نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو


Warning: getimagesize(): https:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0 in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

Warning: getimagesize(https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/51754971-8351-b__5776.jpg): failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌هایی است که پزشک بعد از کاشت باید به متقاضیان خود به صورت کامل توضیح دهد. علاوه بر این موضوع یکی از سؤالات پرتکراری که بسیار یا مراجعین با آن مواجه می‌شوند در خصوص نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو. در ادامه با کلینیک تندیس شما را به صورت کامل با نحوه خوابیدن بعد از این عمل جراحی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

خوابیدن بعد از کاشت ابرو به چه صورت باید باشد؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که شما بعد از کاشت باید به آن توجه داشته باشید نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو می‌باشد. در هنگام خوابیدن بهتر است از کشیدن پتو بر روی سر خود و کشیدن آن بر روی ابروهای خود به مدت 1 هفته خودداری کنید. این امر تنها باعث می‌شود که ابروهای شما ریزش داشته باشند. بدون شک تمامی ما می‌دانیم که نحوه خوابیدن انسان غیر ارادی است و در زمانی که انسان به خواب می‌رود کنترلی بر روی حرکات خود ندارد. به مدت یک هفته بعد از جراحی به رعایت نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم دقت داشته باشید:

  • در طول این مدت سعی کنید به صورت طاق باز یا به کمر بخوابید.
  • با گذاشتن 2 بالشت در اطراف خود می‌توانید از غلتیدن خود جلوگیری کنید. به زبان ساده‌تر بهتر است 2 بالشت در سمت چپ خود و 2 بالشت در سمت راست خود قرار دهید تا به هیچ عنوان به پهلو غلت نخورید
  • در صورتی که این امکان را می‌دهید که در هنگام خوابیدن ابروهای خود را بخارانید، بهتر است ناخن‌های دست خود را کوتاه کنید تا به ابروهای خود در هنگام خواب آسیبی وارد نکنید. البته علاوه بر این موضوع شما برای کاهش احتمال خارش ابروهای خود می‌توانید به سراغ قرص‌های ضد خارش بروید.
  • شما برای کاهش فشار بر روی ابروها و بخیه‌های این ناحیه می‌توانید به جای استفاده از بالشت به سراغ استفاده از گردنی بروید.

چرا خوابیدن بعد از کاشت ابرو اهمیت دارد؟

ممکن است شما با این سؤال مواجه شوید که چرا نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو از اهمیت بالایی برخوردار شده است؟ پاسخ ساده است! انسان در طی 24 ساعت شبانه روزی خود 8 ساعت آن را در خواب به سر می‌برد. در طول این چندین ساعت انسان هیچ کنترلی بر روی حرکات خود نخواهد داشت و باید بتوانید از بروز آسیب به ابروهای کاشته شده خود جلوگیری کند.

همان طور که در بالاتر نیز به این مورد اشاره کردیم تا چند روز بعد از کاشت فولیکول‌های کاشته شده بسیار ضعیف می‌باشند. فولیکول‌های کاشته شده باید بتوانند در پوست استحکام لازمه را به دست آورند و دوباره رشد داشته باشند. هر نوع آسیب و یا فشاری که در هنگام خوابی به ابرو وارد شود باعث می‌شود که فولیکول‌های تازه کاشته شده رشد نداشته باشند. در نتیجه نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

کاشت ابرو تندیس

بهترین روش خوابیدن بعد کاشت ابرو

بهترین نحوهٔ خوابیدن بعد از کاشت ابرو با زاویه و طاق باز می‌باشد. اما در هنگام خواب بهتر است در خصوص کشیده شدن ابروهای به بالشت و یا پتو بسیار محتاطانه عمل کرد. زیرا این دو به راحتی می‌توانند باعث خارج شدن گرافت‌ها از جای خود شوند. شما می‌توانید در این راه از بالشت مسافرتی گردنی استفاده کنید تا بتوانید فاصله مناسب ابرو و بالشت را داشته باشید. چند نکته که می‌تواند به نحوه خوابیدن استاندارد پس از کاشتن ابرو کمک شایانی کند:

  • برای آن که شما بتوانید با زاویه 30 تا 40 درجه و به صورت طاق باز بخوابید، می‌توانید به جای استفاده کردن از یک بالشت به سراغ استفاده از دو بالشت بروید.
  • برای کم شدن فشار روی بخیه‌های ابروی خود در صورتی که امکان استفاده از گردنی را ندارید می‌توانید از یک حوله لوله شده در زیر گردن استفاده کنید
  • در صورتی که شما احتمال غلتیدن خود را می‌دهید بهتر است در اطراف خود از بالشت استفاده کنید.

تأثیر نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو در ایجاد تورم

یکی از اصلی‌ترین سؤالاتی که بسیاری از متقاضیان کلینیک تندیس می‌پرسند در خصوص تأثیر نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو بر روی ایجاد تورم می‌باشد. بهتر است بدانید که در هنگام کاشت شما با ایجاد التهاب روبه‌رو خواهید شد. این عارضه طبیعی بوده و دارای دو عامل مختلف می‌باشد. اولین امل در خصوص مواد بی حسی است که در هنگام کاشت از آن استفاده شده است. دومین عامل نیز به دلیل خونریزی جزئی در زیر پوست است. در نتیجه نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو به هیچ عنوان بر روی ایجاد تورم و التهاب نقشی نخواهد داشت.

ریزش ابرو بعد کاشت به علت بد خوابیدن

بعد از جراحی، پزشک به شما توصیه می‌کند که به مدت 1 هفته به صورتی بخوابید که هیچ نوع فشاری به ابروهای شما وارد نشود. زیرا تا یک هفته فولیکول‌های کاشته شما در قسمت ابرو هنوز به استحکام لازمه نرسیده‌اند. این فشار می‌تواند به صورت مستقیم باعث خارج شدن فولیکول‌های کاشته شده شود و ریزش ابرو و عدم نتیجه گیری صورت گیرد.

در هنگام خواب بهتر است به این دقت داشته باشید که پتو نباید به ابروهای شما کشیده شود و یا با غلتیدن ابروهای خود را به بالشت فشار ندهید. این دو عامل باعث می‌شوند که فولیکول‌های کاشته شده در هنگام خوابی از جای خود خارج شوند و شما با ریزش ابرو مواجه شوید. برای جلوگیری از بروز این امر شما می‌توانید به سراغ استفاده از بالشت گردنی بروید تا ابروهای شما با بالشت تماس نداشته باشند. علاوه بر این موضوع در هنگام خواب بهتر است به هیچ عنوان ابروهای خود را نخارانید، این امر نیز باعث بروز ریزش ابرو خواهد شد. برای جلوگیری از این امر شما می‌توانید ناخن‌های خود را کوتاه کنید و یا به سراغ مصرف داروهای ضد خارج بروید.

00:14
truncate dir-rtl

اولین مرکز کاشت ابرو در ایران – کلینیک تندیس

سخن آخر

در میان اعضایی که در صورت وجود دارند ابروها یکی از اصلی‌ترین مواردی است که بر روی زیبایی فرد تأثیر بسیاری می‌گذارند. یکی از راهکارهایی که شما می‌توانید ابروهای پرپشت و زیبایی داشته باشید کاشت ابرو می‌باشد. بعد از کاشت شما باید مراقبت‌های لازمه را انجام دهید که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو می‌باشد. بهتر است به صورت صحیح بخوابید تا از ریزش ابرو و عدم نتیجه گیری جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *