراپی غبغب چیست؟

اگر هنوز هم نمی‌دانید بین روش‌های درمانی مختلف برای کوچک کردن غبغب کدام‌یک را انتخاب کنید، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. یکی از بهترین کارها بررسی مزایا و معایب و ویژگی‌های هرکدام از روش‌های درمانی است. بنابراین برای آشنایی بیشتر با این روش، باید با ویژگی‌ها و مزایای مزوتراپی غبغب آشنا شوید. در ادامه مهم‌ترین این مزایا را معرفی کرده‌ایم:

مزوتراپی غبغب از میزان تجمع چربی‌ها می‌کاهد

مزوتراپی غبغب برای کسانی که به‌دلیل تجمع چربی، غبغب بزرگی دارند بهترین گزینه است؛ چراکه همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم در این روش چربی‌ها شکسته شده و دفع می‌شوند. همین مسئله می‌تواند گردن و صورت شما را زیباتر کند.

مزایای مزوتراپی غبغب - کلینیک تندیس
مزایای مزوتراپی غبغب

مزوتراپی غبغب بدون درد است و عوارض بسیار کمی دارد

بر عکس برخی از روش‌های دیگر مانند جراحی‌های پوست، مزوتراپی غبغب هیچ‌گونه عوارضی که شامل درد، خونریزی، کبودی باشد، ندارد و فرد پس از تزریق می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد. تنها برخی از افراد ممکن است در ناحیه تزریق شده کمی احساس سوزش کنند و پوست آن ناحیه نیز کمی قرمز شود. همچنین از دیگر مزایای مزوتراپی غبغب این است که نیازی به بیهوشی و بستری شدن ندارد.

مزوتراپی باعث جوانسازی ناحیه غبغب می‌شود

موادی ‌که با هر تزریق وارد ناحیه غبغب می‌شوند، باعث جوانسازی و سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها در آن ناحیه می‌شوند. بنابراین چه مشکل غبغب فرد ژنتیکی باشد و چه در اثر کهولت سن به افتادگی پوست در ناحیه غبغب مبتلا شده باشد، به‌راحتی می‌تواند با این روش ظاهری زیباتر و جوان‌تر داشته باشد.

مزوتراپی غبغب روشی غیرتهاجمی است

برخی از روش‌های جوانسازی، زیبایی و رفع چربی، خطرات و عوارضی برای فرد به دنبال دارند؛ اما ازجمله مزایای مزوتراپی غبغب این است که هیچ عوارضی برای فرد نداشته و چربی‌ها نیز به‌طور کاملا طبیعی از بدن خارج می‌شوند. مواد مورد استفاده در مزوتراپی نیز کاملا بی‌خطر است.

نتیجه مدنظر فرد هنگام مزوتراپی غبغب به‌سرعت ظاهر می‌شود

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای مزوتراپی غبغب، سرعت اثربخشی آن است. در این روش، فرد چند ساعت بعد از اتمام تزریق، می‌تواند نتایج آن را ببیند. این تاثیرات پس از پایان جلساتی که پزشک برای فرد در نظر گرفته است به‌طور کامل مشخص است.

با مزوتراپی غبغب چهره شما جوان‌تر می‌شود

بزرگ‌ترین مزیت مزوتراپی غبغب، زیبایی ظاهری فرد و افزایش اعتماد‌به‌نفس اوست. همچنین از مزوتراپی غبغب می‌توان پیش از زاویه‌سازی و کانتورینگ صورت استفاده کرد تا تاثیر کارهایی که روی صورت انجام می‌شود بیشتر شود که خود به زیبایی بیشتر صورت منجر خواهد شد.

تعداد جلسات و میزان ماندگاری مزوتراپی غبغب

برای اینکه به‌طور کامل از مزایای مزوتراپی غبغب برخوردار شوید، باید تعداد جلساتی را که پزشک برای شما تجویز می‌کند به‌طور کامل تکمیل کنید. تعداد جلسات تعیین شده به نظر پزشک و شرایط و اندازه غبغب شما بستگی دارد؛ اما معمولا 6 جلسه تزریق که هرکدام بین 20 تا 45 دقیقه طول می‌کشد در نظر گرفته می‌شود که بین هرکدام از آن‌ها باید حداقل 1 ماه فاصله باشد.

در مورد میزان ماندگاری و تاثیر نیز باید بگوییم تاثیر مواد تزریقی بر کاهش سایز غبغب ثابت شده است؛ اما دائمی بودن تاثیر آن، بستگی به شرایط فرد دارد. اگر بزرگ شدن غبغب در اثر تجمع چربی باشد، این روش با مراقبت‌هایی که فرد پس از تزریق انجام می‌دهد در اکثر مواقع دائمی است. البته اگر علت آن ژنتیکی و افتادگی پوست در اثر کهولت سن باشد، احتمالا پس از 6 یا 12 ماه فرد باید آن ‌را تمدید کند.

چطور میزان ماندگاری مزوتراپی غبغب را بیشتر کنیم؟

راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که بتوانیم مدت زمان بیشتری از مزایای مزوتراپی غبغب استفاده کنیم. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • لازم است تا 24 ساعت پس از انجام تزریق، اجسام سنگین بلند نکرده و ورزش‌های سنگین انجام ندهید.
  • برای جلوگیری از بازگشت غبغب به ‌حالت اولیه لازم است رژیم غذایی درستی داشته و میزان کالری دریافتی روزانه خود را تحت کنترل داشته باشید.
  • ورزش را جزوی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود قرار دهید.
  • تعداد جلساتی را که پزشک برای شما در نظر گرفته است کامل کنید و درمان را قطع نکنید.
  • تا مشاهده نتایج، بهتر است نحوه خواب شما به‌گونه‌ای باشد که گردنتان کشیده شود؛ این موضوع تاثیر مزوتراپی غبغب را بیشتر می‌کند.

چه کسانی نباید مزوتراپی غبغب انجام دهند؟

هرکدام از روش‌های زیبایی و جوانسازی صورت عوارضی هرچند کم و کوتاه‌مدت به‌همراه دارند. به‌همین دلیل است که با وجود مزایای مزوتراپی غبغب، این روش هم برای برخی از افراد عوارضی به‌دنبال داد. بنابراین بهتر است افرادی‌ که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از انجام این روش برای جوانسازی پوست و صورت خودداری کنند:

  • زنان باردار
  • مادران شیرده
  • افرادی که تجمع چربی در ناحیه غبغبشان بیش از اندازه است
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی
  • مبتلایان به عفونت‌های خونی مختلف
  • افراد مبتلا به بیماری‌های عروقی

سخن آخر

همانطور که در بالا خواندید، مزایای مزوتراپی غبغب بسیار زیاد است و در حال حاضر کلینیک‌های زیادی این کار را انجام می‌دهند. اما به ‌یاد داشته باشید که برای انجام این روش باید به کلینیک‌های معتبری مثل کلینیک تندیس مراجعه کنید و از مهارت و تخصص پزشکان این مراکز بهره ببرید؛ در غیر این صورت ممکن است با تزریق مواد نامرغوب، تاریخ گذشته و تقلبی نه‌تنها به نتایج دلخواهتان نمی‌رسید، بلکه ممکن است مشکلات کوچک و بزرگ دیگری نیز پیدا کنید.

 

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *