Search
Close this search box.
نقاهت بعد از کاشت مو - کلینیک تندیس

نقاهت بعد از کاشت مو


Warning: getimagesize(): https:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0 in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

Warning: getimagesize(https://static.cdn.asset.aparat.com/avt/48347288-3169-b__3769.jpg): failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/clinict4/public_html/wp-content/plugins/mavara-elements/widgets/aparat/video-single-generator.php on line 35

طول دوران نقاهت بعد از کاشت مو به خیلی چیزها وابسته است. نوع کاشتی که برای شما انجام شده است، مراقبت‌های بعد از عمل، تعداد جلسات درمان و سلامت کلی شما در این امر دخیل‌اند. با این حال معمولا یک زمان حدودی برای نقاهت در نظر گرفته می‌شود.

برای این‌که طول مدت نقاهت بعد از کاشت مو را بهتر بفهمیم لازم است بدانیم بعد از کاشت چه اتفاقاتی روی پوست سر ما می‌افتد؟

در دوره نقاهت کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

فولیکول‌ها، و نه رشته‌های مو، در طول عمل کاشت مو کاشته می‌شوند. پس از یک هفته تا ده روز، قطعات پیوند‌شده پوست می‌ریزند. سه تا چهار هفته بعد، تارهای مو به صورت موهای بریده‌شده از سر جدا می‌شوند و فولیکول‌ها باقی می‌مانند. بیمار باید به خوبی بداند که قرار است این اتفاقات برای او بیفتد؛ تا نگران نشود.

انتظار برای رشد مو پس از کاشت ممکن است خسته‌کننده باشد، اما این یک روند طبیعی است که به طور متوسط پس از سه ماه شروع می‌شود.

یک تار مو روزانه 0.05 سانتی‌متر، هر ده روز 0.5 سانتی‌متر و هر ماه 1.5 سانتی‌متر رشد می‌کند. در نتیجه، ممکن است 8 تا 10 ماه یا حتی یک سال طول بکشد تا نتایج کاشت خود را به طور واضح ببینید.

بعد از عمل جراحی، قرمزی در محل کاشت وجود خواهد داشت، اما این آثار روی پوست غیرحساس مدت زیادی باقی نمی‌ماند. لازم است پوست از اشعه ماوراء بنفش محافظت شود تا قرمزی برای مدت طولانی باقی نماند و از دوران نقاهت بعد از کاشت مو کاسته شود.

استفاده از داروهای موضعی مختلف که باعث افزایش گردش خون پوست سر می‌شود، برای کاهش دوران نقاهت بعد از کاشت مو مفید است. همچنین مشاهده‌شده است که استفاده از بیوتین، روی و ویتامین‌های B می‌توانند در این دوران اثر مثبتی داشته باشند.

مراحل رشد مو بعد از کاشت

1-6 روز پس از عمل

بسته به ویژگی‌های بدنی فرد، ممکن است در چند روز اول پس از عمل، مقدار کمی تورم در محل پیوند مشاهده شود. این تورم معمولا از روز سوم شروع می‌شود و در روز ششم به پایان می‌رسد. ریختن پوست در ناحیه‌ای که فولیکول‌های موی شما برداشته شده‌اند در عرض 5-7 روز رخ می‌دهد. بسته به نوع پوست، ممکن است رنگ نواحی درمان در روز هفتم کمی مایل به صورتی باشد.

7-10 روز پس از عمل

موهای شما 1-2 میلی‌متر بلندتر شده و ظاهر شما بهتر می‌شود. برای جداشدن کامل پوسته‌ها، احتمالا پزشک روش شستشوی خاصی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

1-3 ماه پس از عمل

موها پس از چند هفته، با خارش قابل‌توجه شروع به رشد می‌کند. دیدن آکنه و چرب‌شدن پیشانی کاملا طبیعی است. این روند رشد جدید 3 ماه طول می‌کشد. موهایی که تازه در حال بیرون آمدن‌اند، نازک خواهند بود، اما پس از تکمیل فرآیند رشد، ضخیم می‌شوند.

5-6 ماه پس از عمل

در ماه‌های 5 و 6 اکثر موها فاز رشد خود را به پایان رسانده‌اند. برخی از موها نیز ممکن است زیر پوست باشند. موهای جدید 2-3 سانتی‌متر طول دارند و به تدریج پرپشت می‌شوند.

8-10 ماه پس از عمل

بین ماه‌های 8 و 10، بیمار نتایج قابل قبولی را می‌بیند. حالا موها رشدکرده و پرپشت شده‌اند و ظاهر فرد بسیار بهتر از چند ماه پیش شده است.

1 سال پس از عمل

در عرض 1 سال پس از عمل، بیمار نتیجه را واضح‌تر می‌بیند. اگرچه تغییرات مو همچنان ادامه دارد، اما موفقیت قابل توجهی در 1 سال اول به‌دست‌ آمده است. این موها در طول زندگی فرد به رشدو‌نمو ادامه می‌دهند و او می‌تواند آن‌طور که می‌خواهند در آرایشگاه به آنها مدل دهد. هیچ چیز خاصی برای مراقبت از مو توصیه نمی‌شود. شامپوهای ساده و سایر موارد مراقبت از مو این کار را انجام می‌دهند.

00:16
truncate dir-rtl

کاشت مو کاملا طبیعی و پر تراکم

دوران نقاهت بعد از کاشت مو چقدر است؟

وقتی درباره دوران نقاهت بعد از کاشت مو حرف می‌زنیم، باید بدانیم که دقیقا منظورمان چیست. ممکن است منظور فرد از دوران نقاهت بعد از کاشت مو، زمانی باشد که لازم است در بیمارستان سپری کنید. برخی از افراد ممکن است دوره نقاهت را دورانی بدانند که پس از آن به زندگی عادی برمی‌گردند و می‌توانند فعالیت‌های روزانه خود را به طور کامل انجام دهند. برخی دیگر هم اتمام دوران نقاهت را زمانی می‌دانند که موهای آنها به طور کامل شکل گرفته و وضعیت کاملا عادی شده باشد.

بیایید بر اساس این معیارها و معیارهای دیگر، دوران نقاهت بعد از کاشت مو را بررسی کنیم:

  • زمان لازم برای بازگشت به محل کار: 7 روز
  • زمان لازم برای بهبود حال عمومی:2-5 روز
  • زمان بستری در بیمارستان: 1 شب
  • طول زمانی که پوست فرد حساس است: 7 تا 14 روز
  • زمان لازم برای رشد کامل موها: یکسال
  • زمانی که فرد می‌تواند ورزش‌های عادی خود را انجام دهد: دو هفته

با این حال، برخی از نگهداری‌ها و مراقبت‌ها به شما کمک می‌کند تا دوره نقاهت بعد از عمل کاشت خود را با سرعت بیشتر و بدون عوارض جانبی طی کنید. مراقبت‌های لازم برای کاهش دوران نقاهت به شرح زیر است.

مراقبت‌های لازم برای کاهش دوران نقاهت

اگرچه روند بهبودی کامل پس از کاشت در بیماران مختلف متفاوت است، اما این دوره حدود 1 سال طول می‌کشد. پس از جراحی، سه روز اول بسیار مهم است. ممکن است شب اول کمی درد داشته باشید، اما اگر از مسکن‌های تجویز‌شده توسط پزشک استفاده کنید، می‌توانید شب راحتی را سپری کنید.

در روزهای اول پس از کاشت، تا حد امکان باید به پشت بخوابید تا بالشت و سطوح دیگر با سطح کاشت تماس نداشته باشد.

فردای آن روز، باید به کلینیک بروید تا بانداژ گردن شما را بردارند و پانسمان را تعویض کنند. پس از آن، استفاده از داروهای ضداِدِم که پزشک در سه روز اول داده است، کافی خواهد بود.

در طی 3 روز اول، ممکن است خونریزی جزئی در ناحیه‌ای که فولیکول‌های مو پیوند‌شده یا برداشته‌شده داشته باشید؛ که این طبیعی است. برای جلوگیری از التهاب، باید در پنج روز اول پس از عمل، آنتی‌بیوتیکی را که پزشک تجویز کرده است به طور منظم و بدون وقفه استفاده کنید.

از آنجایی که آنتی‌بیوتیک مستقیماً در خون شما وارد می‌شود، ممکن است با داروهایی که استفاده می‌کنید تداخل داشته باشد و نتایج بدی ایجاد کند. پس لازم است راجع به داروهای خود با پزشک صحبت کنید.

هم‌چنین با توجه به این که استعمال دخانیات نیز بر روند بهبودی تأثیر منفی می‌گذارد، توصیه می‌شود حداقل تا یک هفته پس از عمل، سیگار نکشید.

سخن آخر

دوران نقاهت بعد از کاشت مو به عوامل مختلفی از جمله نوع عمل پیوند مو، مراقب‌های بعد از جراحی و شرایط سلامتی فرد بستگی دارد. با این حال، به طور کلی حدود 12 ماه طول می‌کشد تا همه‌چیز به شکل کاملا طبیعی دربیاید. اما اگر منظور شما از دوران نقاهت زمانی است که نمی‌توانید فعالیت‌های عادی خود را انجام دهید، این زمان نهایتا حدود دو هفته است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *