هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس

بررسی هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایر مراکز زیبایی

اگر برای زیباسازی پوست یا سلامت موهایتان به یکی از مراکز و موسسات زیبایی یا پزشکان متخصص پوست و مو مراجعه کرده باشید، حتما نام پی آر پی را از زبان آن‌ها شنیده‌اید. به‌طوری‌که بسیاری از آن‌ها انجام این روش را متناسب با نیازی که دارید به شما پیشنهاد می‌کنند. اما سوال بسیاری از شما این است که هزینه پی آر پی چقدر است و آیا انجام آن نسبت به قیمتی که دارد به‌صرفه است یا نه؟ در ادامه این مقاله به‌طور کامل در مورد هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و کلینیک‌های دیگر صحبت خواهیم کرد.

آیا انجام پی آر پی نسبت به قیمت آن به‌صرفه است؟

پیش از آنکه در مورد هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایر کلینیک‌های پزشکی بدانید باید در مورد این روش اطلاعات کافی به‌دست بیاورید. پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی (platelet-rich plasma ) یکی از روش‌های تزریقی برای اهداف زیبایی و جوان‌سازی به‌حساب می‌آید که در آن پزشکان سعی می‌کنند با استفاده از پلاسمای خون بدن خود فرد، بافت‌های آسیب دیده موجود در مناطق صورت، سر و بدن را تحریک و نوسازی کنند.

در این روش نسبتا جدید که با استفاده از تکنولوژی سلول‌های بنیادی انجام می‌شود، چند سی سی از خون بیمار گرفته می‌شود. سپس این خون داخل کیت‌های خاصی که در آن‌ها موادی برای جلوگیری از انعقاد خون قرار دارد ریخته شده و داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شوند. پس از آن پلاکت‌ها از سلول‌های خونی جداشده و در بالاترین نقطه قرار می‌گیرند. این پلاکت‌ها برداشته شده و با مواد موثر دیگر ترکیب شده و آماده تزریق به نقاط مختلف بدن می‌شوند. اما آنچه برای بسیاری از شما مهم است این است که آیا هزینه پی آر پی نسبت به تاثیر و ماندگاری آن به‌صرفه است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم تاثیری که پی آر پی بر روی جوانسازی پوست، از بین بردن چین و چروک و رشد و توقف ریزش موها دارد تایید شده و طولانی‌مدت است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای روش‌های جراحی با هزینه‌های بسیار بالا باشد. به همین دلیل است که در حال حاضر پزشکان این روش را یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای کسانی می‌دانند که می‌خواهند موهایی پرپشت و درخشان و پوستی شفاف و صاف داشته باشند.

آیا انجام پی آر پی با پایین‌ترین قیمت می تواند مضر باشد؟

هزینه پی آر پی در برخی از کلینیک‌های زیبایی بسیار پایین است، به‌طوری‌که قابل مقایسه با هیچ‌کدام از کلینیک‌های دیگر نیست. اما پزشکان مجرب استفاده از آن‌ها را توصیه نمی‌کنند. اکنون باید بدانیم آیا انجام پی آر پی با ارزان‌ترین قیمت برای سلامتی مضر است یا پزشکان به دلایل دیگری افراد را از انتخاب آن باز می‌دارند.

آنچه باید بدانید این است که استفاده از پی آر پی ارزان قیمت نمی‌تواند برای پوست یا مو مضر باشد، چراکه در همه این مراکز پلاسمای خود فرد به بدن یا سر تزریق می‌شود. اما نظر همه پزشکان به‌اتفاق بر سر بی‌نتیجه بودن تزریق پی آر پی با کمترین هزینه است. به‌احتمال زیاد در این مراکز از تجهیزات و مواد ترکیبی بسیار بی‌کیفیت استفاده می‌کنند. بنابراین تاثیر آن حتی به‌اندازه قیمتی که پرداخت کرده‌اید نیز نیست.

آیا هزینه پی آرپی نقاط مختلف بدن با هم متفاوت است؟

همانطور که احتمالا توسط پزشکان مختلف یا از افرادی که از این روش برای زیباسازی استفاده کرده‌اند شنیده‌اید، از پی آر پی هم برای رشد موها و هم برای جوانسازی صورت و بدن استفاده می‌شود. سوالی که مطرح است این ست که آیا هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایر کلینیک‌ها نسبت به محل تزریق متفاوت است؟

در پاسخ باید بگوییم بله، هزینه‌ای که برای این روش می‌پردازید بستگی به محل تزریق و هدف شما دارد. برخی

از نقاط بدن پوستی حساس دارند و تزریق پی آر پی به آن‌ها باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود. بنابراین هزینه پی آر پی می‌تواند به محل تزریق نیز بستگی داشته باشد.

مزایای استفاده از سابسیژن چیست؟

جای آکنه می‌تواند اعتماد‌به‌نفس افراد را از بین برده و مشکلات اجتماعی و فردی زیادی را ایجاد کند. با این حال، مزایای استفاده از سابسیژن به این افراد کمک می‌کند تا این مشکل را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو

هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس به چه عواملی بستگی دارد؟

به شما حق می‌دهیم اگر می‌خواهید قبل از تزریق، از قیمت و هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایر مراکز زیبایی مطلع شوید و هزینه‌ای که باید بپردازید را با بودجه‌ای که دارید مقایسه کنید. اما به‌طور قطع نمی‌توانید در میان سایت‌های اینترنتی یا مراکز مختلف قیمت دقیقی از این نوع تزریق به‌دست بیاورید؛ چراکه هزینه پی آر پی در مراکز زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اطلاع از این عوامل می‌تواند دید شما را نسبت به انجام این تزریقات بازتر کرده و اطلاعات کافی در مورد هزینه پی آر پی به شما بدهد. در ادامه مهم‌ترین این عوامل را بررسی خواهیم کرد:

کلینیکی که برای تزریق پی آر پی انتخاب می‌کنید

در حال حاضر کلینیک‌های زیادی در شهرهای مختلف اقدام به تزریق پی آر پی می‌کنند. هزینه پی آر پی در هر کدام از آن‌ها نیز بر اساس جایی که هستند، تخصص پزشکانی که در آنجا فعالیت دارند و مهارت آن‌ها تعیین می‌شود. حال سوال اینجاست که چرا مهارت پزشک یک عامل تعیین‌کننده در هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایز مراکز زیبایی است؟ یک پزشک ماهر به‌خوبی جای تزریق را تشخیص می‌دهد و با تزریق کافی و متناسب با هدف شما، می‌تواند باعث بالا رفتن میزان ماندگاری پی آر پی شود.

تعداد جلساتی که پزشک برای شما تجویز می‌کند

اگر برای صورتتان احتیاج به پی آر پی دارید، پزشک با معاینه شما می‌گوید که متناسب با نیاز و هدفتان به چند جلسه پی آر پی نیاز دارید. برای موی سر افراد و جلوگیری از ریزش و تقویت آن نیز موضوع به همین شکل است. بنابراین یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده و تاثیرگذار بر هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایر مراکز زیبایی، تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق پی آر پی است.

بیشتر بخوانید : پیوند مو

تعداد کیت مورد نیاز برای هر جلسه تزریق

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایر مراکز زیبایی، میزان تزریق در هر جلسه است. همانطور که گفتیم پی آر پی برای نقاط مختلفی از بدن مناسب است. بنابراین گاهی به‌جای صورت و موی سر، برای نقاط دیگر نیز تجویز می‌شود. به‌طور قطع هر چقدر وسعت ناحیه‌ای که احتیاج به پی آر پی دارد زیادتر باشد، پزشک شما مواد بیشتر و کیت‌های بیشتری مصرف می‌کند. به همین دلیل قیمتی که برای هر جلسه پی آر پی می‌پردازید نیز بیشتر می‌شود.

کیفیت مواد و ایرانی یا خارجی بودن آن‌ها

برای اینکه تاثیر پلاسما روی پوست و موی فرد بیشتر باشد، اکثر پزشکان به آن مواد موثر دیگری نیز اضافه می‌کنند. این مواد کیفیت‌های متفاوتی دارد. برخی از آن‌ها بسیار باکیفیت بوده و قیمت بیشتری نیز دارند، برخی دیگر نیز کیفیت متوسطی داشته و ارزان‌تر هستند. بنابراین هزینه پی آر پی در کلینیک تندیس و سایر مراکز زیبایی به کیفیت این مواد بستگی دارد.

البته اینکه این مواد ایرانی یا خارجی باشند نیز باعث زیاد یا کم شدن هزینه نهایی پی آر پی می‌شود. تفاوت قیمت مواد خارجی و ایرانی گاهی به 1 میلیون تومان نیز می‌رسد.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *