هزینه پاک کردن تاتو در کلینیک تندیس

هزینه پاک کردن تاتو در تهران سال 1402

با توجه به اینکه این روز‌ها تاتو بسیار رایج شده است، برخی پس از مدتی از طرح تتویی که زده‌اند، خسته می‌شوند یا به دلایل مختلف، دیگر علاقه‌ای به آن ندارند و بنابراین تصمیم می‌گیرند که آن را پاک کنند. همچنین تتو در برخی نواحی مثل ابرو نیاز به تمدید دوره‌ای دارد که همین امر می‌تواند برای برخی خسته‌کننده باشد؛ زیرا معمولاً پس از مدتی رنگ تتو در قسمت ابرو عوض شده و حتماً باید ترمیم صورت بگیرد. در چنین شرایطی است که افراد ترجیح می‌دهند تاتو‌ی خود را پاک کنند. در این مقاله ضمن بررسی روش‌های پاک کردن تاتو، به این موضوع می‌پردازیم که هزینه پاک کردن تاتو چگونه محاسبه میشود؟

آیا پاک کردن تاتو امکان‌پذیر است؟

شاید در نگاه اول پاک کردن مقداری جوهر از روی پوست چندان سخت به‌نظر نرسد، اما همه چیز به این بستگی به شرایط پوستی شما دارد و به‌طور کلی کار دشواری است.

هرچند پاک کردن بعضی از تاتو‌ها غیرممکن است، اما معمولاً در اکثر موارد راه‌هایی برای پاک کردن تاتو وجود دارد؛ ازجمله:

  • پاک کردن تاتو از طریق لیزر
  • حذف تتو از طریق جراحی
  • درم ابریژن (Dermabrasion)

کدام تاتو‌ها راحت‌تر پاک می‌شوند؟

قبل از صحبت در مورد هزینه‌ی پاک کردن تاتو، بهتر است این موضوع را بررسی کنیم که کدام تاتو‌ها راحت‌تر پاک می‌شوند؟

اگرچه پاک کردن تاتو به‌طور کلی امکان‌پذیر است اما برخی از تاتوها بسیار راحت‌تر پاک می‌شوند. به‌عنوان مثال، خالکوبی‌های قدیمی‌تر و همچنین خالکوبی‌هایی که بهstick-and-poke مشهور هستند، راحت‌تر از تاتوهای جدیدتر پاک می‌شوند.

برخی از رنگ ها نیز راحت‌تر از بقیه حذف می‌شوند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیاه
  • قهوه‌ای
  • آبی تیره
  • سبز

کدام تاتو‌ها سخت‌تر پاک می‌شوند؟

خالکوبی‌های بزرگ‌تر و رنگارنگ‌تر طبیعتا نسبت به خالکوبی‌های کوچک‌تر، سبک‌تر و کم‌رنگ‌تر، زمان‌بر و گران‌تر هستند. از طرفی به‌دلیل خطر عوارض جانبی، ممکن است پاک کردن خالکوبی در موارد زیر دشوارتر باشد:

  • پوست‌های تیره رنگ
  • بیماری‌های پوستی مانند اگزما که از قبل وجود داشته‌اند
  • مشکلی مانند تبخال که روی پوست تأثیر می‌گذارد

با این حال، این بدان معنا نیست که اگر هر یک از این موارد بالا در مورد شما صدق می‌کند، نمی‌توانید خالکوبی خود را پاک کنید، بلکه فقط به این معنی است که ممکن است برای یافتن بهترین گزینه پاک کردن تاتوی خود، نیاز به زمان بیشتری داشته باشید.

انواع روش‌های پاک کردن تاتو

برای این‌که بدانیم هزینه پاک کردن تاتو چگونه محاسبه میشود؟ لازم است نیم‌نگاهی به انواع روش‌های پاک کردن تاتو بیاندازیم. هنگامی‌که به گزینه‌های پاک کردن تاتو فکر می‌کنید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ از جمله‌ی این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه
  • احتمال ایجاد جای زخم (اسکار)
  • اثربخشی
  • زمان

که البته این عوامل تا حد زیادی به اندازه، پیچیدگی و وضعیت تاتو و همچنین نوع پوست بستگی دارد.

با مقایسه‌ی انواع مختلف روش‌های پاک کردن تاتو با یکدیگر، می‌توانیم به پاسخ صحیح‌تری به این سوال که هزینه پاک کردن تاتو چگونه محاسبه میشود، برسیم.

پاک کردن تاتو با لیزر چگونه است و در چند جلسه صورت میگیرد؟

آیا واقعاً می‌توانید جوهر خالکوبی را با لیزر پاک کنید؟ اگر چنین است، در واقعیت چقدر موثر است؟ آیا می‌توان تاتو را به طور کامل پاک کرد؟ این پروسه چند جلسه طول می‌کشد؟

روشتعداد جلسات لازمتاثیرگذاریاحتمال ایجاد جای زخم
لیزر7 تا 10تاتو به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر خواهد شد، اما ممکن است به‌طور کامل ناپدید نشود.با مراقبت‌های بعد از لیزر، احتمال کمی وجود دارد.
جراحی1 (اگرچه تتو‌های بزرگ‌تر به جلسات بیشتری احتیاج دارند)تاتو به‌طور کامل ناپدید می‌شود.احتمال زیاد
درم ابریژن1میزان اثرگذاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است.از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

پاکسازی تاتو با لیزر و هزینه‌ی آن

اکثر متخصصان لیزر را موفق‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه برای پاک کردن تاتو می‌دانند. البته معمولا لیزر، تاتو را به‌طور کامل پاک نمی‌کند، در عوض، آن را به‌طور قابل‌توجهی روشن یا محو می‌کند.

امروزه بیشتر تاتو‌ها با لیزر Q-switched پاک می‌شوند که این لیزر انرژی را با یک پالس قوی ارسال می‌کند. البته در صورتی‌که پوست تیره‌تری دارید، معمولاً لیزر Q-switched Nd:YAG پیشنهاد می‌شود که نسبت به نوع قبلی، احتمال تغییر رنگ پوست‌های تیره در آن کمتر است. پالس انرژی ناشی از لیزر، جوهر موجود در پوست را گرم می‌کند تا آن را حل کند.

برای پاک کردن تاتو باید چندین جلسه لیزر درمانی را طی چند هفته یا بیشتر انجام دهید. خالکوبی‌های قدیمی یا ساده‌تر به جلسات کمتر و خالکوبی‌های جدیدتر یا پیچیده‌تر به جلسات بیشتری نیاز دارند.

به‌طور کلی پاک کردن تاتو با لیزر، حدود 7 تا 10 جلسه طول می کشد. برای بهترین نتیجه باید 6 تا 8 صبر کنید.

پس از مشورت با متخصص و تعیین تعداد جلسات لیزردرمانی، می‌توانید متوجه شوید که هزینه پاک کردن تاتو چگونه محاسبه میشود؟

مراقبت‌های بعد از پاکسازی تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو با لیزر معمولاً نسبت به سایر گزینه‌ها خطر کمتری در ایجاد جای زخم دارد. معمولاً مراقبت‌ها شامل استفاده از پماد ضد باکتری روی پوست برای چند روز است. این پماد به بهبود پوست و کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. هر بار که از پماد استفاده می‌کنید، باید پانسمان زخم را عوض کنید.

حداقل برای 2 هفته پس از انجام لیزر، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • ناحیه‌ی تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید.
  • اگر تتو در قسمت زیر لباس قرار می‌گیرد، از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید.
  • از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

پاکسازی تاتو با جراحی و هزینه‌ی آن

برداشتن تاتو با جراحی شامل بریدن پوست خالکوبی شده و دوختن پوست باقی‌مانده به هم است. این روش تهاجمی‌ترین روش پاک کردن خالکوبی است، اما همچنین تنها راه تضمینی برای پاک کردن کامل تاتو است.

هزینه پاک کردن تاتو در این روش معمولا کمتر از روش حذف با لیزر است، اما همیشه جای زخمی از خود باقی می‌گذارد؛ به‌همین دلیل، معمولاً فقط روی تاتو‌های کوچک‌تر انجام می‌شود.

روند بهبودی در این روش تا چند هفته ادامه خواهد داشت. در طول این مدت، باید پماد تجویزشده را برای چند روز استفاده کنید تا به بهبود پوست و جلوگیری از خطر عفونت کمک کند. محل را باید به‌مدت حداقل 2 هفته تمیز و دور از نور خورشید نگه دارید.

پاکسازی تاتو با درم ابریژن و هزینه‌ی آن

درم ابریژن شامل استفاده از یک دستگاه مشابه سنباده برای برداشتن لایه‌های پوستی به‌منظور خارج کردن جوهر است. اثربخشی آن از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است و همین امر، آن را به گزینه‌ای کمتر محبوب تبدیل می‌کند.

اگر پوست بسیار حساسی دارید یا مبتلا به بیماری پوستی مانند اگزما هستید، بهتر است از درم ابریژن صرف‌نظر کنید. از طرفی اگر از دارو‌های رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید، ممکن است خطر خونریزی، کبودی و تغییر در رنگ پوست خود را نیز در پی این عمل مشاهده کنید. افرادی که پوست تیره‌تری دارند نیز ممکن است در معرض خطر بیشتری در زمینه‌ی تغییرات رنگدانه‌ی پوست باشند.

بهبودی کامل ممکن است 2 تا 3 هفته طول بکشد. برای بهبودی بیشتر، پزشک ممکن است موارد زیر را به شما توصیه نماید:

  • برای جلوگیری از عفونت از پماد استفاده کنید.
  • از قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید به‌مدت 3 تا 6 ماه پس از عمل خودداری کنید.
  • هر بار که بیرون هستید از کرم ضد آفتاب روی محل استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی از پوشیدن لباس‌های تنگ در محل خودداری کنید.

هزینه‌ی این روش نسبت به سایر روش‌ها بسیار بالا است و در واقع برای برآورد هزینه پاک کردن تاتو باید عوامل مختلفی مانند نوع پوست، اندازه‌ی تاتو و … را مد نظر قرار دهید.

سخن آخر

در این مقاله به انواع روش‌های پاک کردن تاتو اشاره کردیم. با توجه به این‌که پاک کردن هر نوعی از خالکوبی باید حتماً در مراکز بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت انجام گیرد، پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو نوبت از متخصصان کلینیک تندیس با ما تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *