هزینه کربوکسی تراپی مو در کلینیک تندیس

هزینه کربوکسی تراپی مو در سال 1402

کربوکسی تراپی یک روش درمانی با فواید متعدد است که نتایج موثری را در طیف وسیعی از کاربردها، از درمان بیماری‌های پوستی و علائم پیری گرفته تا ترمیم مو بدون جراحی ارائه می‌دهد. هزینه کربوکسی تراپی مو در کلینیک تندیس و دیگر کلینیک‌های زیبایی، بر اساس عوامل متعددی مشخص می‌شود که در این مقاله به آنها می‌پردازیم. با این حال، قبل از پرداختن به هزینه، لازم است درباره این روش درمانی اطلاعات بیشتری کسب کنید تا مطمئن شوید که انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

کربوکسی تراپی مو چیست؟

همان‌طور که از نامش پیداست، این روش بر اساس استفاده از دی‌اکسیدکربن (CO2) است. درمان با دی اکسید کربن در سطح مویرگ‌ها، باعث تحریک گردش خون پوست سر می‌شود که مستقیماً بر رشد مو تأثیر می‌گذارد. این درمان به عنوان یک گشاد‌کننده عروقی موثر عمل می‌کند و باعث افزایش اکسیژن و مواد مغذی در بافت‌ها می‌شود. کربوکسی تراپی، نتایج طبیعی، سریع و عالی ارائه می‌دهد. این روش برای ریزش مو یک درمان منحصر‌به‌فرد است که در کلینیک‌ تندیس ارائه می‌شود. با این حال هزینه کربوکسی تراپی مو در کلینیک تندیس مقرون‌به‌صرفه است.

برای انجام این این روش درمانی، 2 سی‌سی گاز دی اکسید کربن با استفاده از سوزن مزوتراپی به زیر پوست سر تزریق می‌شود. البته بسته به ناحیه درمان، می‌توان این تزریق را به صورت زیرجلدی (لایه چربی) یا داخل‌پوستی (لایه درم) انجام داد. درمان معمولا بدون درد و سریع است و هیچ آسیبی به‌وجود نمی‌آورد.

کربوکسی تراپی مو با افزایش گردش خون، به روش‌های زیر عمل می‌کند:

  • اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها را افزایش می‌دهد.
  • پوست را تحریک می‌کند تا فرآیندهای بهبودی و ایجاد کلاژن را آغاز کند.
  • حجم خون را در بافت افزایش می‌دهد تا سلول‌ها را تغذیه و ترمیم کند.

موارد فوق منجر به رشد سلول‌های جدید و رویش مو می‌شوند.

شباهت کربوکسی تراپی مو و درمان با ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل دارویی است که ابتدا برای کاهش فشارخون استفاده می‌شد. این دارو با گشادکردن عروق، فشارخون را کاهش می‌دهد. با این حال، پس از مدتی اثرات جانبی این دارو، که رشد موهای ناخواسته بود، توجه متخصصین زیبایی را به خود را جلب کرد و به‌مرور از آن به عنوان یک درمان موضعی برای ریزش مو، مخصوصا از نوع ارثی استفاده کردند. استفاده موضعی از ماینوکسیدیل بر روی پوست سر، سبب افزایش جریان خون به این قسمت از بدن می‌شود. فولیکول‌های مو، اکسیژن و مواد غذایی بیشتری را دریافت‌ کرده و در نتیجه موهای بیشتر و محکم‌تری را می‌رویانند.

با این حال، این دارو برای همه افراد مناسب نیست و گاهی عوارض ناخواسته یا حساسیت پوستی ایجاد می‌کند. اما کربوکسی تراپی مو درعین‌حال که با همان مکانیسم ماینوکسیدیل عمل می‌کند، عوارض ناخواسته آن را ندارد. در برخی از کلینیک‌ها این دو درمان برای ریزش مو به‌طور همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرداخت هزینه کربوکسی تراپی مو در کلینیک تندیس، ارزش آن را دارد که شاهد رویش موهای جدیدی باشید و از مشکلات ناشی از ماینوکسیدیل نجات یابید.

کربوکسی تراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

ویژگی‌های این روش بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد متفاوت است. اما مکانیزم آن تقریبا یکسان و به شرح زیر است:

  1. یک مخزن گاز دی اکسید کربن، به یک تنظیم‌کننده جریان که با لوله پلاستیکی، گاز را منتقل می‌کند وصل است. پزشک با دقت میزان گازی را که از مخزن خارج می‌شود تنظیم می‌کند.
  2. گاز از مخزن خارج شده و از طریق لوله‌های استریل منتقل می‌شود. در انتهای لوله‌ها یک فیلتر قرار دارد که هرگونه ناخالصی را به‌طور کامل از گاز جدا می‌کند.
  3. پس از عبور از فیلتر، گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک خارج می‌شود. پزشک این سوزن را به زیر پوست وارد می‌کند تا گاز داخل بدن شود.

گاهی پزشک قبل از انجام کربوکسی تراپی مو، روی پوستِ سر، کرم بی‌حسی استفاده می‌کند. با این حال این روش درد زیادی نداشته و به‌راحتی قابل تحمل است. با این وجود، برخی افراد گزارش می‌دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی در ناحیه سر خود دارند.

کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً تنها 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. با این حال هزینه کربوکسی تراپی مو در کلینیک تندیس و سایر کلینیک‌ها وابستگی زیادی به کیفیت دستگاه‌ها و خدمات ارائه شده دارد.

بررسی مزایا و معایب لیزر موهای زائد بدن

اگر شما نیز قصد دارید این‌ روش درمانی را برای کاهش و توقف رشد موهای زائد خود انتخاب کنید باید پیش از آن مزایا و معایب لیزر موهای زائد را بدانید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. در این مقاله علاوه بر این مزایا ومعایب، نحوه کاهش عوارض این روش را نیز توضیح می‌دهیم.

سایر کاربردهای کربوکسی تراپی

وقتی جریان خون به بافت افزایش می‌یاید، علاوه بر رشد موها فوائد دیگری را نیز به‌وجود می‌آورد. برخی از این این فوائد به شرح زیر هستند:

بهبود کشش پوست: با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش یافته و پوست پیر می‌شود. کربوکسی تراپی در قسمت‌های مختلف پوست صورت و بدن، کلاژن جدیدی ایجاد می‌کند که پوست را ضخیم کرده و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.

بهبود سلولیت: گاز دی اکسید کربن را می‌توان به سلول‌های چربی نیز تزریق کرد. این کار سبب می‌شود که این سلول‌ها بترکند و از بدن دفع شوند.

سلولیت زمانی ایجاد می‌شود که چربی زیرپوستی از روی پوست بیرون بزند و قابل مشاهده شود. تزریق دی اکسید کربن به داخل سلولیت بی‌خطر است و می‌تواند آن را از بین ببرد.

حلقه‌های سیاه زیر چشم: سیاهی زیر چشم معمولاً به دلیل گردش خون ضعیف ایجاد می‌شود. گردش خون کم، تجمع عروقی را به همراه می‎آورد. تزریق دی اکسید کربن به ناحیه سیاه زیر چشم، باعث کاهش این سیاهی شده و رنگ پوست را طبیعی می‌کند.

پس اگر علاوه بر ریزش مو، دچار سیاهی دور چشم، سلولیت و مواردی از این قبیل هستید، می‌توانید با کارشناسان کلینیک تندیس مشورت کنید تا چند درمان را به‌صورت همزمان انجام دهید که در هزینه‌ها نیز به‌نفع شما خواهد بود.

هزینه کربوکسی تراپی مو در کلینیک تندیس

هزینه کربوکسی تراپی مو در کلینیک تندیس به عوامل مختلفی وابسته است که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

  • وسعت ناحیه تحت درمان
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • محلی که نیاز به کربوکسی تراپی دارد
  • خدمات کلینیک
  • کیفیت تجهیزات مورد استفاده
  • قیمت مواد اولیه

با این حال با توجه به نوسانات بازار و قیمت مواد اولیه، نمی‌توان هزینه را به‌طور دقیق معین کرد. برای اطلاع از هزینه‌ها، لازم است پس از مشاوره، معاینه شوید تا مشخص شود که پروسه کربوکسی تراپی مو برای شما دقیقا به چه صورت خواهد بود. پس از آن، هزینه‌ها به شما اعلام می‌شود.

سخن آخر

کربوکسی تراپی مو، روشی برای بهبود رشد مو و جلوگیری از ریزش آن است. هزینه کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی وابسته است که در این مقاله درباره آنها صحبت شد. شما می‌توانید برای اطلاع از روند کار و هزینه‌ها با کارشناسان و متخصصان کلینیک تندیس مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *